Hvorfor fortæller de ikke hvor de kommer fra??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
MoarJ skriver:

Tror også det er meget svært for dem.... 

Jeg husker dem fra jeg boede hjemme, der var de noget så trælse... Da min plejemor døde, kom de rendende hele tiden, min plejefar smed dem væk til sidst... Han magtede det bare ikke mere... 

Når jeg nu lige har sat og tænkt lidt... Så ved jeg ikke om de op i når folk venter sig og så vil prøve at få det nyfødte og familien med over i deres tro? 

Det er bare en tanke der kom, da jeg sad og tænkte... Gad vide om de har en lille anelse om at jeg venter mig.. Men det er jo ikke sikkert... 

Jeg vil lige indskyde, at jeg er ked af du fik det indtryk af Jehovas Vidner at de kommer anmassende i tide og utide, og det er da slet ikke passende når din plejemor lige er død, det har klart ikke været med vilje, og hvis man ikke vil have besøg kan man sige det til dem at man ikke ønsker besøg frem over, og det kan man sagtens gøre på en pæn måde, uden at råbe eller skrige. Og det er noget vi vægter meget højt, at vi respektere i ikke ønsker besøg.

Jeg vil så også sige at det er faktisk ikke særlig tit folk får sagt det pænt, hvilket bestem ikke er rart, da man kommer i bedste mening.

Vi går altså ikke og holder øje med om man er gravid, eller lige har mistet et nært familie medlem, vi er slet ikke så udspekuleret... 

-Skovrup

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2011

Betina_fra_Als

Dem har vi også rendende i tide og utide.

Sidst da var her sagde jeg at de havde deres tro, og jeg havde min, og ville så lukkke døren, men den ene af de 2, var så uforskammet at sætte foden indenfor så jeg fik døren i hovedet, også begyndte han ellers igen at fortælle, jeg sagde så om han var fatsvag, mens døren kom helt op til væggen og så blev den smækket i med et stort smæk, så håber jeg de fatter at jeg ikke gider deres ren på min martrikel!!!

Anmeld

2. april 2011

Skovrup

L&S skriver:

Jeg kender godt "Vagtårnet." 

Der står tit to ældre damer og en mand, og uddeler dem ved stationen når jeg går forbi.

Jeg tog imod det en enkelt gang fordi jeg synes det lidt synd for dem 

Når man er Jehovas Vidne skal man hvis lave frivilligt arbejde for kirken.

Jeg dømmer ikke, men jeg synes deres tilgang er underlig. De er jo kendt for, hverken at tro på fødseldage og andet. Det har jeg fuld respekt for, men den måde de hjernevasker er meget underlig.

Jeg er selv af troen Kabbalah som er blevet utrolig kendt over de senere år.. Så jeg ved, hvordan folk kan dømme

Hey

Vil lige indskyde, at Jehovas Vidner har ikke kirker  vi har rigssale, det er bare en stor bygning, men plads til et stort puplikum, en talerstol, og et bord med 2 stole og 2 mikrofoner.

Alle puplikum har også en mikrofon, da det er vigtigt at undervisningen ikke kun foregår med at én person snakker, men at alle kan svare, og derved være med til at undervise.

Jehovas Vidner Fejre ikke fødselsdag, holder ikke jul (fejre jesu fødsel), eller holder nytår.

Men vi har en højtid der er MEGET vigtig for os, nemlig Mindehøjtiden, til ære for Jesu død, som faktisk er om meget snart! den 17. April. Vi mener at Jesu død har stor betydning for os mennesker idag. Det er en højtid vi alle ser frem til.

-Skovrup (som er et stolt Jehovas Vidne)

Anmeld

2. april 2011

Skovrup

tazz skriver:

Har dem også på besøg i ny og næ.

Går faktisk altid ind i en diskussion med dem. Har gået i kristen legestue og har fået tæsket bibelhistorien ind på rygraden. Jeg mener dog ikke, at den Gud jeg mener eksisterer, er den som de eller mange andre retninger portrætterer. Jeg tror på det gode og venlige omkring os, og ikke en vranten gammel mand som dømmer og straffer.

De siger aldrig hvor de er fra, men de er jo flinke nok - bare svære at få til at gå igen. Derfor har jeg fundet ud af, at når man kan udfordre dem på nogle af punkterne, så stikker de bare bladet i hånden på mig og smutter.

Ej! det er jeg da ked at at høre! Når jeg ude og forkynde, elsker jeg når der er nogen der er glade for at snakke om nogen bibelske emner, det er så rart, og man kan snakke om hvordan man ser på det ene eller det andet, og det er så hyggeligt npr man har haft sådan en dag i forkyndelsen hvor ingen har ville snakke og bare lukkede døren i hovedet på én.

