Skældud...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2011

Aves.

Dinna88 skriver:

Jeg er 100 % enig med dig. Jeg ser på skæld ud som jeg ser på fysisk afstraffelse - et barn skal ikke være godt opdraget fordi det er bange. Så nej - når jeg får børn så bliver de ikke skældt ud. Det er udelukket i min verden  

Hvor er det dejligt at høre sådan noget,....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

Hansen97

Eva. skriver:

Hvad tænker du specifikt på her, kan ikke helt forstå dine spørgsmål i forhold til mit svar..

Altså mine børn kan sagtens begå sig, det har de ikke lært af skældud det har de som bare lært af det de har set...børn gør hvad de oplever og ikke hvad vi skælder ind i dem...det tror jeg på..ved ikke om det var svar nok, eller om det var sådan noget du tænkte på..

Hmm.. så er vi ude i at jeg laver hysteriske anfald og svarer igen og stiller spørgsmål ved alt??

Hmm... Okay...

Jeg er åbenbart helt grøn når det gælder opdragelse, men så må jeg jo have noget hjælp og selv lærer at opføre mig ordentligt .

Jeg tror måske jeg misforstår det hele... så ja...

Anmeld

4. april 2011

Aves.

112233 skriver:

Hmm.. så er vi ude i at jeg laver hysteriske anfald og svarer igen og stiller spørgsmål ved alt??

Hmm... Okay...

Jeg er åbenbart helt grøn når det gælder opdragelse, men så må jeg jo have noget hjælp og selv lærer at opføre mig ordentligt .

Jeg tror måske jeg misforstår det hele... så ja...

Ej, hvad mener du....ja, jeg tror faktisk vi misforstår hinanden..

Anmeld

4. april 2011

Pikku Myy

Eva. skriver:

Ja, den bog har jeg også...og du har ret, den henvender sig nok mere til forældre end den anden...men de er begge rigtig gode og sigende...og så får man det der sug i maven når man hører hvad børnene fortæller.

Ja, jeg er blevet skældt ud, men kun af min far...og jeg kan se at det har "skadet" mig på den måde at jeg hvis ikke jeg passer på, let bliver som han gjorde i de situationer hvor han også blev sur...forskellen er bare at jeg tager mig i det, sætter ord på over for børnene og siger undskyld...jeg prøver virkelig at arbejde med det og ikke mindst fortælle dem at jeg er den med problemet i forhold til min adfærd. Min far sagde dog aldrig undskyld, jeg følte det var min skyld og jeg havde det rigtig skidt med den måde han var over for mig...kan mærke det kræver meget arbejde af mig som voksen kvinde og som mor at ændre mit mønster...jeg kan mærke jeg får den der uro i mig og så sætter jeg ord på frem for at begynde at skælde mine børn ud.

Det er rart at blive bekræftet i at man ikke har på det helt forkerte spor. Og det synes jeg iøvrigt også at du er  Også selvom der nok er andre der vil sige det modsatte.

Jeg synes det her opdragelses-halløj er en rigtig svær ting at greje, og lige præcis denne her problematik har fyldt meget i mit hovede de sidste par dage, så jeg har det rigtig godt med at få sat ord på mine tanker. Tak for hjælpen. Nu skal jeg bare se om jeg ikke kan finde en nøgle igennem den her ignoreringsting min søn er begyndt på.

Anmeld

4. april 2011

Aves.

pokulati skriver:

Det er rart at blive bekræftet i at man ikke har på det helt forkerte spor. Og det synes jeg iøvrigt også at du er  Også selvom der nok er andre der vil sige det modsatte.

Jeg synes det her opdragelses-halløj er en rigtig svær ting at greje, og lige præcis denne her problematik har fyldt meget i mit hovede de sidste par dage, så jeg har det rigtig godt med at få sat ord på mine tanker. Tak for hjælpen. Nu skal jeg bare se om jeg ikke kan finde en nøgle igennem den her ignoreringsting min søn er begyndt på.

Tak.. det er jeg glad for du synes..

Mon ikke det bare er en periode hvor han opdager at han kan det...det er jo selvom det er sundt, en virkelig god egenskab at have, i den verden børn lever i i dag....så måske det er en ny oparbejdet kompetance...ignoreringskompetancen...

