Hvorfor fortæller de ikke hvor de kommer fra??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2011

BellaT

Bare lige fordi det undrer mig... 

Dem der har "Giv blod"-klistermærker på døren eller dem der fortæller at deres børn har fået blodtransfusioner og lign.. Er Jehovas vidner ikke bare endnu mere opsatte på at redde disse vildfarne mennesker? Eller ses de bare som fortabte? Eller gider Jehovas Vidner bare ikke fornærmes på den måde? Eller hvad skyldes det at de pludselig bliver væk? Hvordan får man også lige ind i en dør-samtale at ens børn har fået blod?

Jeg tager altid pænt imod bladene og det er det. Har aldrig oplevet ubehagelige situationer. Jo, en gang, hvor det var en rystende teenagedreng der skulle fremsige sin "salgstale". Nøøøj, han var nervøs! Men måske han lige havde været hos en der havde sendt en vagthund efter ham eller svinet ham til.. Som om det er ok bare fordi det er Jehovas Vidner.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
BellaT skriver:

Bare lige fordi det undrer mig... 

Dem der har "Giv blod"-klistermærker på døren eller dem der fortæller at deres børn har fået blodtransfusioner og lign.. Er Jehovas vidner ikke bare endnu mere opsatte på at redde disse vildfarne mennesker? Eller ses de bare som fortabte? Eller gider Jehovas Vidner bare ikke fornærmes på den måde? Eller hvad skyldes det at de pludselig bliver væk? Hvordan får man også lige ind i en dør-samtale at ens børn har fået blod?

Jeg tager altid pænt imod bladene og det er det. Har aldrig oplevet ubehagelige situationer. Jo, en gang, hvor det var en rystende teenagedreng der skulle fremsige sin "salgstale". Nøøøj, han var nervøs! Men måske han lige havde været hos en der havde sendt en vagthund efter ham eller svinet ham til.. Som om det er ok bare fordi det er Jehovas Vidner.. 

Vi som Jehovas vidner beundre dem der vil gøre noget for at hjælpe andre mennesker der er i nød, og det er jo i bund og grund idéen ved at være bloddonor.

Jeg møder ofte mennesker i forkyndelsen som har sat bloddoner klistermærke på døren, og jeg er ikke bange for at banke på, og rose dem for deres super fine indstilling, at de ved at give blod giver udtryk for medmenneskelighed og hjælper der hvor de kan. Og derved faktisk følger det råd i biblen som siger at der er mere lykke ved at give, end ved at modtage taget fra apostelgerninger 20:35

Så derfor ser jeg ikke nogen grund til ikke at besøge folk med bloddoner klistermærke på døren, tværtimod, da det viser mig at de virkelig tænker på andre mennesker. Vi som Jehovas Vidner går jo STORT ind for at man skal gøre mod andre som vi ønsker de skal gøre mod os, som der står i Lukas 6:31

Jeg vil da også benytte denne lejlighed til at sige at jeg synes du siger tingene på en pæn måde.

Alle der ønsker at være Jehovas Vidner bliver jo også lært op i at forkynde fra hus til hus, og det er utrolig grænseoverskridende og svært i starten, jeg var nok 17 år gammel da jeg turde indlede ved en dør, og det er især meget svært i Danmark, da folk hurtigt er meget fjendtligt indstillet over for religion i det hele taget. Så kan godt forstå den teenage dreng der stod ved din dør, det er hårdt i starten, men man "vænner" sig til det efterhånden, og bliver bedre til det hen af vejen, sådan er det med alt jo.

Med venlig hilsen Skovrup (Et glad Jehovas Vidne)

Anmeld

3. april 2011

Solstrålen

Da vi boede i lejlighed havde vi osse besøg af dem.

Det var en pige (Hun var ikke ret gammel) og en ældre dame .. pigen fortalte alt muligt og jeg var så dum at jeg ikke lige opfattede at det var JH

Vi boede i et boligområde hvor der bor mange muslimer, så troede faktisk ikke at de kom sådanne steder.

Jeg fik deres blad og så ville de komme en anden dag og snakke om det .. Så dem aldrig igen ..

