Hvorfor fortæller de ikke hvor de kommer fra??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2011

patella

Fru. Skovrup skriver:

Jeg kan ikke se hvorfor han ikke må se sin yngste søn, der er intet bibelsk belæg for at forbyde at se sine børn, også selvom de ikke er troende!

Jeg kan også nævne et eksempel, min far er et Jehovas Vidne, hans yngste datter er ikke et Jehovas Vidne, og hun tror heller ikke på en Gud, men derfor ser min far hende da så tit han kan, man efterlader ikke sin familie, og slet ikke på det grundlag at vedkommende ikke er troende, så jeg har svært ved at se at det er fordi han er et vidne han ikke kan se sin søn.

Vi lære til møderne at passe på vores familie, og familien kommer først i alt! faktisk, hvis ens far eller mor eller andet familie er syg, eller har brug for hjælp, kommer familien før de åndelige aktiviteter (som fx. forkyndelse, møder osv)

-Skovrup

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

patella

BellaT skriver:

Bare lige fordi det undrer mig... 

Dem der har "Giv blod"-klistermærker på døren eller dem der fortæller at deres børn har fået blodtransfusioner og lign.. Er Jehovas vidner ikke bare endnu mere opsatte på at redde disse vildfarne mennesker? Eller ses de bare som fortabte? Eller gider Jehovas Vidner bare ikke fornærmes på den måde? Eller hvad skyldes det at de pludselig bliver væk? Hvordan får man også lige ind i en dør-samtale at ens børn har fået blod?

Jeg tager altid pænt imod bladene og det er det. Har aldrig oplevet ubehagelige situationer. Jo, en gang, hvor det var en rystende teenagedreng der skulle fremsige sin "salgstale". Nøøøj, han var nervøs! Men måske han lige havde været hos en der havde sendt en vagthund efter ham eller svinet ham til.. Som om det er ok bare fordi det er Jehovas Vidner.. 

Jeg kan også huske da jeg de mange første gange, skulle fremholde mit budskab ved dørene Jeg var meget nervøs. Men jeg havde selv valgt at det var nu jeg var klar, og al begyndelse er jo svær. Igen fordi vi jo godt ved, at nogle ikke kan lide os. Men det gik nu over med tiden og i dag har jeg det fint med det  

Anmeld

4. april 2011

patella

BellaT skriver:

Tak for svar. Jeg kunne netop heller ikke se hvorfor sådan et klistermærke skulle holde jer væk fra lige den husstand. Jo jo, Jehovas Vidner er imod blodtransfusioner, men alligevel..

Min mor havde ofte besøg af Jehovas Vidner, da jeg var barn. Rigtig søde kvinder der forærede os flotte bøger. Min mor havde flere lange snakke med dem. Fornemmer at I ikke altid forsøger at hverve, men at så et frø..  Måske derfor at jeg har så afslappet et forhold til JV'er idag.

Du her meget ret i, at det ikke er vores hovedmål, at hverve folk. Vi ønsker at opmuntre og fortælle om Bibelens gode nyheder og positive fremtidsudsigter. Om folk så vil tage så meget i mod det, at de blir et Jehovas Vidne, det er helt op til folk selv. Det kan og VIL vi på ingen måde styre. 

Det er dejligt at dit forhold til os er afslappet, tror det har meget at sige, at man har undersøgt hvad det er (i dit tilfælde, ved at de har besøgt din mor og du har hørt om det den vej). Mange fordomme kommer nemlig af at man ikke har undersøgt sagen til bunds og kun lytter til "rygter" På den måde får man ikke sandheden at vide

Anmeld

4. april 2011

patella

Flow skriver:

plejer at spørge dem om deres blade er gode at fyrre med

Det rager med langsomt hva de vil...

Jeg har næsten jehovahs vidners rigssal i baghaven... De holder bønne møder et par gange om ugen.. de køre i fine dyre biler, så de mangler intet..

Tænker altid på den film "to verdner" når jeg tænker jehovahs.. Den er SÅ god..  

