Hvorfor fortæller de ikke hvor de kommer fra??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2011

patella

ESV skriver:

Som sygeplejestuderende håber jeg aldrig at støde ind i folk som dig der hellere vil lade dit barn dø end modtage behandling.

Det er lige præcis den tankegang der gør det umuligt for mig at se det positive ved JV, og det er da død ærgeligt når i i virkeligheden har meget godt at byde på (i følge de indlæg der er skrevet i denne tråd).

Men ALDRIG om jeg kommer til at forstå at man ville vælge at se sit barn dø.

Jeg ved godt det lyder mærkeligt. Men for at slå det HELT fast!!! Jeg ØNSKER behandling til mit barn, hvis han skulle blive syg!!! Jeg vil gøre ALT for mit barn. ALT hvad der står i min magt. Og jeg véd at det er muligt at få behandling der vil kunne gøre at mit barn ikke behøver at dø, selvom det ikke får blodtransfusion. Hvis mit barn alligevel skulle dø, ville det også ske, selvom det havde fået blodtransfusion. Det er så langt lægevidenskaben er fremme. Jeg ville ønske I ville stole på det jeg skriver Det er naturligvis noget jeg - og mange mange andre - har undersøgt til BUNDS, da vi godt ved, at vi også kan komme i livstruende situationer. Jeg synes personlig at det er sørgeligt, at der ikke er mere fremme om dette i medierne end der er  

Jeg håber ikke jeg støder nogen, men det ligger mig meget på sinde, at få folk til at forstå, at de IKKE skal ha ondt af os, og at vi for alt i verden ønsker at leve!!

Håber at I forstår at vi vil kæmpe ligeså meget for vores børn, som alle I andre vil!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

ESV

patella skriver:

Jeg ved godt det lyder mærkeligt. Men for at slå det HELT fast!!! Jeg ØNSKER behandling til mit barn, hvis han skulle blive syg!!! Jeg vil gøre ALT for mit barn. ALT hvad der står i min magt. Og jeg véd at det er muligt at få behandling der vil kunne gøre at mit barn ikke behøver at dø, selvom det ikke får blodtransfusion. Hvis mit barn alligevel skulle dø, ville det også ske, selvom det havde fået blodtransfusion. Det er så langt lægevidenskaben er fremme. Jeg ville ønske I ville stole på det jeg skriver Det er naturligvis noget jeg - og mange mange andre - har undersøgt til BUNDS, da vi godt ved, at vi også kan komme i livstruende situationer. Jeg synes personlig at det er sørgeligt, at der ikke er mere fremme om dette i medierne end der er  

Jeg håber ikke jeg støder nogen, men det ligger mig meget på sinde, at få folk til at forstå, at de IKKE skal ha ondt af os, og at vi for alt i verden ønsker at leve!!

Håber at I forstår at vi vil kæmpe ligeså meget for vores børn, som alle I andre vil!

Jamen jeg forstår udmærket hvad du skriver (ville også mene det ville være dybt uansvarligt at få børn for så "bare" at lade dem dø).

MEN der er altså operationer og sygdomme der kræver blod, og det er der jeg "står af" hvis man kan sige det sådan.

Jeg har absolut ikke ondt af jer som troende lige som jeg ikke har ondt af så mange andre. Tro er en meget personlig ting, og vi vægter forskellige ting her i livet. At have ondt af nogen fordi de tror på noget bestemt er i mine øjne bare dumt, det er jo noget det andet menneske selv har valgt, forstår du hvad jeg mener??

Jeg ville først få medlidenhed/have ondt af nogen hvis det var noget de var blevet påtvunget.

Jeg vil som mor og kommende sygeplerjerske bare virkelig stå i en meget meget svær situation hvis jeg stod overfor et lille barn der skulle bruge blod for at overleve men ikke måtte få det.

Det blev lidt langt men håber det alligevel gav mening

Anmeld

4. april 2011

patella

ESV skriver:

Jamen jeg forstår udmærket hvad du skriver (ville også mene det ville være dybt uansvarligt at få børn for så "bare" at lade dem dø).