Hvis jeg en dag møder en som dig i forkyndelsen nyder jeg det!

-Skovrup

Anmeld

2. april 2011

CiSo

Her kommer de også hele tiden! Og jeg er stoppet med at åbne døren nu.. Jeg forstår slet ikke hvorfor de vil have andre til at få deres tro, kan de ikke bare passe deres tro i stedet for at blande alle os andre ind i det?? Forstår heller ikke de gider blive ved, da største delen af dem de kommer ud til slet ikke gider snakke med dem.

Anmeld

2. april 2011

Skovrup

Betina_fra_Als skriver:

Dem har vi også rendende i tide og utide.

Sidst da var her sagde jeg at de havde deres tro, og jeg havde min, og ville så lukkke døren, men den ene af de 2, var så uforskammet at sætte foden indenfor så jeg fik døren i hovedet, også begyndte han ellers igen at fortælle, jeg sagde så om han var fatsvag, mens døren kom helt op til væggen og så blev den smækket i med et stort smæk, så håber jeg de fatter at jeg ikke gider deres ren på min martrikel!!!

Det er jeg ked af at høre.... Det ikke noget vi lære vi skal, tværtimod! vi har en hel bog der handler om hvordan vi skal undervise, og det der er ikke nogen steder, faktisk er det med til at give det dårlige indtryk mange har af os, det ødelægger det for de mange, men der er desværre nogen Vidner der ikke kender grænsen, men man kan jo sige, at vi er alle forskellige mennekser, nogen har en bedre forståelse for hvad man kan og ikke kan tillade sig.

Jeg er ked af at de har givet dig det indtryk. 

-Skovrup, som selv er et jehovas vidne

Anmeld

2. april 2011

Skovrup

CiSo skriver:

Her kommer de også hele tiden! Og jeg er stoppet med at åbne døren nu.. Jeg forstår slet ikke hvorfor de vil have andre til at få deres tro, kan de ikke bare passe deres tro i stedet for at blande alle os andre ind i det?? Forstår heller ikke de gider blive ved, da største delen af dem de kommer ud til slet ikke gider snakke med dem.

Du kan sige til dem på en pæn måde at du ikke ønsker besøg frem over, det skal vi respektere som Jehovas Vidner.

Er det ikke lidt sjovt at tænke på at selvom vi får nej ved stort set alle døre, så bliver vi ved med at gå ud og forkynde?

Det er fordi vi er så glade for vores tro, at vi vil dele den med alle! så meget betyder den for os. Og vi ønsker at alle skal høre budskabet, om man er fra danmark, rusland, kina eller hvorsomhelst.

-Skovrup, det glade Jehovas Vidne

Anmeld

2. april 2011

wamse

Jeg har ikke haft besøg af dem her i denne her lejlighed, men har da haft fornøjelsen af dem førhen. Jeg takker pænt nejtak til andet end deres blad/blade, da jeg ikke er troende på nogen måde. Jeg snakker altid pænt og respektfuldt til dem, ligesom de gør til mig.

Jeg bryder mig ikke, om måden man opsøger andre på fordi man har denne tro, men derfor snakker jeg dog stadig pænt til dem.

Anmeld

2. april 2011

CiSo

Fru. Skovrup skriver:

Du kan sige til dem på en pæn måde at du ikke ønsker besøg frem over, det skal vi respektere som Jehovas Vidner.

Er det ikke lidt sjovt at tænke på at selvom vi får nej ved stort set alle døre, så bliver vi ved med at gå ud og forkynde?

Det er fordi vi er så glade for vores tro, at vi vil dele den med alle! så meget betyder den for os. Og vi ønsker at alle skal høre budskabet, om man er fra danmark, rusland, kina eller hvorsomhelst.

-Skovrup, det glade Jehovas Vidne

Jeg har nu læst alle dine svar, og må indrømme du lyder som en meget fair person. Altså at du acceptere et nej.

Jeg har bare oplevet en del gange, at et nej ikke bliver forstået og jeg gider ikke stå og blive sur.. 

Jo det er faktisk sjovt, og det undre mig rigtig meget. Fordi hvis der var nogle der blev sure på mig eller svinede det jeg står for så ville jeg ikke gide det mere og så bare tænke at det må de om.

Anmeld

2. april 2011

Laulund87

twinboys skriver:

De kommer slet ikke til vores hjem mere...

Jeg fortalte dem da de synes mine drenge på det tidspunkt var 2år var noget af det dejligste de havde set...at jeg havde været ved at miste dem flere gange og at de som spæde fik blod... og oven i købet fortalte jeg dem at Casper og jeg er bloddoner...

Til sidst bad jeg dem notere os i den lille sorte bog for når man står i den, kommer de nemlig ikke ned til os mere... juhuuuuu undskyld hvis jeg støder nogen...

Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.