Er size 0 så slemt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2011

Kamulla

Dinna88 skriver:

Hm. Jeg tror jeg er en del mindre end du er på det billede - men jeg er jo så 1-2 cm lavere end dig, og på billedet vejer jeg vist også 2 kg mindre.  Men, jeg synes det er besynderligt, at der er den forskel i udseendet, når der ikke er det på vægten? Men, jeg kan jo tage fejl af dit billede - var du lige så tynd som jeg er?

du også smal kan jeg se.. men store bryster og hofter har jeg altid haft... ved ikke om det giver nogen mening.. men brugte str 27 i levis jeans dengang... kan ikke lige finde et billede hvor jeg står mere lige hvor man kan se mere.. men den nederdel kan jeg ihvertfald ikke passe mere.. så den er givet til min lillesøster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2011

Dinna88

Carina1977 skriver:

Der bruger jeg en str. 42  eew ville godt ned i en 38´er....det ville være fedt

Nå men min svigerindes datter, der er 20 år....bruger str. 32 i bukser. Hun er også fra naturens side meget tynd. Hun kan spise alt det hun vil, uden at tage på. Jeg ved at også hun, får de kommentarer som du får. Og hun er bare træt af det...og det forstår jeg godt. Det må være mega belastende.

Så må du igang! Men str. 42 kan også være smukt - om ikke andet, så er det nok ikke så sundt at være i den størrelse. Men i bukser kan jeg altså ikke vær i en 32! Det er en 34 eller 36! 

Det er sgu da synd for hende. De kommentarer kan nemlig såre rigtig meget!

Anmeld

3. april 2011

Dinna88

Sallisørøver skriver:

du også smal kan jeg se.. men store bryster og hofter har jeg altid haft... ved ikke om det giver nogen mening.. men brugte str 27 i levis jeans dengang... kan ikke lige finde et billede hvor jeg står mere lige hvor man kan se mere.. men den nederdel kan jeg ihvertfald ikke passe mere.. så den er givet til min lillesøster

Meget smal Jeg ville godt tage et par kg. på, og så kunne de sætte sig liiige på brysterne Men hofter har jeg dog!

Hehe. Ville jeg gerne se

Anmeld

3. april 2011

Maise

Dinna88 skriver:

Hellow babyfolk.

Jeg sidder og ser et program og overvægt lige nu, og så kom jeg i tanke om den sidste psykologitime jeg var til: vi kom ind på størrelser der er accepteret og ikke accepteret i dette samfund, hvorefter størrelse 0 blev haglet ned af absolut alle på mit hold - 30 personer! Der måtte jeg gå i forsvarsposition, da jeg snildt kan være i en size 0 - dog kniber det med cowboybukserne, men så finder jeg da bare en større størrelse!

Hvordan ser I på størrelsen 0? Jeg måtte rette på holdet og fortæller dem at jeg ikke er fanatisk med kalorier, jeg kaster ikke min mad op igen, jeg spiser faktisk usundt fra tid til anden og jeg har det SUPER GODT med in egen krop - så der bankede jeg lige deres fordomme til gulvet. Og det gjorde mig faktisk sur og ked af det, at folk ser sådan på det. Jeg er tynd, men jeg er som jeg skal være. Færdig, bum.

Ydermere så tror folk at jeg har en spiseforstyrrelse fordi jeg motionerer når jeg er så tynd - de tror at jeg holder min vægt nede med motion, men the truth is at jeg ikke tager 1 gram på hvis jeg dropper motionen!

Ihh, jeg forstår bare ikke de fordomme... 

da jeg var 15 og vejede ca 53 kg - 165 cm. brugte jeg str. 27 i levis cowboybukser og jeg var ikke undervægtig overhovedet.

Idag er jeg en del større og bruger str. 44 i f.eks hogm. burde kun være en 36-38 min højde taget i betragtning. Siger til mig selv at det kommer igen en dag. Jeg har nået to projeter de sidste 2 år.

1. rygestop har ikke røget i over 2 år

2. at blive gravid ved motion, kost og vægttab og ud kom Clara for 15 mdr siden.

3. mit 3 projekt er vægttab/ livstilsændring. Så håber motivationen kommer her i løbet af foråret, vil det rigtig gerne, har bare svært ved at holde fokus.

Nå men nogen er jo mere tynde eller tykke end andre. Højden spiller jo også ind. Unge snerper du går i klasse med med en masse fordomme

Anmeld

3. april 2011

.....

Dinna88 skriver:

Ork, du skulle have set det blik der kom imod hende! - Vi er nemlig ikke bare luft :O Og jeg er nok tynd, men jeg har former - så nej, min bagdel kunne sgu ikke være der.