MEN der er altså operationer og sygdomme der kræver blod, og det er der jeg "står af" hvis man kan sige det sådan.

Jeg har absolut ikke ondt af jer som troende lige som jeg ikke har ondt af så mange andre. Tro er en meget personlig ting, og vi vægter forskellige ting her i livet. At have ondt af nogen fordi de tror på noget bestemt er i mine øjne bare dumt, det er jo noget det andet menneske selv har valgt, forstår du hvad jeg mener??

Jeg ville først få medlidenhed/have ondt af nogen hvis det var noget de var blevet påtvunget.

Jeg vil som mor og kommende sygeplerjerske bare virkelig stå i en meget meget svær situation hvis jeg stod overfor et lille barn der skulle bruge blod for at overleve men ikke måtte få det.

Det blev lidt langt men håber det alligevel gav mening

Ja jeg forstår dig godt Men igen, det er yderst yderst sjældent at det er sidste alternativ - det sker næsten aldrig. 

Desuden kan nævnes at der dør en del flere om året af at FÅ blodtransfusion, end der dør ved blodløs kirugi. Det er ren statistik, men igen bare en måde at vise, at vi ikke har mere grund til at frygte at vores børn skulle blive syge, end alle andre har

Et lidt interessant klip:

http://www.youtube.com/watch?v=JAWhRqCjT9w

Anmeld

4. april 2011

ESV

patella skriver:

Ja jeg forstår dig godt Men igen, det er yderst yderst sjældent at det er sidste alternativ - det sker næsten aldrig. 

Desuden kan nævnes at der dør en del flere om året af at FÅ blodtransfusion, end der dør ved blodløs kirugi. Det er ren statistik, men igen bare en måde at vise, at vi ikke har mere grund til at frygte at vores børn skulle blive syge, end alle andre har

Et lidt interessant klip:

http://www.youtube.com/watch?v=JAWhRqCjT9w

Okay spændende, det håber jeg at høre mere om under min udd. er ikke så langt endnu, og hvis ingen bringer det på banen, Thja så må jeg jo selv gøre det!!

men hvad så med leukæmi?? vil det i princippet ikke sige at dit barn ikke kan behandles for det?? anæmi??

Igen jeg fordømmer dig absolut ikke, men syntes det er en rasende spændende debat og håber da egenlig også at få brudt nogle fordomme.....

Anmeld

4. april 2011

Hasselnødden

MoarJ skriver:

Sådan er Jehova's vidner eller? 

Det ringede lige på døren her, 2 ældre nydelig damer stod pænt ind til jeg fik moslet mig ned af trappen til dem.... 

De siger til mig: 

De har 5 nøgler til mig, om et bedre helbred... Spise sundt osv - Og gav mig et blad der hedder "Vågn op" inde i det blad ligger der et yderligere blad som hedder " Vagttårnet forkynder af Jehovas rige" 

Skal de ikke præsentere sig? Eller... 

Lå da også mærke til at den ene stod med salmebog - Stod virkelig sådan hmm..... Jehovas vidner.... Måtte afbryde dem da jeg skulle op og kaste op og fik bladet med i hånden... 

Har ikke noget imod JH'er - Bryder mig bare ikke om den måde de kan liste sig ind på en... 

Lige et par billeder af disse hæfter! Nogle som kender til disse hæfter??? 

De Jehovas Vidner jeg er stødt på i årenes løb har altid haft et eller begge blade med sig, så ja de er velkendte hos os

Jeg lader dem altid tale deres sag, har luret dem med det samme og så er jeg imødekommende og lytter - og siger så pænt nej tak, jeg er ikke interesseret, i sidste ende. Indimellem stiller jeg spørgsmål som de med lidenskab svarer på og det er omgængelige rare folk jeg har mødt, unge som gamle - ved min dør eller på gaden.

Er og bliver ikke Jehovas Vidne, men møder dem med åbent sind som med alle andre personer, jeg træffer på min vej

Anmeld

4. april 2011

Ansemusen

patella skriver:

Først og fremmest vil jeg lige slå noget fast med syvtommersøm Vi, Jehovas Vidner, elsker vores børn ligeså meget, ustyrligt og overvældende som alle I andre. Vi ØNSKER at leve, og vi ønsker af hele vores hjerte at vores børn skal leve, vokse op og få et skønt, lykkeligt liv!

