Ansemusen skriver:
I et andet afsnit skrev du at du TROEDE, det måske var fordi blod var billigt. Nu lyder det som om du ved det?
Er glad for at høre, at ikke alle JV udstøder deres familiemedlemmer, fordi de fravælger troen! Det troede jeg faktisk at man skulle. Kendte selv nogle, som var brudt ud af JV, og som ikke havde kontakt til resten af familien, som stadig var i JV.
Jeg respekterer fuldt ud, at du har den tro du har, og jeg er glad for at heller ikke alle ser os ikke troende som fortabte. Det er der bare mange fra JV som gør. Så vidt jeg ved er det netop en af hovedtemaerne i troen, at når dommedag kommer, sørger Gud for, at dem som har valgt den rigtige side (JV) får et bedre liv, mens alle andre mennesker er fortabte.
Har lige googlet lidt:
Citat: '
Hvor man før havde tolket "Harmagedon" som globalt anarki, udlagde man det nu som en regulær krig, hvor Jesus og hans engle vil udrydde jordens folkeslag. De eneste overlevende ville være Bibelstudenterne, fordi de havde stillet sig udenfor de religiøse, politiske og økonomiske systemer.'
Citat:
' 8. Harmagedon og frelse:
Når tiden er inde, kommer Jesus og udsletter de onde - dem, der ikke kender Jehova. Herefter skal der skabes et nyt paradis på jorden, hvor mennesker skal leve i fred og harmoni.
En særligt udvalgt gruppe på 144.000 har "det himmelske håb", hvilket vil sige, at de får plads ved Jesu højre hånd i himmelen. Jehovas Vidner henter tallet 144.000 fra Johannes Åbenbaring kapitel 7, hvor der står at 12.000 fra hver af Israels tolv stammer skal udvælges til at regere sammen med Jesus.
Jehovas Vidner tror, den sidste tid er nær, og derfor er det vigtigt at få så mange med ”over på den anden side” som muligt.'
(link: http://www.religion.dk/artikel/284515:Undervisning--Ti-vigtigste-ting-om-Jehovas-Vidner?article_page=3 
.
Så det undrer mig lidt, at du siger, at I ikke ser os ikke tilhængere af JV som fortabte. Det står jo direkte i de fleste artikler om JV!
Det er rigtigt at det iflg. Bibelen ikke er alle mennesker der vil overleve det den kalder Harmagedon. Der er fint beskrevet i Bibelen, hvilke egenskaber Gud synes om, hvordan man kan blive hans ven og hvilken adfærd der ikke behager Gud. Samt er der heller ingen tvivl i Bibelen om hvordan man kan leve på en måde som Gud synes om.
Når det så er sagt, så ved vi ikke, hvem Gud mener der lever på den helt rigtige måde. Man kan kun gøre sit bedste, udfra det man lærer i Bibelen. Så med andre ord, så er det Gud der dømmer, ikke os mennesker. Gud kan læse menneskers hjerter, det kan mennesker ikke, vi kan kun se det øjet ser og øret hører. Men der kan være usagte ting, som vi ikke på nogen måde har mulighed for at få kendskab til. Derfor er vi ikke berettiget til (og vi har ABSOLUT ikke lyst til) at se på nogen som fortabte! Det er ikke os der dømmer. Vi vil bare gerne fortælle mennesker det vi ved og er blevet bekendt med via Bibelen. Og det selvfølgelig kun til de mennesker der vil høre det.