Ej, alt er jo bare en overgang....og jo mere man som dig sætter sig ind i hvorfor børn gør som de gør, frem for bare at have målet for øje, så tror jeg faktisk ikke det er helt skidt.

Jeg ville ønske jeg havde haft en barndom helt uden skæld ud...men tror desværre min faer har oplevet alt for meget af det.. min mor har vidst aldrig rigtigt....de blev talt med og havde virkelig repekt for deres forældre...måske fordi de selv oplevede at blive behandlet reskeptfuld...børn bliver hvad man viser dem og giver dem..

Anmeld

4. april 2011

Hansen97

Eva. skriver:

Ej, hvad mener du....ja, jeg tror faktisk vi misforstår hinanden..

Hi hi.. du skrev at børn gør hvad de ser.. og så må jeg jo få hysteriske anfald og svare igen og stille spørgsmål ved alt...

Det var det jeg mente.. og sådan syntes jeg bestemt ikke jeg er... men altså når min pige flipper ud over (og jeg mener flipper) at jeg ikke lige gider rende og varte hende op hver 2. minut.. og jeg efter gentagne gange har pænt sagt at hun selv må gøre det.. og hun så fuldstændig "flejner".. ja så aner jeg ikke hvad jeg skal gøre.. bare et eksempel...

Anmeld

4. april 2011

Aves.

112233 skriver:

Hi hi.. du skrev at børn gør hvad de ser.. og så må jeg jo få hysteriske anfald og svare igen og stille spørgsmål ved alt...

Det var det jeg mente.. og sådan syntes jeg bestemt ikke jeg er... men altså når min pige flipper ud over (og jeg mener flipper) at jeg ikke lige gider rende og varte hende op hver 2. minut.. og jeg efter gentagne gange har pænt sagt at hun selv må gøre det.. og hun så fuldstændig "flejner".. ja så aner jeg ikke hvad jeg skal gøre.. bare et eksempel...

Hihi....nååå..nej, det er da bare en del af deres udvikling..d.et jeg mente var at børn jo godt ved hvad de skal og bør hvis de ser det derhjemme...jeg er sikker på de fleste børn opfører sig eksmeplariske ude, men altså, hjemme skal de jo ahve lov bare at være...jeg opfører mig da også på måder hjemme jeg aldrig vilel gøre ude...på godt og skidt..

bare det jeg mente..

Anmeld

4. april 2011

Dinna88

Eva. skriver:

Hvor er det dejligt at høre sådan noget,....

Anmeld

4. april 2011

Hansen97

Eva. skriver:

Hihi....nååå..nej, det er da bare en del af deres udvikling..d.et jeg mente var at børn jo godt ved hvad de skal og bør hvis de ser det derhjemme...jeg er sikker på de fleste børn opfører sig eksmeplariske ude, men altså, hjemme skal de jo ahve lov bare at være...jeg opfører mig da også på måder hjemme jeg aldrig vilel gøre ude...på godt og skidt..

bare det jeg mente..

Ja det var jeg nok godt klar over (eller håbede på det). Og jeg er heller ikke i tvivl om at mine børn opfører sig ordentligt ude i "verden"...

Så ja.. de gør vel bare hvad der skal til og så må man lærer at takle det...

Anmeld

4. april 2011

Aves.

112233 skriver:

Ja det var jeg nok godt klar over (eller håbede på det). Og jeg er heller ikke i tvivl om at mine børn opfører sig ordentligt ude i "verden"...

Så ja.. de gør vel bare hvad der skal til og så må man lærer at takle det...

så ville jeg ikke være så bekymret....kan du ikek abre grine eller smile af hende og sige hold da op du kan blive gal og så evt gå ud og børste tænder eller hænge tøj op...det går jo over igen og det er jo super øv hvis du skal få negative energier ud af hendes reaktioner...så kan du jo tale med hende bagefter, måske noget er dumt...det tager jo en del år at lære hvordan sådan et temperament skal styres...og små børn reagerer jo bare på følelser nu og her....se på Bertel Haarder, han har da ikke engang lært det endnu..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.