Vi ønsker også af hele vores hjerte at blive raske, hvis vi skulle blive syge. Det samme ønsker vi for vores børn, måske endnu mere end vi ønsker det for os selv. 

Vi vil GERNE have lægebehandling, vi vil gerne have den BEDSTE lægebehandling og den mener vi IKKE indbefatter brugen af blod! Dette er utallige læger enige med os i, desværre er det bare ikke noget man hører så meget om i Danmark. Det kommer ofte som en overraskelse for folk, når vi fortæller dem om hvor langt lægevidenskaben er kommet på dette område - det er ikke noget der tales højt om - bl.a. fordi at blod er så populært at bruge i Danmark. Danmark er det sted i verden hvor der bruges mest blod - også i mange tilfælde, hvor det slet ikke er nødvendigt. Om det er fordi det er billigt, det ved jeg ikke. I andre lande er de altså bare meget længere fremme, end vi er i DK, og det er synd, ikke kun for Jehovas Vidner, men for alle der ønsker den bedste lægebehandlig.

Til dit spørgsmål, om hvad jeg ville gøre, HVIS mit barn intet andet alternativ havde, end blodtransfusion, så har du ret, så vil jeg vælge blodet fra. Hvis mit barn skulle gå hen og dø vil jeg være så dybt dybt ulykkelig, ligeså ulykkelig, som jeg ville være hvis mit barn døde af en anden grund. Og nøjagtig ligeså ulykkelig, som I andre ville være, hvis I mistede et barn. Jeg ønsker på ingen måde at miste mit barn, uanset hvad årsagen måtte være.

Men jeg ville samtidig have et håb, hvis det skulle ske, et håb som står meget virkeligt for mig og for alle andre Jehovas Vidner. Vi tror fuldt og fast på, at som Jesus blev oprejst, efter han havde været død, nøjagtig som Lazarus (en bibelsk person, som mange måske har hørt om) blev oprejst efter at have været død, og nøjagtig som mange andre fra de Bibelske beretninger er blevet oprejst, sådan ønsker Gud at oprejse alle dem der er døde op i gennem tiden. 

I Johannes kapitel 5 vers 28 står der: "I skal ikke undre jer over dette, for den time kommer i hvilken alle de der er i mindegravene skal høre hans (Jesu) røst om komme ud."

Apostelgerningerne kapitel 24:15 siger: "Der vil finde en opstandelse sted af både retfærdige og uretfærdige."

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at dette vil ske en dag, og det vil indbefatte at få dem igen, som man evt. har mistet i døden. 

Jeg er godt klar over, at nogle vil synes dette lyder mærkeligt, at man kan have tro der er så stærk, som jeg beskriver her. Og jeg ville ønske mange flere kunne få den samme tro, det betyder nemlig at man kan have et lyst syn på fremtiden og det er bare alt værd

Tak for dit uddybende svar!

Jeg forstår bare slet ikke, hvordan man kan mene, at blod er forkert lægehjælp, hvis man mangler blod i kroppen (hvilket man jo helt åbentlyst gør, når man har mistet flere liter blod under en fødsel, en ulykke eller en operation). Man har jo en masse blod i kroppen helt naturligt, ergo er blod ikke noget forkert. Og bloddonorer er jo ikke ofrede kvæg, som der henvises til i bibelen.

Jeg ved godt, at jeg aldrig ville kunne overbevise dig eller andre fra JV, og det forsøger jeg slet heller ikke!

Jeg kan bare ikke se på det som andet en hjenevaskelse, at man fra fødslen opdrages til at se verden på en helt bestemt måde uden mulighed for selv at være nuanceret i sin tænkning og sætte spørgsmålstegn ved det, man har lært. At man slet ikke stiller sig kritisk overfor det, som ens forældre altid har inprintet en lige fra man var helt lille, sådan som mange andre teenagere gør. Jeg mener at det er hjenevask, at man inprinter en tro SÅ godt og grundigt i nogle mennesker inden de overhovedet selv har mulighed for at vælge og for at se tingene fra flere sider og ikke mindst, fordi man bliver udstødt af familien og hele det samfund man kender og hører til, hvis man skulle vælge anderledes. Det er uden tvivl med til at holde rigtig mange i JV, også mennesker, som faktisk stiller spørgsmålstegn ved hele overbevisningen og livformen!

