Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Ja, så vidt jeg finder det muligt i dagligdagen. Forsøger kun at vaske tøj, når det har brug for det, vasker på lave temp (pånær viskestykker og håndklæder), og vasker kun i änglamark og uden skyllemiddel. Bruger generelt helst kun sæbe- og badeprodukter samt rengøring, der som minimum er svanemærket.
Sorterer affald, så køkkenaffaldet kommer i kompostbeholderen istedet for til forbrænding. Smider ikke affald i naturen. Har sparepærer oppe, slukker for elapparater - og lys -, så de ikke står på standby. Vi har skiftet både vinduer og fyr i huset for at nedbringe varmeforbruget. Og når vi sætter de enkelte rum i stand sørger vi for at fører isoleringen op til standard.
Jeg må indrømme, at det økonomiske aspekt har en væsentlig betydning også, men med årene er miljøhensynet blevet mere og mere relevant for mig.
Min største last ift. miljøet: jeg bruger min tørretumbler alt for meget. Er elendig til at få hængt det ud. Men arbejder på sagen og håber at sommeren bliver tiden, hvor jeg virkelig bliver god til det.
Anmeld