Er size 0 så slemt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2011

Dinna88

Frk.S skriver:

USA 4 6 8 10 12 14 16 18
Europa 34 36 38 40 42 44 46 48
U.K. 6 8 10 12 14 16 18 20
Japan 3 5 7 9 11 13 15 17

Nu ved jeg ikke om vi snakker en UK size 0 eller en size 0 fra USA, men ifølge ovenstående tabel tilsvarer det vel en størrelse 28 eller 30 herhjemme (selvom det slet ikke er med i skemaet)??

Det synes jeg er MEGET lidt. Hvis man kan passe det, tror jeg på at man er undervægtig.

Når det så er sagt, så er der jo bare nogle mennesker der ER meget tynde (som dig? )

Det bliver et problem, hvis man stræber efter den størrelse!

Hm. Jeg læste i Elle at den svarer til en 32 (bl.a. den måleform H&M bruger)  - om ikke andet, så er det den størrelse jeg mener!!

Men i følge det skema du har der, så er det en 30. Underligt! om ikke andet - jeg kan ikke komme i en 30, men en 32

Jeg er ikke undervægtig, jeg er 0,4 % over grænsen mellem undervægtig og normalvægtig, så jeg er som jeg skal være - men tyndt bygget, ja!

Og jeg er enig med dig. Det er et stort problem for nogle - men desværre tager nogle andre de fordomme med sig, og vender dem mod "uskyldige" også.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2011

Dinna88

Sallisørøver skriver:

jeg er 161.. bliver aldrig en sitze zero... jeg plejer at veje 48-50kg.. der er liiiige på den lave side af BMI (dog vejer jeg 55 kg nu ) og der var jeg heller ikke en str 32... det kommer også meget an på hvordan man er bygget ja..  men jeg er nu glad for mine former som de er.. jeg ville ikke være pæn som et siv  

Wow. Hvor er vi lige forskellige henne? Jeg er 160 og vejer cirka 47-48 kg, men har været helt oppe på 52 hvor jeg fortsat kunne være i en 32. 

men ja, det gør det jo. Det er godt, at du synes du er helt fin som du er - og generelt er det altså pænere at have en smule på sidebenene end at være en tændstik (siv ) men til nogle er det smukt at være tynd.

Anmeld

3. april 2011

.....

Dinna88 skriver:

Uh, jeg kender det godt, det du skriver. Jeg skulle en gang forbi en dame på en café engang, hun rykkede sig ikke 1 cm selvom jeg pæt spurte om jeg liiige måtte smutte forbi hende. Jeg rammer hende da jeg går forbi hende, fordi der var så lidt plads, hvor hun siger til sin ledsager, at jeg da gik ind i hende med vilje, jeg kunne jo sagtens være der med den omkreds!  undskyld da.. Hun sagde det virkelig hidsigt. Og bagefter hører jeg ordene "anoreksi" og "spiser nok bare en salat" - ja, dame, jeg spiste kun en salat fordi jeg ikke spiser kød!

Nogle mener det godt, men ved ikke at deres kommentarer rammer, som f.eks, dem der "du fylder jo ikke så meget". Normalt rammer det mig ikke, men det gør det hvis jeg har hørt andre kommentarer samme dag, som hentyder til at jeg bevidst er så tynd som jeg er.

Nogle er jo bare spinkelt byggede, og der er vi heldige (jeg føler mig i hvert fald heldig!)

Uh ha, jeg havde givet hende damen et par onde øjne med på vejen. Det kan godt være at man er tynd, men man fylder jo ligefrem heller ikke kun "luft" .

Jeg har hørt kommenateren "Du kan sagtens komme forbi, du fylder jo ikke så meget" rimelig tit, så jeg snart bliver immun overfor den, og så alligevel ikke . Jeg er spinkel bygget, som jeg vidst har arvet fra min mor , og oven i købet har jeg også højt stofskifte, så det tager laaang tid for mig at tage på . Dog siger folk som rigtig kender mig at jeg burde være fed af alt det usunde mad jeg spiser, haha. Men jeg har det fint med den krop jeg har..synes selv at jeg er pæn slank med en lille top mave (fordi alt det jeg tager på sætter sig der ).. nogen synes jeg er for tynd, andre synes jeg er pæn slank..

