Jeg fortæller da Mark, hvis der er noget jeg ikke vil ha....ellers ville han da blive en totalt uodragen dreng. Det er vores pligt som forældre at guide vores børn, sådan at de kan blive til nogle fornuftige voksne.
Jeg har skældt ud JA....og det tror jeg alle forældre har gjort, på et eller andet tidspunkt. men jeg skælder ikke ud ved at råbe af ham, det er jo ligesom formålsløst. Jeg fortæller ham når der er noget jeg ikke vil ha, og somregel er det nok. Nu er jeg måske så priviligeret at jeg har en nem dreng, så det er sjældent jeg kommer ud i en situation, hvor man lige bliver nødt til at tælle til 10.
Men jeg forstår godt når forældre skælder ud, for nogen gange kommer man virkelig derud. men det er vel de færreste forældre, der bryder sig om det.
Det er ikke sjovt at få skæld ud...det husker jeg da tydeligt fra dengang jeg var barn. Jeg hadede hvis min mor blev sur på mig. men jeg har aldrig nogensinde været bange for hende, når jeg fik skæld ud. Jeg vidste udemærket godt når jeg havde lavet noget galt. Jeg har bestemt ingen traumer over det. Jeg opdrager ikke på samme måde som min mor....der er vi måske nok forskellige. Ved ikke om forskellen ligger i at hun havde 4 børn, hvoraf de 2 af dem var handicappede....hvor jeg så kun har 1 barn. Måske mit overskud bare er større, eller måske lever vi bare i en anden tid.
Anmeld