Hvorfor fortæller de ikke hvor de kommer fra??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2011

tazz

Fru. Skovrup skriver:

Ej! det er jeg da ked at at høre! Når jeg ude og forkynde, elsker jeg når der er nogen der er glade for at snakke om nogen bibelske emner, det er så rart, og man kan snakke om hvordan man ser på det ene eller det andet, og det er så hyggeligt npr man har haft sådan en dag i forkyndelsen hvor ingen har ville snakke og bare lukkede døren i hovedet på én.

Hvis jeg en dag møder en som dig i forkyndelsen nyder jeg det!

-Skovrup

Dem der er kommet til mig, har faktisk taget benene på nakken, når jeg svarer dem det de faktisk er kommet for, at fortælle mig. Så giver de mig bladet i hånden og siger "læs dette her, så kommer vi igen og taler mere med dig" - men de er aldrig kommet igen. Jeg fik en hel bog på et tidspunkt, den er super flot. Og budt på mad en enkelt gang også nu jeg tænker mig om.

Jeg kan godt lide jeres tilgang til troen, men bryder mig ikke om regler på regler på regler - og udstødelsen  Som jeg nævnte, så tror jeg ikke på, at Gud dømmer og holder øje. Jeg tror på, at Han er venligheden og roen omkring os. At man kan få Hans hjælp hvis man har brug for den ved at lytte, og give hvad man gerne vil have igen. ja, vel egentlig karma på et punkt.

Igennem mit liv er jeg naturligvis stødt på medlemmer af menigheden. Har endda småkærestet lidt med een engang også. Så jeg kender også en del til jeres trosretning - hvorfor I tror på de ting I tror på, hvorfor I vælger højtideligheder fra osv. Det ligger for langt fra mig til, at jeg kunne blive vidne, men jeg er glad for, at have forståelsen.

For et par jule siden var jeg til julefrokost i en moské i nærheden af hvor jeg boede. Der var ikke lige flæskesteg og øl, men suuuper hyggeligt at komme indenfor og hilse på imamen og se hvad der foregår sådanne steder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2011

Kildebakken

Synes egentligt det er sjældent at folk ringer på ens dør, uden at ville klage, hverve mig til andelsforeningens bestyrelse, have penge eller sælge noget - så synes Jehoves vidner er forfriskende. Jeg bliver faktisk lidt glad, når de kommer forbi. Ikke fordi jeg tror på samme måde som dem, men fordi jeg ved hvorfor de kommer. Hvis man virkelig tror på, at kun de der er Jehovas vidne bliver frelst til dommedag, så er besøget jo et forsøg på at hjælpe et andet menneske. De kommer i god tro og det kan man da ikke blive sur over. Har heller aldrig oplevet den med foden i døren eller anden anmassende opførsel. Jeg er ikke bange for dem, for jeg ved hvor jeg står, så de kan ikke påvirke mig, sender dem bare videre med et smil.

Anmeld

2. april 2011

Na-Wi

Fru. Skovrup skriver:

Du kan sige til dem på en pæn måde at du ikke ønsker besøg frem over, det skal vi respektere som Jehovas Vidner.

Er det ikke lidt sjovt at tænke på at selvom vi får nej ved stort set alle døre, så bliver vi ved med at gå ud og forkynde?

Det er fordi vi er så glade for vores tro, at vi vil dele den med alle! så meget betyder den for os. Og vi ønsker at alle skal høre budskabet, om man er fra danmark, rusland, kina eller hvorsomhelst.

-Skovrup, det glade Jehovas Vidne

Men helt ærligt, så er alle os som skal hører om jeres tro ved at være pænt trætte af det!! .. Jehovas vidner er ikke til at slippe af med, om man siger det på en pæn eller negativ måde så kommer i rendene hele tiden.. Jeg blev nød til at lukke min hund ud til de mennesker som BLEV VED med at komme og heldigvis kunne de ikke lide den så de kommer ikke mere !!

Jeg synes virkelig at i selv er uden om at folk er grove når i kommer rendene.. Det er irriterende for os, og hvis der så var nogle der ville være en del af jeres tro så tror jeg helt ærligt at de ville komme til jer!

