Hvorfor fortæller de ikke hvor de kommer fra??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.678 visninger
141 svar
0 synes godt om
1. april 2011

Mira0911

Sådan er Jehova's vidner eller? 

Det ringede lige på døren her, 2 ældre nydelig damer stod pænt ind til jeg fik moslet mig ned af trappen til dem.... 

De siger til mig: 

De har 5 nøgler til mig, om et bedre helbred... Spise sundt osv - Og gav mig et blad der hedder "Vågn op" inde i det blad ligger der et yderligere blad som hedder " Vagttårnet forkynder af Jehovas rige" 

Skal de ikke præsentere sig? Eller... 

Lå da også mærke til at den ene stod med salmebog - Stod virkelig sådan hmm..... Jehovas vidner.... Måtte afbryde dem da jeg skulle op og kaste op og fik bladet med i hånden... 

Har ikke noget imod JH'er - Bryder mig bare ikke om den måde de kan liste sig ind på en... 

Lige et par billeder af disse hæfter! Nogle som kender til disse hæfter??? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2011

Cris

Fordi hvis de siger: god dag, vi er Jehovas Vidner og vi vil gerne....  Og så kan de ikke sige mere, for der er ingen der gider at bruge tid på det. Det er svært for dem og jeg kan forstille mig, at de bliver nød til at først snakke om hvad de gerne vil sige og så sige deres navne. På den måde kan de måske snakke med nogle lidt og uddele nogle af deres blade. Jeg læser faktisk tit deres blade. Jeg kan godt lide bibelens historier, jeg tager det som en del af kulturen og i deres blad Vogn op er der nogle gange nogle interessante artikler    Ellers snakker jeg ikke så meget mere med dem...

For et par måneder siden kom også hos os nogle andre fra en anden kirke og de har også viset mig nogle bøger og alt muligt indtil jeg endeligt har forstået, at det handlede om deres kirke (nu kan jeg ikke huske, det var en som jeg aldrig havde hørt før, men min mand havde og sagde, at den kommer fra Korea! )

Anmeld

1. april 2011

Jesuisunefemme

Har ikke noget at sige ud over at de blade kan være ret så underholdene haha..

Anmeld

1. april 2011

Mira0911

Cris skriver:

Fordi hvis de siger: god dag, vi er Jehovas Vidner og vi vil gerne....  Og så kan de ikke sige mere, for der er ingen der gider at bruge tid på det. Det er svært for dem og jeg kan forstille mig, at de bliver nød til at først snakke om hvad de gerne vil sige og så sige deres navne. På den måde kan de måske snakke med nogle lidt og uddele nogle af deres blade. Jeg læser faktisk tit deres blade. Jeg kan godt lide bibelens historier, jeg tager det som en del af kulturen og i deres blad Vogn op er der nogle gange nogle interessante artikler    Ellers snakker jeg ikke så meget mere med dem...

For et par måneder siden kom også hos os nogle andre fra en anden kirke og de har også viset mig nogle bøger og alt muligt indtil jeg endeligt har forstået, at det handlede om deres kirke (nu kan jeg ikke huske, det var en som jeg aldrig havde hørt før, men min mand havde og sagde, at den kommer fra Korea! )

Tror også det er meget svært for dem.... 

Jeg husker dem fra jeg boede hjemme, der var de noget så trælse... Da min plejemor døde, kom de rendende hele tiden, min plejefar smed dem væk til sidst... Han magtede det bare ikke mere... 

Når jeg nu lige har sat og tænkt lidt... Så ved jeg ikke om de op i når folk venter sig og så vil prøve at få det nyfødte og familien med over i deres tro? 

Det er bare en tanke der kom, da jeg sad og tænkte... Gad vide om de har en lille anelse om at jeg venter mig.. Men det er jo ikke sikkert... 

Anmeld

1. april 2011

_-Kathrine-_

Når de kommer her, præsenterer de sig heller ikke som JH... Det er først når de skal til at gå igen at de siger: så skal jeg lige fortælle dig at du har haft besøg af Jehovas vidner! Ja, tak det er jeg ligesom godt klar over

Anmeld

1. april 2011

L&S

Jeg kender godt "Vagtårnet." 