Alt i alt er jeg glad for mig selv, selvom de spydige kommentar kommer et par gange ...tror først at kommentarene stopper den dag jeg bliver gravid og får mave på, hahah

Anmeld

3. april 2011

Dinna88

- skriver:

Ok, jamen det jo også minimalt...

Men nogen er vel bare bygget sådan... 

Jeg får nok bare (desværre) sammenligningen med at det må være et barn der endnu ikke har fået nogen kvindelige former eller lign.

Men kender dig ikke og ved ikke hvordan du ser ud...

Tror dog jeg selv ville mangle noget og sådan bare lige syntes jeg heller ikke det lyder helt sundt.

Jeg har fine former Min mor var meget overrasket da hun bemærkede mine hofter for mange år siden, fordi jeg i taljen er ret tynd, så mine hofter faktisk er rigtig fine. Min bagdel er også godt udviklet, haha. Den er der! Mht. til bryster er jeg ikke den største, men det ville nok også bare se lidt skørt ud, når jeg er så lav 

Det er godt at du er som du er så, så du ikke synes der mangler noget - nogle kvinder skal være lille større, nogle lidt mindre. Sagt uden at jeg aner hvordan du ser ud!

Og, til sidst, jeg er så sund som jeg skal være. Det er sådan nogle udtalelser jeg mener i det jeg skriver. Det er SÅ ærgeligt at folk dømmer på det ydre, uden at ane noget om personens livsstil

Anmeld

3. april 2011

Kamulla

Dinna88 skriver:

Wow. Hvor er vi lige forskellige henne? Jeg er 160 og vejer cirka 47-48 kg, men har været helt oppe på 52 hvor jeg fortsat kunne være i en 32. 

men ja, det gør det jo. Det er godt, at du synes du er helt fin som du er - og generelt er det altså pænere at have en smule på sidebenene end at være en tændstik (siv ) men til nogle er det smukt at være tynd.

nemlig.. er bare sikker på det ikke ville være til mig...

her er jeg før jeg fik Noah.. jeg vejer 49kg og brugte en str S der

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

3. april 2011

Dinna88

Mut skriver:

Uh ha, jeg havde givet hende damen et par onde øjne med på vejen. Det kan godt være at man er tynd, men man fylder jo ligefrem heller ikke kun "luft" .

Jeg har hørt kommenateren "Du kan sagtens komme forbi, du fylder jo ikke så meget" rimelig tit, så jeg snart bliver immun overfor den, og så alligevel ikke . Jeg er spinkel bygget, som jeg vidst har arvet fra min mor , og oven i købet har jeg også højt stofskifte, så det tager laaang tid for mig at tage på . Dog siger folk som rigtig kender mig at jeg burde være fed af alt det usunde mad jeg spiser, haha. Men jeg har det fint med den krop jeg har..synes selv at jeg er pæn slank med en lille top mave (fordi alt det jeg tager på sætter sig der ).. nogen synes jeg er for tynd, andre synes jeg er pæn slank..

Alt i alt er jeg glad for mig selv, selvom de spydige kommentar kommer et par gange ...tror først at kommentarene stopper den dag jeg bliver gravid og får mave på, hahah

Ork, du skulle have set det blik der kom imod hende! - Vi er nemlig ikke bare luft :O Og jeg er nok tynd, men jeg har former - så nej, min bagdel kunne sgu ikke være der.

Hehe, jeg er ikke blevet immun endnu - jeg går lidt i forsvarsposition hvis det er negativt ment, men jeg får også en del komplimenter, må jeg dog sige. Jeg går ud fra at min forbrænding er super, det er det med stofskiftet, ikke sandt? Dyrker du motion? Du kan jo faktisk være lige så "syg" som en overvægtig, altså tyndfed. Det er jeg dog ikke fordi jeg dyrker motion og spiser sundt Så den ged er barberet. 

Haha, så må du blive gravid nu! Jeg er også super tilfreds med min krop - jeg er faktisk rigtig glad for den! Så jeg får ikke dårlig selvtillid af folks kommentarer, jeg bliver bare trist over fordommene. 

