Hvorfor fortæller de ikke hvor de kommer fra??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2011

patella

MoarJ skriver:

Sådan er Jehova's vidner eller? 

Det ringede lige på døren her, 2 ældre nydelig damer stod pænt ind til jeg fik moslet mig ned af trappen til dem.... 

De siger til mig: 

De har 5 nøgler til mig, om et bedre helbred... Spise sundt osv - Og gav mig et blad der hedder "Vågn op" inde i det blad ligger der et yderligere blad som hedder " Vagttårnet forkynder af Jehovas rige" 

Skal de ikke præsentere sig? Eller... 

Lå da også mærke til at den ene stod med salmebog - Stod virkelig sådan hmm..... Jehovas vidner.... Måtte afbryde dem da jeg skulle op og kaste op og fik bladet med i hånden... 

Har ikke noget imod JH'er - Bryder mig bare ikke om den måde de kan liste sig ind på en... 

Lige et par billeder af disse hæfter! Nogle som kender til disse hæfter??? 

Dit indlæg er blevet kommenteret så fint i denne tråd, men jeg vil dog gerne lige pointere, at det bestemt ikke er vores intention at liste os ind på folk! Det er rigtigt at det måske sjældent er det første vi siger, når folk åbner, at vi er Jehovas Vidner, men det er bestemt ikke for at snyde folk. Det er fordi vi ikke ønsker at folk skal lukke med det samme - udelukkende på baggrund af deres fordomme omkring os. Hvis vi kan nå og sige lidt om det vi står for, så har vi måske allerede manet en del fordomme til jorden, og måske fået vist folk, at vi er gode nok, og at vi har et positivt budskab, uden ønske om at være til besvær eller trække noget ned over hovedet på folk.

Men det skal så også siges, at de allerfleste kan se hvad vi er, allerede når de ser os på vej op af havegangen. Der er vist ikke så mange andre der banker på folks døre, iført pænt tøj, en mappe under armen og en bibel i hånden Så vi er godt klar over at vi ret hurtigt er "afsløret" 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

patella

MoarJ skriver:

Tror også det er meget svært for dem.... 

Jeg husker dem fra jeg boede hjemme, der var de noget så trælse... Da min plejemor døde, kom de rendende hele tiden, min plejefar smed dem væk til sidst... Han magtede det bare ikke mere... 

Når jeg nu lige har sat og tænkt lidt... Så ved jeg ikke om de op i når folk venter sig og så vil prøve at få det nyfødte og familien med over i deres tro? 

Det er bare en tanke der kom, da jeg sad og tænkte... Gad vide om de har en lille anelse om at jeg venter mig.. Men det er jo ikke sikkert... 

Jeg kan berolige dig med, at jeg er ret sikker på de ikke ved du er gravid, medmindre du har stor mave på?! Hvordan skulle de næsten vide det ? 

Det er organiseret sådan at de forskellige veje er delt op i nogle distrikter, som man kun går på, hvis man har fået netop den vej udleveret, dette netop for at vi ikke skal komme for tit og komme til at overlappe hinanden. Hvis f.eks. jeg får udlveret sådan et distrikt, så går jeg systematisk frem, og besøger folk fra dør til dør. Dem der ikke er hjemme forsøger jeg at træffe en anden dag. Hvis nogen har taget i mod litteratur, kommer jeg igen en måneds tid efter cirka, for at høre om de evt. var interesserede i at få flere blade eller en lille snak. Det er der faktisk mange der gerne vil

Så det er fuldstændig tilfældigt, hvis vi kommer ind til én der er gravid eller til nogle der netop har mistet en kær i døden. Hvis besøget selv kommer ind på dette, er vi ikke bange for at tale om det, men vi kunne aldrig finde på at læse dødsannoncer eller andet, for at finde frem til en speciel gruppe af mennesker. ALDRIG! Det ville være meget usmageligt. 

Anmeld

4. april 2011

patella

L&S skriver:

Jeg kender godt "Vagtårnet." 

Der står tit to ældre damer og en mand, og uddeler dem ved stationen når jeg går forbi.

Jeg tog imod det en enkelt gang fordi jeg synes det lidt synd for dem 

Når man er Jehovas Vidne skal man hvis lave frivilligt arbejde for kirken.

Jeg dømmer ikke, men jeg synes deres tilgang er underlig. De er jo kendt for, hverken at tro på fødseldage og andet. Det har jeg fuld respekt for, men den måde de hjernevasker er meget underlig.

