Er size 0 så slemt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2011

Dinna88

Carina1977 skriver:

Hehe jeg tog det nu heller ikke personligt

Jeg er en hel del højere end dig....er 176 cm, så jeg ville aldrig komme ned i de helt små størrelser. Sådan er jeg bare ikke bygget....men det ville da pynte at komme ned i en 38´er.

Har en bmi på omkring de 26-27 stykker, så det er jo stadig en overvægt jeg har. men taber jeg de sidste 15 kilo, ryger jeg ned på en bmi på 22, hvilket jeg synes ville være optimalt for mig

Gooodt Det kunne bare lyde utroligt dobbeltmoralsk: "str. 32 er ikke altid en undervægtig, men str. 42 er ikke sundt!" haha. Fjols, Christina.

Ej, kom du ne di en 32 når du har dne højde, så ville det da være helt skørt. Men som skrevet for kort tid siden - så burde det egentlig ikke handle så meget om størrelser, men om at SE sund og at VÆRE sund. Det er i hvert fald mit mål. Nogle mener måske ikke at jeg ser sund ud, men det synes jeg egentlig, når nu jeg ved at jeg er sund. En god cirkel!

Går grænsen til normalvægtig ikke ved 25? For så er du da ikke langt fra! Men BMI kan man jo heller ikke altid regne med - nogle har jo mange  muskler, og så ryger BMI i vejret!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2011

.....

Dinna88 skriver:

Så er vi jo som vi skal være

Jeg er helt ligesom dig på det punkt. Nogle bliver slået helt ud af sådanne kommentarer jo

Supe rlækkert, at du får rørt dig. Så er du jo ikke tyndfed

haha!

Ja, det er bare ikke alle folk der kan se at vi blot er helt normal bygget

Ja nemlig . Hihi ja, så har man det også endnu bedre med sig selv, når man lige kommer ud og får lidt frisk luft og får brugt sin krop

Anmeld

3. april 2011

Dinna88

Mut skriver:

Ja, det er bare ikke alle folk der kan se at vi blot er helt normal bygget

Ja nemlig . Hihi ja, så har man det også endnu bedre med sig selv, når man lige kommer ud og får lidt frisk luft og får brugt sin krop

Niks. Men pyt! VI ved det Og har det godt med det.

Uh ja - det er også derfor jeg har startet løbeprogram op. (jeg hader dog at løbe lige nu) - Man får det så godt af at være aktiv Jeg har meget urolig for det, men min  læge sagde at jeg ikke taber mig af det, så jeg skal bare igang.

Anmeld

3. april 2011

Aves.

Dinna88 skriver:

Hellow babyfolk.

Jeg sidder og ser et program og overvægt lige nu, og så kom jeg i tanke om den sidste psykologitime jeg var til: vi kom ind på størrelser der er accepteret og ikke accepteret i dette samfund, hvorefter størrelse 0 blev haglet ned af absolut alle på mit hold - 30 personer! Der måtte jeg gå i forsvarsposition, da jeg snildt kan være i en size 0 - dog kniber det med cowboybukserne, men så finder jeg da bare en større størrelse!

Hvordan ser I på størrelsen 0? Jeg måtte rette på holdet og fortæller dem at jeg ikke er fanatisk med kalorier, jeg kaster ikke min mad op igen, jeg spiser faktisk usundt fra tid til anden og jeg har det SUPER GODT med in egen krop - så der bankede jeg lige deres fordomme til gulvet. Og det gjorde mig faktisk sur og ked af det, at folk ser sådan på det. Jeg er tynd, men jeg er som jeg skal være. Færdig, bum.

Ydermere så tror folk at jeg har en spiseforstyrrelse fordi jeg motionerer når jeg er så tynd - de tror at jeg holder min vægt nede med motion, men the truth is at jeg ikke tager 1 gram på hvis jeg dropper motionen!

Ihh, jeg forstår bare ikke de fordomme... 

Hvad mener du med at det er slemt? når man ikke har fået børn er mange jo ikke så store og ellers er der jo en del der er så små....jeg ville dælme være ked af at være så lille, men det kan man jo ikke altid gøre for..min søster var det idntil for tre år siden.. og der troede mange også der var noget galt...men det klæder hende altså at have fået mere sunde former...og hun spiste også alt muligt usundt, så hun var dælme ikke særlig sund...tyndfed..

Anmeld

3. april 2011

Carina1977

Dinna88 skriver:

Gooodt Det kunne bare lyde utroligt dobbeltmoralsk: "str. 32 er ikke altid en undervægtig, men str. 42 er ikke sundt!" haha. Fjols, Christina.

Ej, kom du ne di en 32 når du har dne højde, så ville det da være helt skørt. Men som skrevet for kort tid siden - så burde det egentlig ikke handle så meget om størrelser, men om at SE sund og at VÆRE sund. Det er i hvert fald mit mål. Nogle mener måske ikke at jeg ser sund ud, men det synes jeg egentlig, når nu jeg ved at jeg er sund. En god cirkel!