Anmeld

3. april 2011

Muffinmus

jamen str 0 er da klart til undervægtige folk, om det så er med vilje eller ej er det IKKE en sund str for kroppen, af flere årsager, men kroppen har jo altså brug for en smule fedt, og det har str bare ikke nok af..

Så sundhedsmæssigt er det en meget skidt str hvor str 36-38 er normalen sundhedsmæssigt. Altså str 2-3

Men der ud over kan jeg være skide ligeglad med hvad str folk kommer på, men str 0 kan være lige så usund som str 4 kan...så det er jo der man skal have tankerne hen, ikke bare på tallet i sig selv.

Og ja, jeg er da en af dem der sikkert tænker. KÆÆFt, læber hun nu igen. måsker hun i stedet skulle tage og smide sig i sofane med en fed pose chips så der kan komme lidt sul på den krop, men det er sådan set ikke bevidst..det kommer helt af sig selv, men siger jo ikke noget højt til folk. Ha jo selv en mand der er undervægtig og det er han da også pissetræt af.

Anmeld

3. april 2011

Carina1977

Dinna88 skriver:

Uhh, nej, det er en anden måle ting! Der bruger jeg nemlig 26  

De størrelser jeg mener er dem de bruger i H&M f.eks. 32, 34, 36, 38 osv

Der bruger jeg en str. 42  eew ville godt ned i en 38´er....det ville være fedt

Nå men min svigerindes datter, der er 20 år....bruger str. 32 i bukser. Hun er også fra naturens side meget tynd. Hun kan spise alt det hun vil, uden at tage på. Jeg ved at også hun, får de kommentarer som du får. Og hun er bare træt af det...og det forstår jeg godt. Det må være mega belastende.

Anmeld

3. april 2011

Dinna88

Sallisørøver skriver:

nemlig.. er bare sikker på det ikke ville være til mig...

her er jeg før jeg fik Noah.. jeg vejer 49kg og brugte en str S der

Hm. Jeg tror jeg er en del mindre end du er på det billede - men jeg er jo så 1-2 cm lavere end dig, og på billedet vejer jeg vist også 2 kg mindre.  Men, jeg synes det er besynderligt, at der er den forskel i udseendet, når der ikke er det på vægten? Men, jeg kan jo tage fejl af dit billede - var du lige så tynd som jeg er?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

3. april 2011

Dinna88

MariaE skriver:

jamen str 0 er da klart til undervægtige folk, om det så er med vilje eller ej er det IKKE en sund str for kroppen, af flere årsager, men kroppen har jo altså brug for en smule fedt, og det har str bare ikke nok af..

Så sundhedsmæssigt er det en meget skidt str hvor str 36-38 er normalen sundhedsmæssigt. Altså str 2-3

Men der ud over kan jeg være skide ligeglad med hvad str folk kommer på, men str 0 kan være lige så usund som str 4 kan...så det er jo der man skal have tankerne hen, ikke bare på tallet i sig selv.

Og ja, jeg er da en af dem der sikkert tænker. KÆÆFt, læber hun nu igen. måsker hun i stedet skulle tage og smide sig i sofane med en fed pose chips så der kan komme lidt sul på den krop, men det er sådan set ikke bevidst..det kommer helt af sig selv, men siger jo ikke noget højt til folk. Ha jo selv en mand der er undervægtig og det er han da også pissetræt af.

Hm. Min læge har erklæret mig sund og rask! Jeg mente nemlig selv at det var gået for vidt, fra naturens side, men ham der undersøgte mig sagde at jeg skal fortsætte som jeg gør - og jeg skal IKKE stoppe med at motionere, fordi jeg netop ikke taber mig af det, ligesom at jeg ikke tager på hvis jeg stopper. Så jeg er så sund som jeg skal være! (og jeg er ikke undervægtig )

Ja, str. 0 og str. 4 kan begge være usunde - man kan jo også være tyndfed!

Det er synd for din mand, at han har det dårligt med det. Har han begivet sig ud i at tage på, på en sund måde? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.