Jeg er selv af troen Kabbalah som er blevet utrolig kendt over de senere år.. Så jeg ved, hvordan folk kan dømme

Det er vildt sødt af dig, at du tager imod vores litteratur, for at være sød ved os Det simpelthen så storhjertet af dig Men jeg vil dog sige, at man på ingen måde behøver at have ondt af os Vi gør det her helt frivilligt og som Fru Skovrup har skrevet, så er vi godt klar over at ikke alle kan lide os. Det er vil fuldt ud klar over og helt forberedt på

Selvfølgelig blir vi glade, når nogle vil læse vores blade, men det er kun fordi vi håber folk får noget positivt ud af det og blir opmuntrede af det der står. Præcis som vi selv er blevet det. Men de fleste siger nej, og det er helt fuldstændig i orden  

Anmeld

4. april 2011

Pige2009

MoarJ skriver:

Sådan er Jehova's vidner eller? 

Det ringede lige på døren her, 2 ældre nydelig damer stod pænt ind til jeg fik moslet mig ned af trappen til dem.... 

De siger til mig: 

De har 5 nøgler til mig, om et bedre helbred... Spise sundt osv - Og gav mig et blad der hedder "Vågn op" inde i det blad ligger der et yderligere blad som hedder " Vagttårnet forkynder af Jehovas rige" 

Skal de ikke præsentere sig? Eller... 

Lå da også mærke til at den ene stod med salmebog - Stod virkelig sådan hmm..... Jehovas vidner.... Måtte afbryde dem da jeg skulle op og kaste op og fik bladet med i hånden... 

Har ikke noget imod JH'er - Bryder mig bare ikke om den måde de kan liste sig ind på en... 

Lige et par billeder af disse hæfter! Nogle som kender til disse hæfter??? 

Det handler jo om, hvordan de vil markedsføre sig selv for at bruge et kommercielt udtryk. De skal ikke præsentere sig

Anmeld

4. april 2011

patella

Cris skriver:

Nej, de prøver ikke noget, de er bare glad, når der er nogle søde mennesker som smiler eller snakker til dem. Og så kan det blive til lidt for meget. I bibelen står, at Jesus sagde til alle hans discipler, at de skulle ud og spræde Guds Ord. Og det er det de laver... mere prøver de ikke og man kan bare nejtakke dem...

Du har helt ret

Anmeld

4. april 2011

patella

tazz skriver:

Det er aldrig for sent at få syndsforladelse Fru Nielsen

Min morfar var en .... ja, han var ikke ligefrem den trofaste type. Så hvergang han lige fik et barn mere udenfor ægteskab, så var han nede i den lokale kirke og bede om syndsforladelse. Lige et par Ave Maria, så var han klar igen *ggggg* Han endte endda med, at gifte sig med præsten - som han i øvrigt flyttede sammen med uden min mormor vidste det. Han var vel træt af turen til kirken hele tiden

Men Jehovas Vidner fik faktisk fat i min svogers eks kone. Deres ægteskab vaklede lidt fordi han arbejdede meget ... og svupti, så var hun indfanget. De fortsatte med, at være gift et stykke tid efter, men det gik jo selvsagt ikke. Han må så ikke se sin yngste søn, fordi han ikke er troende, så det er meget tys tys og kun lige et par timer et par gange om året  Den ældste søn flyttede med ham, han ville ikke være Vidne, så han ser ikke sin mor  

Her blir jeg lidt nødt til at forsvare os lidt

Selvom jeg ikke vil gå ind i den konkrete sag, vil jeg dog fortælle, at jeg kender indtil flere, hvor kun den ene i et ægteskab er Jehovas Vidne. Og det fungerer fint. Selvfølgelig kan det være svært, da det jo er en livsform at være Jehovas Vidne, og der vi naturligvis være ting man er uenige om. Men det kan sagtens lade sig gøre. 

Derudover vil jeg sige, at det må være absolut andre ting der gør at han ikke kan se sin yngste søn. Der er intet til hinder for at se sin far eller mor, som evt ikke er troende. Kan der mon være andre ting der spiller ind? Og fordi den ældste søn ikke vil være vidne, betyder slet ikke at han ikke "må" se sin mor. Det er der ingen regler for, så uden at jeg overhovedet kender de pågældende, eller den pågældende sag, så vil jeg gætte på at der er andre ting der spiller ind 

Anmeld

4. april 2011

patella

CiSo skriver:

Her kommer de også hele tiden! Og jeg er stoppet med at åbne døren nu.. Jeg forstår slet ikke hvorfor de vil have andre til at få deres tro, kan de ikke bare passe deres tro i stedet for at blande alle os andre ind i det?? Forstår heller ikke de gider blive ved, da største delen af dem de kommer ud til slet ikke gider snakke med dem.

