Hvorfor fortæller de ikke hvor de kommer fra??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2011

PsychedeliC

qp skriver:

Du mangler da lige sådan et på din dør

Findes de? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

jydeinden

qp skriver:

Du mangler da lige sådan et på din dør

i såfald at den findes... så siger skal jeg da næsten tage og få fat i sådan en

vi har gudskelov endnu ikke mødt dem her, og behøver det absolut heller IKKE... Jeg tror ikke på gud, og kommer heller ikke til det.

Anmeld

4. april 2011

DLM

Fru. Skovrup skriver:

Jesus sagde da han var på jorden at han ville forkynde om det rige, vi alle beder om i fadervor, om et rige der ikke er styret af mennesker men af Gud. Hvilken bedre hersker vil vi kunne have,end ham der har skabt os, hvem vil kende vores behov bedre. så vi følger bare Jesu eksempel 

Vi er én af de få tro's samfund der forkynder fra hus til hus, der er ikke ret mange andre der gør det arbejde.

Og jeg kan også sige det på en anden måde:

Hvis du fik en rigtig god nyhed at virke, som virkelig betød noget for dig, ville du så ikke fortælle ALLE om det? ligemeget om det er folk du kender eller ej? Jeg kan da stadig huske da jeg fandt ud af jeg var gravid, dér havde jeg lyst til at råbe det ud til ALLE mennekser i supermarkederne, på gaden og HVEM SOM HELST! sådan er det også med min tro. 

håber det gav lidt forklaring, mvh Skovrup

okay, tak for svar når det er sådan i ser på det, kan jeg selvfølgelig godt forstå hvorfor det er i kommer ud til folk og ringer på.

jo da jeg fandt ud af jeg var gravid, havde jeg da lyst til at råbe det ud til alle jeg kendte

Der er bare så mange ting omkring religion generelt jeg ikke går ind for, og det er alle religioner. Jeg er dog meget nysgerrig omkring dem. Min kærestes bedste ven er Jehovas Vidne, men har aldrig turdet sætte mig ned og spørge ham om hvad det hele egentlig handler om, da jeg jo ikke vil fornærme ham på nogen måde ved at sætte ? ved det (ved ikke lige hvorfor jeg tror jeg fornærmer ved det) men...

Anmeld

4. april 2011

CiSo

Fru. Skovrup skriver:

Tak for de søde ord  

Vi er jo alle bare mennesker, og vi fejler alle og kommer til at gøre noget forkert, og som måske vil såre andre, men det er jo aldrig vores intension, men mennesker er forskellige.

Vi tager det faktisk som en god ting at vi møder modgang, det lyder måske lidt dumt, men det bekræfter os i at vi gør det rigtige, fordi det er forudsagt i biblen at ligesom Jesus havde modgang da han var på jorden fordi ingen troede på hans budskab og forfulgte ham, sådan vil det også være for hans Disiple (eller forkyndere) idag. 

mattæus 5:10-12 Lykkelige er de som er blevet forfulgt for retfærdigheds skyld, for himlenes rige er deres. Lykkelige er I når folk skælder jer ud og forfølger jer og løgnagtigt siger alt muligt ondt om jer for min skyld.  Fryd jer og spring af glæde, for jeres belønning er stor i himlene; på den måde forfulgte man jo profeterne før jer.

Her i Mattæus står der at folk vil skælde os ud, for det budskab vi kommer ud med fra hus til hus. 

Jeg synes ikke personligt at vi kommer med et dårligt budskab, vi kommer for at fortælle gode ting, og gode nyheder, hvilket ikke er noget vi får meget af i det samfund vi lever i nu, hvor der sker mange naturkatastrofer, krige, økonomisk ustabilitet og hvor regeringer ikke er i stand til at hjælpe samfundet.

-Skovrup

Ja det giver jo straks mere mening..  

Anmeld

4. april 2011

qp

PsychedeliC skriver:

Findes de? 

Alt kan vel printes ud på en farveprinter

Anmeld

4. april 2011

qp

jydeinden skriver:

i såfald at den findes... så siger skal jeg da næsten tage og få fat i sådan en

vi har gudskelov endnu ikke mødt dem her, og behøver det absolut heller IKKE... Jeg tror ikke på gud, og kommer heller ikke til det.