Anmeld

2. april 2011

DLM

Fru. Skovrup skriver:

Jeg vil lige indskyde, at jeg er ked af du fik det indtryk af Jehovas Vidner at de kommer anmassende i tide og utide, og det er da slet ikke passende når din plejemor lige er død, det har klart ikke været med vilje, og hvis man ikke vil have besøg kan man sige det til dem at man ikke ønsker besøg frem over, og det kan man sagtens gøre på en pæn måde, uden at råbe eller skrige. Og det er noget vi vægter meget højt, at vi respektere i ikke ønsker besøg.

Jeg vil så også sige at det er faktisk ikke særlig tit folk får sagt det pænt, hvilket bestem ikke er rart, da man kommer i bedste mening.

Vi går altså ikke og holder øje med om man er gravid, eller lige har mistet et nært familie medlem, vi er slet ikke så udspekuleret... 

-Skovrup

nu er jeg lige lidt nysgerrig... hvorfor er det lige at Jehovas vidner skal ud og ringe på hos folk?

Anmeld

3. april 2011

lukasmor

Jeg gider personligt ikke at have besøg af dem så jeg har sat et "giv blod" klistermærke op ude på vores dør og de ringer aldrig på her mere

Anmeld

3. april 2011

Barbamama

Undskyld mig men det pisser mig VILDT meget af at de står der og lader som om de vil give en et blad om sund kost eller whatever. Jeg gider ikke læse deres blade og jeg er så gal over at de skal gøre det sådan "undercover".

Anmeld

3. april 2011

Faith

Her kommer de også af og til... Jeg har dog aldrig oplevet at de har været uforskammede, snarere tværtimod. Sidst de var her sagde jeg til dem at jeg var ved at give ungerne mad (hvilket jeg var), og så sagde manden "Jamen så vil vi ikke forstyrre dig mere", spurgte om jeg ville have lidt læsestof (Vagttårnet) og så gik de igen.

Jeg er ikke enig med dem, men derfor snakker jeg alligevel pænt til dem. Kunne aldrig drømme om at sige et eller andet ondskabsfuldt. Det får jeg da intet ud af. Jeg tager gerne imod deres læsestof og kigger det da også igennem. Men derfor er jeg stadig ikke enig med dem.

Man behøver ikke alle være enige, men jeg synes det mindste man kan gøre er at behandle andre mennesker med respekt.

Anmeld

3. april 2011

PsychedeliC

En gang imellem banker de på husene i min parecel forening men ikke hos mig. Jeg har et 'Giv blod' klistermærke på døren

Anmeld

3. april 2011

PsychedeliC

Men jeg vil lige indskyde at jeg intet har imod dem på nogle måde. Folk må tro hvad de vil men jeg hader virkelig når folk banker på en i privaten for at "sælge" noget. Bare generelt fremmede mennesker som ikke har noget aftalt af gøre synes jeg ikke skal være på min grund.

Så må man prøve sig frem i det offenlige eller internettet

Anmeld

3. april 2011

tobogsylsmor27

Naannaa87 skriver:

Men helt ærligt, så er alle os som skal hører om jeres tro ved at være pænt trætte af det!! .. Jehovas vidner er ikke til at slippe af med, om man siger det på en pæn eller negativ måde så kommer i rendene hele tiden.. Jeg blev nød til at lukke min hund ud til de mennesker som BLEV VED med at komme og heldigvis kunne de ikke lide den så de kommer ikke mere !!

Jeg synes virkelig at i selv er uden om at folk er grove når i kommer rendene.. Det er irriterende for os, og hvis der så var nogle der ville være en del af jeres tro så tror jeg helt ærligt at de ville komme til jer!

det kan jeg kun gi dig ret i

men de kom ikke ved mig mere fordi jeg har sat et pænt skilt op på min dør hvor der står jeg tror på at vi mennesker nedstamme fra aber  og det kan de ikke lide den teori hehe

og en ting når man som jh melde sig ud af deres samfunde bliver man vendt ryg til og ja det er sgu rigtigt har en veninde som miste sin familie på den konto så JEG har alt i mod JH basta de kan holde sig væk fra mig for jeg tro må davids teori om vi alle stamme fra aber og jorden bliv lavet af det big bang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.