Der står tit to ældre damer og en mand, og uddeler dem ved stationen når jeg går forbi.

Jeg tog imod det en enkelt gang fordi jeg synes det lidt synd for dem 

Når man er Jehovas Vidne skal man hvis lave frivilligt arbejde for kirken.

Jeg dømmer ikke, men jeg synes deres tilgang er underlig. De er jo kendt for, hverken at tro på fødseldage og andet. Det har jeg fuld respekt for, men den måde de hjernevasker er meget underlig.

Jeg er selv af troen Kabbalah som er blevet utrolig kendt over de senere år.. Så jeg ved, hvordan folk kan dømme

Anmeld

1. april 2011

Mira0911

L&S skriver:

Jeg kender godt "Vagtårnet." 

Der står tit to ældre damer og en mand, og uddeler dem ved stationen når jeg går forbi.

Jeg tog imod det en enkelt gang fordi jeg synes det lidt synd for dem 

Når man er Jehovas Vidne skal man hvis lave frivilligt arbejde for kirken.

Jeg dømmer ikke, men jeg synes deres tilgang er underlig. De er jo kendt for, hverken at tro på fødseldage og andet. Det har jeg fuld respekt for, men den måde de hjernevasker er meget underlig.

Jeg er selv af troen Kabbalah som er blevet utrolig kendt over de senere år.. Så jeg ved, hvordan folk kan dømme

Den tro du nævner der - har jeg aldrig hørt om, første gang jeg læser/høre det nu... 

Anmeld

1. april 2011

L&S

MoarJ skriver:

Den tro du nævner der - har jeg aldrig hørt om, første gang jeg læser/høre det nu... 

Nej den er nok heller ikke så udbredt her i DK, men det er en gren af Jødedommen kan man nok godt sige

Kabbalah betyder at modtage og er en mere moderne og spirituel udgave af Jødedommen.. 

Et rødt armbånd eller snor om, der menes at bring lykke og beskyttelse. Ligesom de mange øje nøglering mm. I måske kender fra ferier i Grækenland eller andet sp men det at "Kabbalah" armbåndet holder onde ånder væk

Jeg har personligt været "tilhænger" i 9 år, men det er en tro der er blevet mere udbredt.

Call me crazy 

Anmeld

1. april 2011

tazz

Har dem også på besøg i ny og næ.

Går faktisk altid ind i en diskussion med dem. Har gået i kristen legestue og har fået tæsket bibelhistorien ind på rygraden. Jeg mener dog ikke, at den Gud jeg mener eksisterer, er den som de eller mange andre retninger portrætterer. Jeg tror på det gode og venlige omkring os, og ikke en vranten gammel mand som dømmer og straffer.

De siger aldrig hvor de er fra, men de er jo flinke nok - bare svære at få til at gå igen. Derfor har jeg fundet ud af, at når man kan udfordre dem på nogle af punkterne, så stikker de bare bladet i hånden på mig og smutter.

Anmeld

1. april 2011

henh01

Hej

Jeg kan blive så stik hammerne tosset når folk kommer og banker på min dør og forsøger at hive deres tro og religion ned over hovedet på mig. Sidst der kom en fik jeg talt med lidt for store bogstaver og fik sagt at hvis de kom igen ville jeg kontakte poilitet, at jeg var kristen og troede fuldt ud på min religion men at jeg ikke behøvede gå og overbevise folk om at det er det rigtige. Sluttede af med at spørge hvad fanden der var galt med deres tro siden de havde brug for at HIVE den ned over almene menneskers hoved, og så smækkede jeg døren. Det var måske lidt synd for den dame der stod der, men jeg mener ikke at folk er i sin ret til at komme anmasende på den måde. Hvis jeg ville vide mere skulle jeg nok henvende mig til dem uden at de behøvede minde mig om det. haha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.