Du skal bare have fat i en farveprinter hehe

Anmeld

4. april 2011

PsychedeliC

qp skriver:

Alt kan vel printes ud på en farveprinter

Nåe ja

Anmeld

4. april 2011

ESV

Personligt er jeg MEGA træt af alle der mener de skal redde mig med deres religion. Jag anser mig selv for et klogt og videnbegærligt menneske men mener bestemt også jeg er i stand til selv at søge de informationer jeg gerne vil have.

Jeg vil ikke reddes af hverken Jehovas vidner, Islam, Faderhuset, Budismen osv osv osv.

De oplevelser JEG har haft med JV er også at de forsøger at skjule hvem de egentlig er for at få folk i tale og det bringer sgu mit pis i kog.. Hvorfor ikke bare sige hvem man er og hvad man vil og så må folk jo selv tage stilling til om de vil lytte, det er der RIGTIG mange der ikke vil og det er jo nok derfor de skjuler deres sande identitet.

Tror måske nok jeg ville være en smule mere lydhør hvis ikke de hver gang de henvendet sig snakkede om at redde mig. For helt ærlig, så skal jeg sgu ikke reddes jeg har det fint som jeg har det.

Anmeld

4. april 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
DLM skriver:

okay, tak for svar når det er sådan i ser på det, kan jeg selvfølgelig godt forstå hvorfor det er i kommer ud til folk og ringer på.

jo da jeg fandt ud af jeg var gravid, havde jeg da lyst til at råbe det ud til alle jeg kendte

Der er bare så mange ting omkring religion generelt jeg ikke går ind for, og det er alle religioner. Jeg er dog meget nysgerrig omkring dem. Min kærestes bedste ven er Jehovas Vidne, men har aldrig turdet sætte mig ned og spørge ham om hvad det hele egentlig handler om, da jeg jo ikke vil fornærme ham på nogen måde ved at sætte ? ved det (ved ikke lige hvorfor jeg tror jeg fornærmer ved det) men...

Jeg er nu ganske sikker på at du på ingen måde vil komme til at fornærme ham, da det altid er rart nogen er nysgerrige, og jo flere spørgsmål jo bedre, også selvom det er spørgsmå der lige netop sætter spørgsmålstegn ved selve troen  Vi får stor glæde af at blive "udfordret" og vi lære jo mere og mere om hvorfor folk har de meninger de har.

Men jeg er glad for jeg fik svaret formuleret til dig på en måde du kan sætte dig ind i 

knus og kram
Skovrup 

Anmeld

4. april 2011

patella

Jeg vil da lige melde mig på banen her, som endnu et glad Jehovas Vidne

Jeg kan tilslutte mig fuldstændig det Fru Skovrup skriver. Vi banker kun på jeres dør, for at give jer del i noget godt, udelukkende med positive og venlige intentioner. Vi er ikke på nogen måde ude på at pådutte folk noget, hverken vores tro, vores litteratur eller vores holdninger. Vi lever i et frit land og respekterer et nej tak.

Det her med at nogle stikker en fod i døren, det har jeg så svært ved at forestille mig, for det ligger så langt fra den måde vi lærer vi skal være på. Personligt kunne jeg aldrig drømme om at gøre noget lignende, men som Fru Skovrup så fint har fortalt, så er vi alle forskellige - lige så forskellige som alle andre mennesker, og det er naturligvis beklageligt hvis noget sådant sker...

Der er skrevet så mange ting i den her tråd, forskellige fordomme mod Jehovas Vidner, og jeg kan på sin vis godt forstå at folk har fordomme mod os. Vi er et udskældt folk, som der ofte blir skrevet om i aviser, blade og vi blir også ofte omtalt i nyhederne i bedste sendetid. Det er dog sjældent for noget godt. Og når dét er det eneste mennesker hører om os, så kan jeg godt forstå deres afstandstagen. Men her må jeg jo sige, at HVIS alt det der blir sagt om os passede - så var jeg langt fra et Jehovas Vidne.

Jeg ser os som et et meget glad folkefærd, som ønsker det bedste for vores medmennesker. Vi har intet at skjule - hvorfor alle også er velkomne ved vores møder og stævner - jeg er sikker på, hvis man kiggede ind til et af dem en gang, ville man hurtigt kunne se, at vi ikke er så "slemme" endda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.