Jeg er ked af at høre, hvis det er på baggrund af den film du bygger din mening om Jehovas Vidner. Den er langt fra virkeligheden. Den fremstiller os som et dyster og mørkt trossamfund, der kun taler om dommedag og holder møder i en trist og mørk sal uden nogen form for hygge og glæde. 
Filmen blir desværre betragtet som en dokumentar film, hvilket den langt fra er. Instruktøren talte kun med pigen (som er et tidligere Jehovas Vidne), da han skulle lave filmen, så det er kun hendes udsagn den bygger på. Han fik tilbud om også at tale med nogle nuværende Jehovas Vidner også, men det afviste han, da det andet gav en bedre historie og kunne sælge flere billetter

Hertil kan jeg kun sige - prøv at komme hen i vores rigssal og overvær et af vores møder. Det er fuldstændig uforpligtigende. Vores møder er alle offentlige så alle er velkomne. Jeg er sikker på, at man på den måde vil få et andet og bedre indtryk af os. Man vil finde ud af, at vi er glade mennesker, i alle aldre, som kun vil vores næste det godt.

Vil også gerne lige fortælle, at vores arbejde for vores tro er helt og aldeles ulønnet. Så at nogle af os kører i pæne biler, skyldes at vi er flittige og har arbejde ved siden af, som gør at vi måske har råd til at køre i en pæn bil. Det er dog langtfra alle der gør det - selv har min man og jeg, de første 8 år af vores ægteskab kørt i gamle biler. Ikke fordi vi ikke gad arbejde, men fordi vi godt ville ha råd til en ordentlig bil, før vi købte den

Anmeld

4. april 2011

Tip!

patella skriver:

Jeg er ked af at høre, hvis det er på baggrund af den film du bygger din mening om Jehovas Vidner. Den er langt fra virkeligheden. Den fremstiller os som et dyster og mørkt trossamfund, der kun taler om dommedag og holder møder i en trist og mørk sal uden nogen form for hygge og glæde. 
Filmen blir desværre betragtet som en dokumentar film, hvilket den langt fra er. Instruktøren talte kun med pigen (som er et tidligere Jehovas Vidne), da han skulle lave filmen, så det er kun hendes udsagn den bygger på. Han fik tilbud om også at tale med nogle nuværende Jehovas Vidner også, men det afviste han, da det andet gav en bedre historie og kunne sælge flere billetter

Hertil kan jeg kun sige - prøv at komme hen i vores rigssal og overvær et af vores møder. Det er fuldstændig uforpligtigende. Vores møder er alle offentlige så alle er velkomne. Jeg er sikker på, at man på den måde vil få et andet og bedre indtryk af os. Man vil finde ud af, at vi er glade mennesker, i alle aldre, som kun vil vores næste det godt.

Vil også gerne lige fortælle, at vores arbejde for vores tro er helt og aldeles ulønnet. Så at nogle af os kører i pæne biler, skyldes at vi er flittige og har arbejde ved siden af, som gør at vi måske har råd til at køre i en pæn bil. Det er dog langtfra alle der gør det - selv har min man og jeg, de første 8 år af vores ægteskab kørt i gamle biler. Ikke fordi vi ikke gad arbejde, men fordi vi godt ville ha råd til en ordentlig bil, før vi købte den

Jeg dømmer jer slet ikke.. syns det er fint at i har jeres trosretning og at vi har vores

Jeg ved at hende bag filmen stammer fra min by, og kan jo så regne ud hvordan det foregår derovre..

Jeg ser ofte mange mange biler derovre.. nogle helt nye og andre gamle.. men hva pokker.. bare bilen virker

Jeg kan se når de kommer til og fra rigssalen, og ser da børn hoppe glad rundt..

Men jeg er forstående overfor at i har jeres retning og vi har vores.. Der skal være plads til os alle

Anmeld

4. april 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Flow skriver:

Jeg dømmer jer slet ikke.. syns det er fint at i har jeres trosretning og at vi har vores

Jeg ved at hende bag filmen stammer fra min by, og kan jo så regne ud hvordan det foregår derovre..

