Skældud...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2011

Aves.

Maise86 skriver:

Sorry

skal du da ikke undskylde over-..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

Vial

Eva. skriver:

skrev jeg længere oppe...

Æv, skal jeg så læse alle 8 sider? Det har jeg ikke tid til.

Jeg sad på samme måde og tænkte, hvad mener du med skæld ud?

Jeg tænker, at alle da skælder sine børn ud en gang i mellem. Altså man kan da godt skælde ud uden at ydmyge, råbe og miste besindelsen fuldstændig.

Det er nok et defineringsspørgsmål.

Anmeld

4. april 2011

Kvindemin

Eva. skriver:

Helt enig og har det jo som dig....men tror på at man kan komme helt væk fra det hvis man arbejder med sig selv og finder ud af hvad det er der sker...for lige meget hvad er det jo heller ikke rart for os voksne at skælde ud... men stress som smitter børnene, så kører den..

Du har så meget ret, og kunne skrive en hel aften om det her emne, da det er mit ømme punkt. Jeg skælder til tider ud, på min 3 årige pige som har sin helt egen vilje, er meget stædig og en utrolig bestemt dame. Men sådan er hun jo bare, det er jo ikke noget hun skal skældes ud for  
Men så er den der igen - 'andre tænker at mit barn er uopdraget'm frygtelige tanker omkring hvad andre tænker. SÅ ja, jeg skælder desværre ud. Og hader det. For tårer i øjnene ved tanken... Det har hidtil været det mest sårbare emne for mig herinde

Anmeld

4. april 2011

Vial

Eva. skriver:

Her er min definition i min opgave som jeg er i fuld gang med..

Hvad er skældud: At skælde ud er ikke noget pædagogisk begreb som stimulerer eller motiverer. I ordbog over det danske sprog bestemmes betydningen af at skælde ud: Give sin vrede, modvilje, utilfredshed med hensyn til person eller forhold udtryk i voldsomme, bebrejdende eller nedsættende, fornærmende ord om en eller noget, især, tiltale person med sådanne ord

Jamen, så fandt jeg dit indlæg.

Jeg må sige, at jeg definerer skæld ud på en anden måde. Måske min fejl. ¨

Jeg tænker, at børn har godt af at mærke, at mor også kan blive vred. Hvordan skal de ellers lære at takle den følelse?

Man kan dog godt blive vred på sund måde - og skælde "pænt" ud. Altså holde fokus på "bolden" og ikke blive personlig og nedvurdere barnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.