Er size 0 så slemt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.411 visninger
97 svar
0 synes godt om
3. april 2011

Dinna88

Hellow babyfolk.

Jeg sidder og ser et program og overvægt lige nu, og så kom jeg i tanke om den sidste psykologitime jeg var til: vi kom ind på størrelser der er accepteret og ikke accepteret i dette samfund, hvorefter størrelse 0 blev haglet ned af absolut alle på mit hold - 30 personer! Der måtte jeg gå i forsvarsposition, da jeg snildt kan være i en size 0 - dog kniber det med cowboybukserne, men så finder jeg da bare en større størrelse!

Hvordan ser I på størrelsen 0? Jeg måtte rette på holdet og fortæller dem at jeg ikke er fanatisk med kalorier, jeg kaster ikke min mad op igen, jeg spiser faktisk usundt fra tid til anden og jeg har det SUPER GODT med in egen krop - så der bankede jeg lige deres fordomme til gulvet. Og det gjorde mig faktisk sur og ked af det, at folk ser sådan på det. Jeg er tynd, men jeg er som jeg skal være. Færdig, bum.

Ydermere så tror folk at jeg har en spiseforstyrrelse fordi jeg motionerer når jeg er så tynd - de tror at jeg holder min vægt nede med motion, men the truth is at jeg ikke tager 1 gram på hvis jeg dropper motionen!

Ihh, jeg forstår bare ikke de fordomme... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2011

Dinna88

- skriver:

Hvad str er det?

Tilsvarende en str. 32 mener jeg - dog mente en på mit hold at det er tilsvarende en str. 34. 

Anmeld

3. april 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Jeg har ikke som sådan noget imod size 0 - i hvert fald ikke, når folk bare er det fra naturens side. Der, hvor jeg synes det bliver dybt problematisk, er, når size 0 bliver det, man stræber efter - et krav til kvinder, hvis de vil være i en bestemt branche.

Jeg synes det er dybt problematisk og meget skræmmende, at size 0 er det, man stræber efter i f.eks. underholdningsbranchen. De folk er, om de vil det eller ej, forbilleder for rigtig mange unge kvinder, og jeg er frastødt over, hvor hårdt de kæmper, for at holde vægten og størrelsen nede. Ligesom jeg er frastødt af de bagmænd, der kun designer tøj til, uddeler roller til eller skriver sange til size 0-kvinder.

Jeg har som sagt ingen problemer med de kvinder, der fra naturens side er size 0 - min veninde er en af slagsen. Men når det bliver noget, som man bør stræbe efter, hvis man vil opnå visse ting i livet - så har jeg alt imod det.

Anmeld

3. april 2011

Dinna88

cmks2007 skriver:

Jeg har ikke som sådan noget imod size 0 - i hvert fald ikke, når folk bare er det fra naturens side. Der, hvor jeg synes det bliver dybt problematisk, er, når size 0 bliver det, man stræber efter - et krav til kvinder, hvis de vil være i en bestemt branche.

Jeg synes det er dybt problematisk og meget skræmmende, at size 0 er det, man stræber efter i f.eks. underholdningsbranchen. De folk er, om de vil det eller ej, forbilleder for rigtig mange unge kvinder, og jeg er frastødt over, hvor hårdt de kæmper, for at holde vægten og størrelsen nede. Ligesom jeg er frastødt af de bagmænd, der kun designer tøj til, uddeler roller til eller skriver sange til size 0-kvinder.

Jeg har som sagt ingen problemer med de kvinder, der fra naturens side er size 0 - min veninde er en af slagsen. Men når det bliver noget, som man bør stræbe efter, hvis man vil opnå visse ting i livet - så har jeg alt imod det.

Jeg er enig med dig! 100 % - for mig er problemet de fordomme folk har. Det er ikke OK at man skal underskrive kontrakter hvor man indgår aftale om ikke at komme over en bestemt vægt m.m. Men jeg synes det er uretfærdigt, at dømme folk uden at vide noget om dem.

Jeg er meget tynd fra naturens side, og jeg er faktisk træt af folk kommer med hentydninger til det og tror jeg har en spiseforstyrrelse. Det er ikke fair. 

Anmeld

3. april 2011

PsychedeliC

Dinna88 skriver:

Tilsvarende en str. 32 mener jeg - dog mente en på mit hold at det er tilsvarende en str. 34. 

Synes de at det er meget eller for lidt?

Anmeld

3. april 2011

Kamulla

øhm... kender nogle der har meget svært ved at atge på og er ked af de er undervægtige...

men en str 32 er normalt folk som er undervægtige og negativiteten omkringt sitze zero er jo pga. de kendte som symboliserer at det er den størrelse man SKAL være i for at være smuk.. så mange udvikler spiseforstyrrelser og har et forvrænget billede af hvordan man skal se ud.. 

der var engang hvor jeg syntes det at være tynd var fedt, og jeg HADET mine former.. men nu ville jeg absolut ikke være en sitze zero.. men har ikke noget imod dem der er det sålænge der ikke er tale om en spiseforstyrrelse..

Anmeld

3. april 2011

Dinna88

PsychedeliC skriver:

Synes de at det er meget eller for lidt?

Hm. Jeg er ikke sikker på hvad du mener Men de synes at størrelse 0 er for lidt - og det er mildt sagt. De svinede størrelsen til.

Anmeld

3. april 2011

PsychedeliC

Nåe nu fattede jeg det, tror jeg . Jeg forstår det ikke for jeg har bukser i størrelsde 30 og min bmi er på 25 

Anmeld

3. april 2011

PsychedeliC

Dinna88 skriver:

Hm. Jeg er ikke sikker på hvad du mener Men de synes at størrelse 0 er for lidt - og det er mildt sagt. De svinede størrelsen til.

Min barsels hjerne var lige forvirret hehe

Anmeld

3. april 2011

Dinna88

Sallisørøver skriver:

øhm... kender nogle der har meget svært ved at atge på og er ked af de er undervægtige...

men en str 32 er normalt folk som er undervægtige og negativiteten omkringt sitze zero er jo pga. de kendte som symboliserer at det er den størrelse man SKAL være i for at være smuk.. så mange udvikler spiseforstyrrelser og har et forvrænget billede af hvordan man skal se ud.. 

der var engang hvor jeg syntes det at være tynd var fedt, og jeg HADET mine former.. men nu ville jeg absolut ikke være en sitze zero.. men har ikke noget imod dem der er det sålænge der ikke er tale om en spiseforstyrrelse..

Jeg er 160 høj, og jeg er ikke undervægtig - så hvis man er under 160 og er en størrelse 0, så er det jo ikke sikkert at man er undervægtig Så jeg ved ikke helt om den påstand holder. Men! Jeg vil give dig mht. modeller da (endnu) et krav til dem er, at de skal være høje! Og er man 180 så er en størrelse 0 godt nok sindssygt.

Jeg er enig med dig i at det er der problemet ligger - og det er sørgeligt, men det er jo så også ved at vende, så småt. Men det er bare ærgeligt at nogle (mange?) stempler de meget tynde, uden at vide om det er naturligt eller pålagt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.