Jeg læste da bladet men kunne aldrig blive en del af det ..

Selvom man ikke er enig, mener jeg godt at man kan snakke pænt til hinanden ..

Solstrålen* som elsker fødselsdage og juleaften og der ikke ville tøve med at give/få blod

Anmeld

3. april 2011

Skovrup

CiSo skriver:

Jeg har nu læst alle dine svar, og må indrømme du lyder som en meget fair person. Altså at du acceptere et nej.

Jeg har bare oplevet en del gange, at et nej ikke bliver forstået og jeg gider ikke stå og blive sur.. 

Jo det er faktisk sjovt, og det undre mig rigtig meget. Fordi hvis der var nogle der blev sure på mig eller svinede det jeg står for så ville jeg ikke gide det mere og så bare tænke at det må de om.

Tak for de søde ord  

Vi er jo alle bare mennesker, og vi fejler alle og kommer til at gøre noget forkert, og som måske vil såre andre, men det er jo aldrig vores intension, men mennesker er forskellige.

Vi tager det faktisk som en god ting at vi møder modgang, det lyder måske lidt dumt, men det bekræfter os i at vi gør det rigtige, fordi det er forudsagt i biblen at ligesom Jesus havde modgang da han var på jorden fordi ingen troede på hans budskab og forfulgte ham, sådan vil det også være for hans Disiple (eller forkyndere) idag. 

mattæus 5:10-12 Lykkelige er de som er blevet forfulgt for retfærdigheds skyld, for himlenes rige er deres. Lykkelige er I når folk skælder jer ud og forfølger jer og løgnagtigt siger alt muligt ondt om jer for min skyld.  Fryd jer og spring af glæde, for jeres belønning er stor i himlene; på den måde forfulgte man jo profeterne før jer.

Her i Mattæus står der at folk vil skælde os ud, for det budskab vi kommer ud med fra hus til hus. 

Jeg synes ikke personligt at vi kommer med et dårligt budskab, vi kommer for at fortælle gode ting, og gode nyheder, hvilket ikke er noget vi får meget af i det samfund vi lever i nu, hvor der sker mange naturkatastrofer, krige, økonomisk ustabilitet og hvor regeringer ikke er i stand til at hjælpe samfundet.

-Skovrup

Anmeld

3. april 2011

BellaT

Fru. Skovrup skriver:

Vi som Jehovas vidner beundre dem der vil gøre noget for at hjælpe andre mennesker der er i nød, og det er jo i bund og grund idéen ved at være bloddonor.

Jeg møder ofte mennesker i forkyndelsen som har sat bloddoner klistermærke på døren, og jeg er ikke bange for at banke på, og rose dem for deres super fine indstilling, at de ved at give blod giver udtryk for medmenneskelighed og hjælper der hvor de kan. Og derved faktisk følger det råd i biblen som siger at der er mere lykke ved at give, end ved at modtage taget fra apostelgerninger 20:35

Så derfor ser jeg ikke nogen grund til ikke at besøge folk med bloddoner klistermærke på døren, tværtimod, da det viser mig at de virkelig tænker på andre mennesker. Vi som Jehovas Vidner går jo STORT ind for at man skal gøre mod andre som vi ønsker de skal gøre mod os, som der står i Lukas 6:31

Jeg vil da også benytte denne lejlighed til at sige at jeg synes du siger tingene på en pæn måde.

Alle der ønsker at være Jehovas Vidner bliver jo også lært op i at forkynde fra hus til hus, og det er utrolig grænseoverskridende og svært i starten, jeg var nok 17 år gammel da jeg turde indlede ved en dør, og det er især meget svært i Danmark, da folk hurtigt er meget fjendtligt indstillet over for religion i det hele taget. Så kan godt forstå den teenage dreng der stod ved din dør, det er hårdt i starten, men man "vænner" sig til det efterhånden, og bliver bedre til det hen af vejen, sådan er det med alt jo.

Med venlig hilsen Skovrup (Et glad Jehovas Vidne)

Tak for svar. Jeg kunne netop heller ikke se hvorfor sådan et klistermærke skulle holde jer væk fra lige den husstand. Jo jo, Jehovas Vidner er imod blodtransfusioner, men alligevel..

