Må jeg gerne spørge om noget ?
Hvorfor er det at I ikke giver/modtager blod ?
Hvorfor fejrer I ikke fødselsdage osv ?
Bare af ren nysgerrighed ..
Her lidt ang. hvorfor vi ikke vil modtage blodtransfusion 
Det var faktisk en befaling der blev givet allerede på Noas tid, da de lige var kommet ud af arken. I 1. mosebog kapitel 9 vers 3 står der: "Alt hvad der bevæger sig og lever må tjene jer til føde. Ligesom de grønne planter, giver jeg jer hermed det alt sammen. Kun kød med dets sjæl - dets blod - må I ikke spise."
Befalingen blev gentaget langt senere, på de 1. kristnes tid.
I Apostelgerningerne kapitel 15 vers 28 og 29 står der: ”Den hellige ånd og vi, har nemlig besluttet ikke at lægge nogen yderligere byrde på jer ud over dette nødvendige: at I afholder jer fra det der er ofret til afguder og fra blod og fra kvalte dyr (dyr som er dræbt uden at blodet er løbet af dem) og fra utugt. Hvis I omhyggeligt holder jer fra disse ting, vil det gå jer godt. Lev vel!”
Som man kan se her, sidestilles det at få blod med utugt - noget den almindelige dansker i dag også syns er forkert.
Men man kan selvfølgelig spørge om blodtransfusion er omfattet af dette påbud? Altså der står jo ”spise blod”...
Det vil jeg gerne prøve at illustrere. Forestil dig at din læge siger at du skal afholde dig fra alkohol. Ville det så være okay, hvis du bare valgte at få alkoholen tilført gennem en vene? Nej vel?! Selvom det i første række betyder at du ikke må DRIKKE alkohol, så er det selvfølgelig ikke ok bare at få det tilført intravenøst.
Svarende hertil, betyder det at afholde sig fra blod, at man ikke på nogen måde indtager det i sit legeme. Så hvis man vil adlyde befalingen om at afholde sig fra blod, må man altså konsekvent sige nej til blodtransfusion.
Til sidst vil jeg tilføje at, det i dag ikke er noget som helst problem ikke at ville modtage blod. Der findes læger over hele verden (inkl. mange i Danmark) der med glæde opererer uden blod. Der er masser af alternativer til blodtransfusion, som samtidig gør at man kommer sig langt hurtigere efter en evt. operation, end hvis man havde fået blod.
Personligt er jeg ikke bange for at blive syg, eller at mit barn skulle blive syg. Jeg véd at der er masser af læger der kan og vil hjælpe. Og jeg véd at der i dag ikke er nogle operationer der ikke kan behandles med blodløs kirugi....
I USA er der endda hele hospitaler der opererer udelukkende uden brug af blod. Derudover kan det nævnes at det langt fra kun er Jehovas Vidner der ikke ønsker at modtage blod. Rigtig mange, der ikke er Jehovas Vidner, ønsker at få behandling uden brug af blod, da det gir en lang hurtigere restitution og der er ingen følgesygdomme, hvilket der kan være MASSER af når man får blod.