Jeg ser ofte mange mange biler derovre.. nogle helt nye og andre gamle.. men hva pokker.. bare bilen virker

Jeg kan se når de kommer til og fra rigssalen, og ser da børn hoppe glad rundt..

Men jeg er forstående overfor at i har jeres retning og vi har vores.. Der skal være plads til os alle

jeg vil også lige komme med en lille indskydelse til dig 

Ligemeget hvor i verden du kommer til ét af vores møder, er det det samme der bliver undervist, det er én stor organisation, som køre tingene ens i alle byer og lande. det eneste der er anderledes er hvem der underviser. og så er der et bibels foredrag hver søndag, som er forskellig fra by til by eller fra land til land. men ellers foregår ALLE møder ens, og efter samme ordning.

Og det kan jeg sige med  100% sikkerhed, da jeg selv har rejst meget, jeg har boet 4 mdr i Australien, været på ferie i England, tyskland og sverige og har i alle de lande overværet møderne, og selvom jeg kommer fra Danmark, er det samme fællesskab, og man er altid velkommen, også hvis man bare dumper ind tilfældigt fra gaden 

Det er én af de ting jeg også virkelig værdsætter, som et Jehovas Vidne, det fællesskab vi har i ALLE lande, ligemeget om man er hvid, sort eller rig eller fattig.

Jeg tror du vil finde det interessant at vi kan samles flere tusinde på et stadion, uden der kommer problemer med vold, eller sammenstød, som man måske tit høre om under store fodboldkampe eller topmøder. Det foregår i ro og orden alt sammen og alle er forenede i troen.

Jeg vil ønske du kunne se det med mig  hvilken glæde det er for Jehovas vidner.

-Skovrup

Anmeld

4. april 2011

patella

Flow skriver:

Tak for dit dejlige svar  

Anmeld

4. april 2011

Solstrålen

Må jeg gerne spørge om noget  ?

Hvorfor er det at I ikke giver/modtager blod ?

Hvorfor fejrer I ikke fødselsdage osv ?

Bare af ren nysgerrighed ..

Anmeld

4. april 2011

Tip!

Fru. Skovrup skriver:

jeg vil også lige komme med en lille indskydelse til dig 

Ligemeget hvor i verden du kommer til ét af vores møder, er det det samme der bliver undervist, det er én stor organisation, som køre tingene ens i alle byer og lande. det eneste der er anderledes er hvem der underviser. og så er der et bibels foredrag hver søndag, som er forskellig fra by til by eller fra land til land. men ellers foregår ALLE møder ens, og efter samme ordning.

Og det kan jeg sige med  100% sikkerhed, da jeg selv har rejst meget, jeg har boet 4 mdr i Australien, været på ferie i England, tyskland og sverige og har i alle de lande overværet møderne, og selvom jeg kommer fra Danmark, er det samme fællesskab, og man er altid velkommen, også hvis man bare dumper ind tilfældigt fra gaden 

Det er én af de ting jeg også virkelig værdsætter, som et Jehovas Vidne, det fællesskab vi har i ALLE lande, ligemeget om man er hvid, sort eller rig eller fattig.

Jeg tror du vil finde det interessant at vi kan samles flere tusinde på et stadion, uden der kommer problemer med vold, eller sammenstød, som man måske tit høre om under store fodboldkampe eller topmøder. Det foregår i ro og orden alt sammen og alle er forenede i troen.

Jeg vil ønske du kunne se det med mig  hvilken glæde det er for Jehovas vidner.

-Skovrup

Jeg syns også det er en fin ting i har, men derfra og så til at jeg selv vil deltage i det, der er langt..

men det er godt til jer

Anmeld

4. april 2011

Tip!

patella skriver:

Tak for dit dejlige svar  

Det var så lidt... I kan jo vælge det fra hvis i en dag ikke vil være en del af det mere, og så er det jo det i gør..

Der skal være plads til os alle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.