Efter tråden ang. huller i ørerne på små børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2011

Dinna88

morethanperfect skriver:

Jeg ville faktisk også hellere bli piercet af en som har dét kursus og som er lært op af en som har det samme , end én som har kursusset og er lært op af en ganske alm. guldsmed som ikke har det ... Det gir da go mening  

Hehe, det synes jeg jo også! Og de piercere jeg kender lever jo af netop kun at pierce - de SKAL gøre det ordentligt, og læser derfor virkelig på lektier. Og det er ligesom med tatovører der starter med at tegne og så øver de sig på skind, og så kommer de ud og arbejder med de små tatoveringer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

slettet_7530

morethanperfect skriver:

Jeg ville faktisk også hellere bli piercet af en som har dét kursus og som er lært op af en som har det samme , end én som har kursusset og er lært op af en ganske alm. guldsmed som ikke har det ... Det gir da go mening  

Der er overhovdet ingen forskel i min optik, hvori ligger forskellen gider du uddybe det

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

Cris skriver:

Det kommer fra den tid, hvor der ikke var så nemt at finde en piercing butik... Det er ret moderne i vores verden. Da jeg var "ung"  var der slet ikke nogle i nærheden og vi gik altid til apotheket til at få det gjord (i Spanien) i dag er der, men mange tænker ikke på det... Jeg gik til min veninde nu for et par måneder siden for hun ønskede sig så meget at kunne bruge øreringe (ligesom mine ) og vi gik ind i en piercing butik. Det var en fantastisk oplevelse! Ren og profi det hele!

hehe, ja, det er jo helt sikkert blevet nemmere at finde en piercer i dag! Det tror jeg helt sikkert du har ret i, at det betyder noget her.

Det var godt at I fik en super oplevelse ud af det og at hun (forhåbentlig?) er glad for de huller Det er jo det vigtigste!

Anmeld

26. marts 2011

morethanperfect

Dinna88 skriver:

Hehe, det synes jeg jo også! Og de piercere jeg kender lever jo af netop kun at pierce - de SKAL gøre det ordentligt, og læser derfor virkelig på lektier. Og det er ligesom med tatovører der starter med at tegne og så øver de sig på skind, og så kommer de ud og arbejder med de små tatoveringer

Men da jeg var , hm , hvad var jeg , 10 -11 år fik jeg også huller i ørene , og det var også bare ved en guldsmed .. Men vil da nok tænke over det hvis jeg nogensinde får en datter der skal ha hul i ørene eller næsen osv.

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

Albertesmor skriver:

ok
Piercing regler i Danmark

Faktisk er der ingen. Den danske regel vedr. kropsudsmykninger omfatter kun tatoveringer. Således er det frit for den enkelte piercer, hvornår han eller hun vil pierce unge mennesker.

Inden vi kommer til de mest normale aldersgrænser, så bør du vide at en piercer stadig kan komme i problemer med at pierce en ung under 18, selvom der ingen specifik lov er. Gunden er at indtil en person er myndig, dvs. fyldt de 18 år, har ens værge (typiske forældrene), det sidste ord at skulle have sagt når det kommer til deres børs helbred, psyke, økonomiske situation etc. De har befølejse til at træffe beslutninger på vejene af barnet, så længe det er for barnets eget bedste.
Beslutter ens værge derfor at man ikke må få en piercing, så længe man er under 18 år, kan de således stadig kræve piercingen fjernet og muligvis lægge sag an imod pierceren.
Den her skal man nok have baghovdet

Jada. Men det var jo ikke det du spurgte ind til

Men det er da sandt. Men de må jo pierce som de ønsker, at de kan få et par vrede forældre efter sig må de jo så overveje. Men mange har jo alderbegrænsninger på - netop fordi de ønsker respekt! Jeg har aldrig været inde i en, der ikke havde skiltet hængende, med hvilken alder de grænser ved. Og det plejer at være ved 15-16 års alderen. 

Anmeld

26. marts 2011

Dansker i England

Albertesmor skriver:

Til dansker i England vil jg så bare fortælle at det ikke kræver noget at blive piecer i Danmark, andet end et kursus

Ok så blev jeg så meget klogere - tak for det herovre kræver det en del mere

Anmeld

26. marts 2011

morethanperfect

Albertesmor skriver:

Der er overhovdet ingen forskel i min optik, hvori ligger forskellen gider du uddybe det

Det kan du vel godt se ?? Der kan jo når og komme mange misforståninger imellem dér .. Personen kan jo sagtens ha fået noget andet og vide når den anden ansat ikke har taget kursuset .. hmm , svært og forklare .. 

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

morethanperfect skriver:

Men da jeg var , hm , hvad var jeg , 10 -11 år fik jeg også huller i ørene , og det var også bare ved en guldsmed .. Men vil da nok tænke over det hvis jeg nogensinde får en datter der skal ha hul i ørene eller næsen osv.

Mine første er også lavet ved en guldsmed. Som flere nævner, så er det jo nok fordi det i dag ikke er så tabu belagt med piercings og tatoveringer, så det er blivet "mere normalt" at gå ind i sådan en forretning

Men det lyder gooooodt  

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

Dansker i England skriver:

Ok så blev jeg så meget klogere - tak for det herovre kræver det en del mere

Jeg vil lige tilføje at mange piercere, der bruger kanyler og alt det gejl, fungerer som lærlinge ligesom tatovører. Man trænes op: tager kurset, observerer, læser om emnet/konsulterer læger, øver sig på skind og så starter man ud med de små, såsom huller i ørerne. Så det er jo ikke fordi det kræver mere end det kursus, men der findes mennesker der lever af dette, som ønsker det absolut bedste resultat

Anmeld

26. marts 2011

slettet_7530

morethanperfect skriver:

Det kan du vel godt se ?? Der kan jo når og komme mange misforståninger imellem dér .. Personen kan jo sagtens ha fået noget andet og vide når den anden ansat ikke har taget kursuset .. hmm , svært og forklare .. 

Nej jeg må indrømme jeg kan ikke se forskellen og så er den ikke længere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.