Min mor havde ofte besøg af Jehovas Vidner, da jeg var barn. Rigtig søde kvinder der forærede os flotte bøger. Min mor havde flere lange snakke med dem. Fornemmer at I ikke altid forsøger at hverve, men at så et frø..  Måske derfor at jeg har så afslappet et forhold til JV'er idag.

Anmeld

3. april 2011

twinny

de kommer heldigvis aldrig, hvor jeg bor. aner ikk hvorfor. det passer mig fint. Da jeg ikk bryder mig om religion og mener det skaber meget kaos og krig i verden...

Men jeg synes det er strengt og ser det som om, de kommer og prøver at pådutte en noget...  Hvis man vil være JH, skal man nok selv finde u a det. Jeg tror virkelig ikk folk bliver medlem på den måde.

Anmeld

3. april 2011

Skovrup

DLM skriver:

nu er jeg lige lidt nysgerrig... hvorfor er det lige at Jehovas vidner skal ud og ringe på hos folk?

Jesus sagde da han var på jorden at han ville forkynde om det rige, vi alle beder om i fadervor, om et rige der ikke er styret af mennesker men af Gud. Hvilken bedre hersker vil vi kunne have,end ham der har skabt os, hvem vil kende vores behov bedre. så vi følger bare Jesu eksempel 

Vi er én af de få tro's samfund der forkynder fra hus til hus, der er ikke ret mange andre der gør det arbejde.

Og jeg kan også sige det på en anden måde:

Hvis du fik en rigtig god nyhed at virke, som virkelig betød noget for dig, ville du så ikke fortælle ALLE om det? ligemeget om det er folk du kender eller ej? Jeg kan da stadig huske da jeg fandt ud af jeg var gravid, dér havde jeg lyst til at råbe det ud til ALLE mennekser i supermarkederne, på gaden og HVEM SOM HELST! sådan er det også med min tro. 

håber det gav lidt forklaring, mvh Skovrup

Anmeld

3. april 2011

Skovrup

BellaT skriver:

Tak for svar. Jeg kunne netop heller ikke se hvorfor sådan et klistermærke skulle holde jer væk fra lige den husstand. Jo jo, Jehovas Vidner er imod blodtransfusioner, men alligevel..

Min mor havde ofte besøg af Jehovas Vidner, da jeg var barn. Rigtig søde kvinder der forærede os flotte bøger. Min mor havde flere lange snakke med dem. Fornemmer at I ikke altid forsøger at hverve, men at så et frø..  Måske derfor at jeg har så afslappet et forhold til JV'er idag.

Vi er som Jehovas vidner imod blodtransfusioner, og vi spiser heller ikke kød hvor blodet ikke er løbet fra (så godt som det nu kan) men vi respektere andre mennesker, og fokusere på de gode ting, såsom at det jo er folk der ønsker at være til hjælp over for andre, ved at give blod, og det er den gode indstilling vi kan lide, om man så er enig i det med blod eller ej, er gerningen stadig god, eller intentionerne er 

Det er lige præcis det der er vores mål, så et lille frø der mpske en dag kan spire  Vi lære til vores møder, og igennem vores publikationer om hvordan man skal være så hensynsfuld og flink over for andre mennesker når vi forkynder fra hus til hus, da det jo er det vi bliver "dømt" ud fra af andre mennesker, og ja, det er rigtigt der er nogen dårlige eksempler, og det ødelægger det for de mange, lidt ligesom at der kan være én Dansk rocker er det jo ikke ensbetydende med at alle danskere er rockere... hvis du kan følge hvad jeg mener.

Men jeg er utrolig glad for at høre du er så afslappet med Jehovas Vidner, jeg synes bestemt heller ikke vi er dårlige mennesker, ligesom jeg heller aldrig dømmer dem der er mindre søde ved os ved dørene, man kan vel ikke bebrejde dem, taget ryg og røgte i betragtning.

-Skovrup

Anmeld

3. april 2011

qp

Du mangler da lige sådan et på din dør

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

3. april 2011

twinny

qp skriver:

Du mangler da lige sådan et på din dør

hvor sjovt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.