Jeg kan sagtens følge dig i, at du måske syns det virker lidt skørt, at vi gider at blive ved Men det er fordi vi mener vi har noget meget vigtigt på sinde, noget som vi hjertens gerne vil fortælle så mange som muligt. Og når det er sådan det er, så vægter vi de ganske få, der vil høre på os, meget højt! Og vi vil så gerne finde de få, der rent faktisk tror på Gud og går og savner et positivt syn på fremtiden. For dem er der faktisk nogle af, også i lille Danmark

Anmeld

4. april 2011

patella

wamse skriver:

Jeg har ikke haft besøg af dem her i denne her lejlighed, men har da haft fornøjelsen af dem førhen. Jeg takker pænt nejtak til andet end deres blad/blade, da jeg ikke er troende på nogen måde. Jeg snakker altid pænt og respektfuldt til dem, ligesom de gør til mig.

Jeg bryder mig ikke, om måden man opsøger andre på fordi man har denne tro, men derfor snakker jeg dog stadig pænt til dem.

... og det er meget værdsat

Anmeld

4. april 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
tazz skriver:

Det er aldrig for sent at få syndsforladelse Fru Nielsen

Min morfar var en .... ja, han var ikke ligefrem den trofaste type. Så hvergang han lige fik et barn mere udenfor ægteskab, så var han nede i den lokale kirke og bede om syndsforladelse. Lige et par Ave Maria, så var han klar igen *ggggg* Han endte endda med, at gifte sig med præsten - som han i øvrigt flyttede sammen med uden min mormor vidste det. Han var vel træt af turen til kirken hele tiden

Men Jehovas Vidner fik faktisk fat i min svogers eks kone. Deres ægteskab vaklede lidt fordi han arbejdede meget ... og svupti, så var hun indfanget. De fortsatte med, at være gift et stykke tid efter, men det gik jo selvsagt ikke. Han må så ikke se sin yngste søn, fordi han ikke er troende, så det er meget tys tys og kun lige et par timer et par gange om året  Den ældste søn flyttede med ham, han ville ikke være Vidne, så han ser ikke sin mor  

Jeg kan ikke se hvorfor han ikke må se sin yngste søn, der er intet bibelsk belæg for at forbyde at se sine børn, også selvom de ikke er troende!

Jeg kan også nævne et eksempel, min far er et Jehovas Vidne, hans yngste datter er ikke et Jehovas Vidne, og hun tror heller ikke på en Gud, men derfor ser min far hende da så tit han kan, man efterlader ikke sin familie, og slet ikke på det grundlag at vedkommende ikke er troende, så jeg har svært ved at se at det er fordi han er et vidne han ikke kan se sin søn.

Vi lære til møderne at passe på vores familie, og familien kommer først i alt! faktisk, hvis ens far eller mor eller andet familie er syg, eller har brug for hjælp, kommer familien før de åndelige aktiviteter (som fx. forkyndelse, møder osv)

-Skovrup

Anmeld

4. april 2011

patella

Naannaa87 skriver:

Men helt ærligt, så er alle os som skal hører om jeres tro ved at være pænt trætte af det!! .. Jehovas vidner er ikke til at slippe af med, om man siger det på en pæn eller negativ måde så kommer i rendene hele tiden.. Jeg blev nød til at lukke min hund ud til de mennesker som BLEV VED med at komme og heldigvis kunne de ikke lide den så de kommer ikke mere !!

Jeg synes virkelig at i selv er uden om at folk er grove når i kommer rendene.. Det er irriterende for os, og hvis der så var nogle der ville være en del af jeres tro så tror jeg helt ærligt at de ville komme til jer!

Er da meget ked af at høre at du har været nødt til at ty til den slags metoder. Det har helt sikkert været ubehageligt for dem der var på vej op til din dør. Og jeg kan forsikre dig for, at de er kommet i en god mening, ikke for at genere dig. En anden gang tror jeg det virker, hvis du venligt, men bestemt fortæller dem, at du ikke længere er interesseret i deres besøg, og om de ikke godt vil respektere det. Prøv det næste gang, det er meget ubehageligt at blive truet med en hund, medmindre nogle har noget meget ondt på sinde og det har vi (Jehovas Vidner) i hvert fald ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.