Hvorfor fortæller de ikke hvor de kommer fra??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2011

patella

Ansemusen skriver:

Har I så valgt kontakten til din bror fra? Er han udstødt nu?

Nej jeg har ikke valg kontakten til min bror fra. Vi har dog vildt forskellige liv. Vildt forskellig interesser og meget forskellige mål i livet. Så vi har faktisk ikke så meget tilfælles, men vi har kontakt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Nu har jeg ikke læst alt det igennem med blod osv.

Men forstår ikke, hvor I har fra, at det er farligere end ikke at modtage blod (det sagde min veninde)?

Vil meget gerne have nogle anerkendte læger et eller andet der siger det?.. Har nemlig aldrig nogensinde selv hørt det før, og jeg kender da nogle, som var nødt til at modtage blod, ellers så ville de dø....?

Det er ikke hån eller noget... Vil bare gerne vide, hvor I har den viden fra osv...

Anmeld

5. april 2011

patella

Saphiira skriver:

Nu har jeg ikke læst alt det igennem med blod osv.

Men forstår ikke, hvor I har fra, at det er farligere end ikke at modtage blod (det sagde min veninde)?

Vil meget gerne have nogle anerkendte læger et eller andet der siger det?.. Har nemlig aldrig nogensinde selv hørt det før, og jeg kender da nogle, som var nødt til at modtage blod, ellers så ville de dø....?

Det er ikke hån eller noget... Vil bare gerne vide, hvor I har den viden fra osv...

Kan godt forstå du spørger

Vi har det netop fra lægevidenskaben og fra hvad statistikker viser.

Der er ufattelig mange risici ved at få blodtransfusion, hvilket betyder at folk bliver syge af blodet og der er også en del patienter der dør, udelukkende p.g.a. det blod de har fået.

I dag screener man blodet inden det bliver puttet i patienterne, for at sikre sig at blodet ikke er inficeret med en eller anden form for sygdom, som man kan overføre til patienten via blodtransfusionen.

Men ofte benytter man blodet til patienterne inden man har fået resultatet på screeningen. Dette betyder at ofte får folk transfusioner med blod, som man endnu ikke ved om er rent, altså fri for smitte. Det er en af grundende til at det er farligt at få blod.

Det der er ved blod, er at det er billigt, derfor bliver det brugt i store mængder. Det er også derfor at det ikke kommer så meget ud, hvor farligt det er, netop for at spare penge.

F.eks. var der et tilfælde for ca. 15 år siden, hvor et af Jehovas Vidner døde fordi hun ikke ville ha blodtransfusion. Det kom selvfølgelig frem i medierne og man talte meget om det i lang tid efter. Hvad IKKE kom frem var, at der inden for samme uge, som denne dame var død, var to patienter der var døde på grund af at de havde fået blodtransfusion. Men det hørte man intet om i medierne

Anmeld

5. april 2011

Tullemoar

patella skriver:

Kan godt forstå du spørger

Vi har det netop fra lægevidenskaben og fra hvad statistikker viser.

Der er ufattelig mange risici ved at få blodtransfusion, hvilket betyder at folk bliver syge af blodet og der er også en del patienter der dør, udelukkende p.g.a. det blod de har fået.

I dag screener man blodet inden det bliver puttet i patienterne, for at sikre sig at blodet ikke er inficeret med en eller anden form for sygdom, som man kan overføre til patienten via blodtransfusionen.

Men ofte benytter man blodet til patienterne inden man har fået resultatet på screeningen. Dette betyder at ofte får folk transfusioner med blod, som man endnu ikke ved om er rent, altså fri for smitte. Det er en af grundende til at det er farligt at få blod.

Det der er ved blod, er at det er billigt, derfor bliver det brugt i store mængder. Det er også derfor at det ikke kommer så meget ud, hvor farligt det er, netop for at spare penge.

F.eks. var der et tilfælde for ca. 15 år siden, hvor et af Jehovas Vidner døde fordi hun ikke ville ha blodtransfusion. Det kom selvfølgelig frem i medierne og man talte meget om det i lang tid efter. Hvad IKKE kom frem var, at der inden for samme uge, som denne dame var død, var to patienter der var døde på grund af at de havde fået blodtransfusion. Men det hørte man intet om i medierne

vil gerne se de statistikker ....? Og høre det fra læger? Ellers vil jeg indrømme, at jeg ikke vil tro på det..

Anmeld

5. april 2011

Englebassen82

DLM skriver:

nu er jeg lige lidt nysgerrig... hvorfor er det lige at Jehovas vidner skal ud og ringe på hos folk?

Det er faktisk slet ikke lovligt at komme sådan til dørs for at snakke religion... så de bryder loven...

Ihvertfald hvad jeg har fået fortalt...

Anmeld

5. april 2011

patella

Saphiira skriver:

vil gerne se de statistikker ....? Og høre det fra læger? Ellers vil jeg indrømme, at jeg ikke vil tro på det..

Jeg skal prøve om jeg kan finde nogle oplysninger. Det blir ikke ligenu, da jeg er på vej ud af døren  

Prøv evt. at se det link jeg har lagt fra youtube tidligere i denne tråd. 

Anmeld

5. april 2011

patella

Englebassen82 skriver:

Det er faktisk slet ikke lovligt at komme sådan til dørs for at snakke religion... så de bryder loven...

Nej det er skam ganske lovligt

Anmeld

5. april 2011

Tullemoar

patella skriver:

Jeg skal prøve om jeg kan finde nogle oplysninger. Det blir ikke ligenu, da jeg er på vej ud af døren  

Prøv evt. at se det link jeg har lagt fra youtube tidligere i denne tråd. 

okay I will...

Anmeld

5. april 2011

Englebassen82

patella skriver:

Nej det er skam ganske lovligt

Hvorfor er det så lige at eks. vis politiet SKAL ringe og meddele en ankomst hvor de vil snakke med dig, da de ikke må komme uanmeldt til din dør... ( At det næsten aldrig sker, da folk selvfølgelig altid vil snakke med Politiet, det er jo sin sag)

Jeg har politifolk i familien og de mener også at mange Jehova´er træder over den lovlige grænse for hvad der er lovligt i forhold til at ringe på døren... Og kender flere der har meldt det, da det ikke er lovligt... Folk er bare ikke klar over reglerne ??

De Jehovaer der kommer heromkring kommer her heldigvis ikke længere, jeg var så venlig engang at tage imod deres blad og efterfølgene kom de rendene i tide og utide og holdte næsten døren så jeg ikke kunne lukke den, det blev meldt og de er heldigvis ikke kommet siden... DERMED ikke sagt at alle er sådan, men det er desværre det indtryk jeg har.. Sorry.

Anmeld

5. april 2011

DLM

Englebassen82 skriver:

jeg tror kun det gælder hvis det er "tiggeri" altså at man vil ha penge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.