Efter tråden ang. huller i ørerne på små børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2011

Dinna88

SSL skriver:

Hehe, er nærmest allerede gået i gang med salgstalen til mine kommende døtre "Han ser nok lidt sjov ud, men han er sååå sød som julemanden - og yderligere vil han bruge en nål, men det gør ikke ondt, I får slik i aften hvis I er dygtige ............ " Og jeg er ikke med børn eller rogn endnu

Arhahahahha, hvor mangler jeg bare en smiley der falder om af grin!!  

Hvor genialt! I det mindste har du god tid til at forberede talen til et 12-tal!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

SSL

Dinna88 skriver:

Arhahahahha, hvor mangler jeg bare en smiley der falder om af grin!!  

Hvor genialt! I det mindste har du god tid til at forberede talen til et 12-tal!

Haha, men nogle gange kommer der nogle helt fantastiske spørgsmål herinde, som man nærmest bliver stresset over at forberede hehe.. Ej, det er bare super at komme til at tænke over sådanne ting jo! Men det er godt, så kommer den jo til at stå til et 24-tal? - når den en dag kommer i brug.. Men til den tid er det vel så almindeligt med piercere osv, at det har været unødig stress hahaha..

Anmeld

26. marts 2011

Pige2009

Dinna88 skriver:

Hej alle. Jeg var ikke en gang kommet et par sider igennem tråden, da jeg følte at jeg måtte stille her dette spørgsmål:

Hvorfor er det at så mange af jer nævner "guldsmeden" i denne sammenhæng? Er det fordi I selv ville gå sådan et sted hen, hvis jeres barn eller i selv skulle have huller i ørerne?

Det undrer mig super meget at folk vil overlade sådan noget til en person, der har taget en kort kursus i skidtet. De skyder stavene i, hvilket IKKE er sterilt. Det kan ikke være sterilt, da de ikke har mulighed for at rense "pistolen". Desuden er "pistolerne" ikke til at stole på - jeg har set meget slemme videoer på nettet hvor pistolen sætter sig fast! Og mht. til at få den lavet i næsen ved en guldsmed - er I, der nævner guldsmeden, klar over at vedkommende kan flække jeres næser?  De har jo, som nævnt, blot været på et kort kursus i det.

Jeg spørger fordi det er en problematik jeg har stødt på mange gang! Folk tør ikke gå ind til en piercer grundet fordomme, de tror ikke på at de gør det ordentligt og sterilt og de er skræmmende at se på osv. Jeg synes det er brandærgeligt! Selvfølgelig er der piercere der laver lort, men det handler jo om at vælge dem med godt ry og erfaring. Og de er altså nemme at finde! Ligesom med tatovørere, så er de virkelig professionelle piercere altså trænet op af en anden! De øver sig på tykt skind til at starte på og så læser de på det! Jeg kender flere der har sat sig ned og læst lægebøger og kontaktet læger omkring risici m.m. F.eks. det med at de kan flække næsen og øret, ramme en nerve i øjenbrynet så man ikke kan få sit øjenlåg til at funke, eller måske så de gør så man kan miste noget af følelser i sin brystvorte osv! Mht. til troværdigheden, så handler det jo igen om at vælge de professionelle: dem der har en aftale med sygehuse om at de afleverer brugte kanyler til dem osv.

Jeg kunne aldrig nogensinde i mit liv drømme om at gå ind i til en smykkeforhandler og få lavet en piercing - hvor går de to ting hånd i hånd??

Er det noget du tænker over, når du vælger hvem der skal pierce dig? 

Interessant problemstilling

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

SSL skriver:

Haha, men nogle gange kommer der nogle helt fantastiske spørgsmål herinde, som man nærmest bliver stresset over at forberede hehe.. Ej, det er bare super at komme til at tænke over sådanne ting jo! Men det er godt, så kommer den jo til at stå til et 24-tal? - når den en dag kommer i brug.. Men til den tid er det vel så almindeligt med piercere osv, at det har været unødig stress hahaha..