Intet af det jeg skriver skal opfattes som hån eller noget i den dur, jeg skriver bare sådan som jeg ser det. At det ikke er noget man er i stand til at se, når man selv er blevet 'hjernevasket' til at se verden på en bestemt måde. Så er det ens virkelighed - den virkelighed, som man er blevet pålagt før man havde parader og ikke tog alt ind uden filter!

Det er sådan jeg ser det, ligesom I sikkert ser os ikke troende som fortabte og uvidende individer.

Anmeld

4. april 2011

heaven

Ansemusen skriver:

Tak for dit uddybende svar!

Jeg forstår bare slet ikke, hvordan man kan mene, at blod er forkert lægehjælp, hvis man mangler blod i kroppen (hvilket man jo helt åbentlyst gør, når man har mistet flere liter blod under en fødsel, en ulykke eller en operation). Man har jo en masse blod i kroppen helt naturligt, ergo er blod ikke noget forkert. Og bloddonorer er jo ikke ofrede kvæg, som der henvises til i bibelen.

Jeg ved godt, at jeg aldrig ville kunne overbevise dig eller andre fra JV, og det forsøger jeg slet heller ikke!

Jeg kan bare ikke se på det som andet en hjenevaskelse, at man fra fødslen opdrages til at se verden på en helt bestemt måde uden mulighed for selv at være nuanceret i sin tænkning og sætte spørgsmålstegn ved det, man har lært. At man slet ikke stiller sig kritisk overfor det, som ens forældre altid har inprintet en lige fra man var helt lille, sådan som mange andre teenagere gør. Jeg mener at det er hjenevask, at man inprinter en tro SÅ godt og grundigt i nogle mennesker inden de overhovedet selv har mulighed for at vælge og for at se tingene fra flere sider og ikke mindst, fordi man bliver udstødt af familien og hele det samfund man kender og hører til, hvis man skulle vælge anderledes. Det er uden tvivl med til at holde rigtig mange i JV, også mennesker, som faktisk stiller spørgsmålstegn ved hele overbevisningen og livformen!

Intet af det jeg skriver skal opfattes som hån eller noget i den dur, jeg skriver bare sådan som jeg ser det. At det ikke er noget man er i stand til at se, når man selv er blevet 'hjernevasket' til at se verden på en bestemt måde. Så er det ens virkelighed - den virkelighed, som man er blevet pålagt før man havde parader og ikke tog alt ind uden filter!

Det er sådan jeg ser det, ligesom I sikkert ser os ikke troende som fortabte og uvidende individer.

hvor er det flot formuleret.....

Jannie - 

Anmeld

4. april 2011

patella

ESV skriver:

Okay spændende, det håber jeg at høre mere om under min udd. er ikke så langt endnu, og hvis ingen bringer det på banen, Thja så må jeg jo selv gøre det!!

men hvad så med leukæmi?? vil det i princippet ikke sige at dit barn ikke kan behandles for det?? anæmi??

Igen jeg fordømmer dig absolut ikke, men syntes det er en rasende spændende debat og håber da egenlig også at få brudt nogle fordomme.....

Jeg vil meget gerne svare dig, men det blir først i morgen Mit hoved er stået af for idag, men jeg skal nok vende tilbage

Anmeld

4. april 2011

patella

heaven skriver:

hvor er det flot formuleret.....

Jannie - 

Jeg vil så gerne svare dig, men det bliver først i morgen, jeg er dødtræt ligenu  

Anmeld

4. april 2011

ESV

patella skriver:

Jeg vil meget gerne svare dig, men det blir først i morgen Mit hoved er stået af for idag, men jeg skal nok vende tilbage

fair nok, glæder mig til dit svar.

hav en rigtig dejlig aften!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.