Går grænsen til normalvægtig ikke ved 25? For så er du da ikke langt fra! Men BMI kan man jo heller ikke altid regne med - nogle har jo mange  muskler, og så ryger BMI i vejret!

Jo den går nemlig ved 25.....og jeg synes bare det er frækt. Jeg kan lige nøjagtig stå der på kanten af den og snuse til den hehe. Men nu er det slut...nu skal jeg ind i normalvægt-området

Har haft en bmi på 34,5

Anmeld

3. april 2011

Frøken J.

Dinna88 skriver:

Jeg er enig med dig! 100 % - for mig er problemet de fordomme folk har. Det er ikke OK at man skal underskrive kontrakter hvor man indgår aftale om ikke at komme over en bestemt vægt m.m. Men jeg synes det er uretfærdigt, at dømme folk uden at vide noget om dem.

Jeg er meget tynd fra naturens side, og jeg er faktisk træt af folk kommer med hentydninger til det og tror jeg har en spiseforstyrrelse. Det er ikke fair. 

Well, det er ikke meget anderledes, når man vejer lidt til plussiden. Der er også ekstremt mange fordomme om, at man bare er en doven klam person, der sidder på sin flade, når der kan være mange årsager til overvægt. Og desværre kommer disse fordele MEGET tit fra tynde personer. Det var det jeg oplevede, dengang jeg var tyk.

Men jeg har ikke noget i mod size 0, hvis man som dig bare er sådan. Jeg synes bare ikke det er noget, som man skal stræbe efter

Anmeld

3. april 2011

Dinna88

Eva. skriver:

Hvad mener du med at det er slemt? når man ikke har fået børn er mange jo ikke så store og ellers er der jo en del der er så små....jeg ville dælme være ked af at være så lille, men det kan man jo ikke altid gøre for..min søster var det idntil for tre år siden.. og der troede mange også der var noget galt...men det klæder hende altså at have fået mere sunde former...og hun spiste også alt muligt usundt, så hun var dælme ikke særlig sund...tyndfed..

Ikke at det er så slemt, men om det er så slemt - ud fra mine erfaringer - om I mener det er så slemt, som jeg har erfaret at mange mener

Jeg har ikke tænkt mig at jeg, når jeg HAR fået børn, skal være større af den grund - men jeg ved jo ikke nu om det engang vender, og jeg begynder at tage på at det jeg spiser, hvis jeg spiser flere kalorier end jeg forbrænder. Det er da godt for din søster, at hun ser bedre ud nu Sådan mener mange - at hvis de kender en person der er meget tynd, som tager lidt på, så ser de pænere og sundere ud!

Hæhæ, det med at være tyndfed... Det kender jeg en DEL der sandsynligvis er. Det er trist !

Anmeld

3. april 2011

Dinna88

Carina1977 skriver:

Jo den går nemlig ved 25.....og jeg synes bare det er frækt. Jeg kan lige nøjagtig stå der på kanten af den og snuse til den hehe. Men nu er det slut...nu skal jeg ind i normalvægt-området

Har haft en bmi på 34,5

Haha! Duuuuuuuuuuuuuume BMI! At grænsen går lige der, hvad bilder den sig ind?!

Hold da op - så er du jo allerede nået langt! Så skal du da bare fortsætte

Anmeld

3. april 2011

.....

Dinna88 skriver:

Niks. Men pyt! VI ved det Og har det godt med det.

Uh ja - det er også derfor jeg har startet løbeprogram op. (jeg hader dog at løbe lige nu) - Man får det så godt af at være aktiv Jeg har meget urolig for det, men min  læge sagde at jeg ikke taber mig af det, så jeg skal bare igang.

Nemlig

Held og lykke med løbe projektet  . Jeg prøvede at løbe sidste år, men nej, det er ikke lige mig det løberi  , så nu er jeg bare til alt andet form for motion.

Anmeld

3. april 2011

Dinna88

Secrets skriver:

Well, det er ikke meget anderledes, når man vejer lidt til plussiden. Der er også ekstremt mange fordomme om, at man bare er en doven klam person, der sidder på sin flade, når der kan være mange årsager til overvægt. Og desværre kommer disse fordele MEGET tit fra tynde personer. Det var det jeg oplevede, dengang jeg var tyk.

Men jeg har ikke noget i mod size 0, hvis man som dig bare er sådan. Jeg synes bare ikke det er noget, som man skal stræbe efter

Ja, det er der jo desværre. Og det er jo igen at folk ikke ved bedre, tror jeg. Min mor tabte sig BANG 8 kg på en måned, det viste sig så at hun havde en stodskifte sygdom - og det var jo slet ikke hendes skyld! Det samme kan jo ske den anden vej. Så fordomme er der jo nok af - det kan vi nemt konkludere!

Det er jeg glad for at høre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.