Haha, roooo på Den må næsten blive til et 24-tal - men som du skriver, så forsvinder resten af tabudelen i dette emne nok (forhåbentlig) med tiden

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

Baagøe skriver:

Interessant problemstilling

Tjak Nu har vi også fået nogle forskellige holdninger på bordet, det er meget spændende at finde ud af hvorfor folk vælger som de gør!

Anmeld

26. marts 2011

Laulund87

morethanperfect skriver:

Jeg ville faktisk også hellere bli piercet af en som har dét kursus og som er lært op af en som har det samme , end én som har kursusset og er lært op af en ganske alm. guldsmed som ikke har det ... Det gir da go mening  

Anmeld

26. marts 2011

Laulund87

Puha jeg kunne aldrig finde på at tage min datter med til en guldsmed for at få lavet huller i ørerne på hende..

I mine øjne ved de slet ikke hvad de laver! Har bittert erfaret det på egen krop

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

Laulund87 skriver:

Puha jeg kunne aldrig finde på at tage min datter med til en guldsmed for at få lavet huller i ørerne på hende..

I mine øjne ved de slet ikke hvad de laver! Har bittert erfaret det på egen krop

Trist, at der skal egen erfaring til, før det går op for en, mange gange 

Anmeld

26. marts 2011

julie69

Nu nåede jeg ikke så langt i tråden, men vil gerne lige pointere at de dygtige piercere vi har i Danmark (CBX, Gorlup, TOBS osv.) er udd. i England hvor det er en længere udd. man skal igennem. Derud over tager de proffe også hygijegne (staves?) kurser og mange har faktisk også læst anatomi.

Når du får lavet piercinger hos en piercer bliver de lavet med en steril kanyke og en tang. Tangen kan du se bliver pakket ud af den sterile indpakning HVER gang. Derudover renser de jo og skifter handsker flere gange mens din piercing bliver lavet. Når din piercing bliver lavet her får du selvfølgelig også rense væske med hjem og en udførlig instruktion i hvordan den skal passes.

Når din piercing bliver lavet hos en guldsmed bliver den ikke lavet i et sterilt lokale, de genbruger "pistolen" (ja, smykkerne er sterile) og de har ikke produkterne til at gøre det hele rent og ordenligt. Desuden har de ikke udd. til at lave piercinger. Derudover skal man også tænke på at de oftest bruger guld og sølv, hvilket din nylavede piercing ikke har godt af. Brug ALTID kirurisk stål det første år.

Vh Julie som har mange venner der er piercere og efterhånden har en del selv.

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

julie69 skriver:

Nu nåede jeg ikke så langt i tråden, men vil gerne lige pointere at de dygtige piercere vi har i Danmark (CBX, Gorlup, TOBS osv.) er udd. i England hvor det er en længere udd. man skal igennem. Derud over tager de proffe også hygijegne (staves?) kurser og mange har faktisk også læst anatomi.

Når du får lavet piercinger hos en piercer bliver de lavet med en steril kanyke og en tang. Tangen kan du se bliver pakket ud af den sterile indpakning HVER gang. Derudover renser de jo og skifter handsker flere gange mens din piercing bliver lavet. Når din piercing bliver lavet her får du selvfølgelig også rense væske med hjem og en udførlig instruktion i hvordan den skal passes.

Når din piercing bliver lavet hos en guldsmed bliver den ikke lavet i et sterilt lokale, de genbruger "pistolen" (ja, smykkerne er sterile) og de har ikke produkterne til at gøre det hele rent og ordenligt. Desuden har de ikke udd. til at lave piercinger. Derudover skal man også tænke på at de oftest bruger guld og sølv, hvilket din nylavede piercing ikke har godt af. Brug ALTID kirurisk stål det første år.

Vh Julie som har mange venner der er piercere og efterhånden har en del selv.

Kort og kontant  

"tak" for opbakningen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.