Hehe, jeg er ikke blevet immun endnu - jeg går lidt i forsvarsposition hvis det er negativt ment, men jeg får også en del komplimenter, må jeg dog sige. Jeg går ud fra at min forbrænding er super, det er det med stofskiftet, ikke sandt? Dyrker du motion? Du kan jo faktisk være lige så "syg" som en overvægtig, altså tyndfed. Det er jeg dog ikke fordi jeg dyrker motion og spiser sundt Så den ged er barberet. 

Haha, så må du blive gravid nu! Jeg er også super tilfreds med min krop - jeg er faktisk rigtig glad for den! Så jeg får ikke dårlig selvtillid af folks kommentarer, jeg bliver bare trist over fordommene. 

Ja nemlig, jeg har også former, så er ikke bare en "streg" i luften

Ja jeg bliver nu også lidt hidsig hvis folk begynder at sige ting på en nedladene måde osv, det er bare ikke i orden, så får man mig op i det røde felt  , og går også i forsvars position. Men det er fordi jeg ikke synes det er fair det de siger..ligesom emd mobning osv, uh ha!!!

Jeg går ture, og så cykler jeg. Og så når der er penge til det, så skal jeg starte i fitness med kæresten , det glæder jeg mig til . Mmh, og så elsker jeg bare Cherry tomater, de er så nemme at spise

Haha ja det er lige før, haha. Men det er kæresten ikke enig i endnu . Nææ jeg får heller ikke dårlig samvittighed, bliver bare mobset på sådan nogen personer

Anmeld

3. april 2011

Kamulla

Dinna88 skriver:

Meget smal Jeg ville godt tage et par kg. på, og så kunne de sætte sig liiige på brysterne Men hofter har jeg dog!

Hehe. Ville jeg gerne se

hmm.. må lige kigge de gamle cd´er jeg har liggende et sted med gamle billeder.. haha... havde ellers et album på godt og vel 350 billeder dengang jeg brugte dkbn.. bare fra byen af altså.. haha

Anmeld

3. april 2011

.....

Mut skriver:

Ja nemlig, jeg har også former, så er ikke bare en "streg" i luften

Ja jeg bliver nu også lidt hidsig hvis folk begynder at sige ting på en nedladene måde osv, det er bare ikke i orden, så får man mig op i det røde felt  , og går også i forsvars position. Men det er fordi jeg ikke synes det er fair det de siger..ligesom emd mobning osv, uh ha!!!

Jeg går ture, og så cykler jeg. Og så når der er penge til det, så skal jeg starte i fitness med kæresten , det glæder jeg mig til . Mmh, og så elsker jeg bare Cherry tomater, de er så nemme at spise

Haha ja det er lige før, haha. Men det er kæresten ikke enig i endnu . Nææ jeg får heller ikke dårlig samvittighed, bliver bare mobset på sådan nogen personer

* selvtillid skulle der stå, i stedet for samvittighed

Anmeld

3. april 2011

Frk.S

Dinna88 skriver:

Hm. Jeg læste i Elle at den svarer til en 32 (bl.a. den måleform H&M bruger)  - om ikke andet, så er det den størrelse jeg mener!!

Men i følge det skema du har der, så er det en 30. Underligt! om ikke andet - jeg kan ikke komme i en 30, men en 32

Jeg er ikke undervægtig, jeg er 0,4 % over grænsen mellem undervægtig og normalvægtig, så jeg er som jeg skal være - men tyndt bygget, ja!

Og jeg er enig med dig. Det er et stort problem for nogle - men desværre tager nogle andre de fordomme med sig, og vender dem mod "uskyldige" også.

Ok, jamen en størrelse 32 er jo heller ikke SÅ slemt! Det er da stadig ret småt, men ikke så overdrevet småt som det ville være hvis det var 1-2 størrelser mindre.

Anmeld

3. april 2011

ekzunz

Dinna88 skriver:

Så må du igang! Men str. 42 kan også være smukt - om ikke andet, så er det nok ikke så sundt at være i den størrelse. Men i bukser kan jeg altså ikke vær i en 32! Det er en 34 eller 36! 

Er det ikke sundt at være str. 42?? Hvorfor?

Anmeld

3. april 2011

Carina1977

Dinna88 skriver:

Ja hun er også rigtig træt af det, for klart hun ville gerne veje mere. Hun vejer omkring 48 kilo og er ca. 165-166 cm.

Men synes man skal lukke sin mund for alle de udtalelser, for jeg ved det sårer rigtigt meget.

Ja jeg er også igang...skal have smidt de sidste 15 kilo, og så burde det vel også være muligt at komme 2 str. ned

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.