Efter tråden ang. huller i ørerne på små børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2011

Dinna88

Albertesmor skriver:

Hi hi det gælder ikke kun for små børn

Hehe, neeej, men jo ældre man bliver, jo mere forstår man jo. Og vi kan jo alle regne ud, at under huden og stave igennem huden, ikke gør en person farlig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

Ranarupta

Dinna88 skriver:

Hej alle. Jeg var ikke en gang kommet et par sider igennem tråden, da jeg følte at jeg måtte stille her dette spørgsmål:

Hvorfor er det at så mange af jer nævner "guldsmeden" i denne sammenhæng? Er det fordi I selv ville gå sådan et sted hen, hvis jeres barn eller i selv skulle have huller i ørerne?

Det undrer mig super meget at folk vil overlade sådan noget til en person, der har taget en kort kursus i skidtet. De skyder stavene i, hvilket IKKE er sterilt. Det kan ikke være sterilt, da de ikke har mulighed for at rense "pistolen". Desuden er "pistolerne" ikke til at stole på - jeg har set meget slemme videoer på nettet hvor pistolen sætter sig fast! Og mht. til at få den lavet i næsen ved en guldsmed - er I, der nævner guldsmeden, klar over at vedkommende kan flække jeres næser?  De har jo, som nævnt, blot været på et kort kursus i det.

Jeg spørger fordi det er en problematik jeg har stødt på mange gang! Folk tør ikke gå ind til en piercer grundet fordomme, de tror ikke på at de gør det ordentligt og sterilt og de er skræmmende at se på osv. Jeg synes det er brandærgeligt! Selvfølgelig er der piercere der laver lort, men det handler jo om at vælge dem med godt ry og erfaring. Og de er altså nemme at finde! Ligesom med tatovørere, så er de virkelig professionelle piercere altså trænet op af en anden! De øver sig på tykt skind til at starte på og så læser de på det! Jeg kender flere der har sat sig ned og læst lægebøger og kontaktet læger omkring risici m.m. F.eks. det med at de kan flække næsen og øret, ramme en nerve i øjenbrynet så man ikke kan få sit øjenlåg til at funke, eller måske så de gør så man kan miste noget af følelser i sin brystvorte osv! Mht. til troværdigheden, så handler det jo igen om at vælge de professionelle: dem der har en aftale med sygehuse om at de afleverer brugte kanyler til dem osv.

Jeg kunne aldrig nogensinde i mit liv drømme om at gå ind i til en smykkeforhandler og få lavet en piercing - hvor går de to ting hånd i hånd??

Er det noget du tænker over, når du vælger hvem der skal pierce dig? 

Du fik dét ned på skrift, som jeg flere gange har tænkt.

Synes, det er ret uhyggeligt, at man også lige vil spare nogle penge og så gå på kompromis med sikkerhed.

Jeg fik lavet huller i ørerne, da jeg var 4 (ca. 28 år siden). Min mor er uddannet guldsmed og lånte pistolen med hjem fra den butik, hun arbejdede i. På det tidspunkt var der ikke fokus på de ting, du nævner, så det gjorde man jo bare.

Men ville ALDRIG selv gå med til, at mit barn fik det klaret hos en guldsmed! SÅ hellere betale det ekstra og gå til en piercer, der ved hvad de har med at gøre!

Kram, Karina (der i alt har fået 5 piercinger hos nogle spooky-looking piercere, der var de sødeste mennesker!)

Anmeld

26. marts 2011

Laura.

Dinna88 skriver:

Må jeg spørge om hvad du mener forskellen er?
jeg ser sådan på det, at jeg stadig ikke mener at de har styr på det og at hygiejnen (jep, du stavede det rigtigt )  ikke er i top. Men! Med det sagt, så hellere gå til en guldsmed og få lavet huller i øreflippen end i næsen - de kan trods alt ikke flække ens øreflip, går jeg ud fra. 

Jeg har selv fået lavet mine huller i øerne hos en guldsmed og har aldrig haft nogen dårlig oplevelse med det. Så længe de har hygiejnen i orden og de ved hvordan det skal gøres, har jeg intet imod det.. det er meget almindeligt at man får lavet huller i øerne hos guldsmed idag..

Piercinger bliver jo lavet på en helt anden måde. Jeg kunne ikke forestille mig at få sådan noget lavet hos en guldsmed. Jovist guldsmede får kurser i at lave huller i øerne, men tvivler på at de også får det i at lave piercings... Og når det er en anden metode det bliver gjort med, vil jeg kun have sådan en lavet hos en som har forstand på det og som gør det til hverdag.

Jeg ved at et firma som hedder Blomdahl også har udstyret (en pistol) til at lave hul i navlen, men jeg kunne bare ikke drømme om at gå til en gulsmed og få det gjort...

Jeg ved ikke om det giver nogen mening for dig, men sådan har jeg det nu bare..

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

Ranarupta skriver:

Du fik dét ned på skrift, som jeg flere gange har tænkt.

Synes, det er ret uhyggeligt, at man også lige vil spare nogle penge og så gå på kompromis med sikkerhed.

Jeg fik lavet huller i ørerne, da jeg var 4 (ca. 28 år siden). Min mor er uddannet guldsmed og lånte pistolen med hjem fra den butik, hun arbejdede i. På det tidspunkt var der ikke fokus på de ting, du nævner, så det gjorde man jo bare.

Men ville ALDRIG selv gå med til, at mit barn fik det klaret hos en guldsmed! SÅ hellere betale det ekstra og gå til en piercer, der ved hvad de har med at gøre!

Kram, Karina (der i alt har fået 5 piercinger hos nogle spooky-looking piercere, der var de sødeste mennesker!)

Der er dog kommet lidt info herind mht. hygiejnen, men det er jo så ikke det eneste jeg påpeger.

Jeg forstår det heller ikke - det er jeg helt enig med dig i! Ih, en "skræk"-historie, synes jeg. Men som du selv skriver, så vidste man jo tidligere ikke bedre. Ligesom at man faktisk har fundet ud af at rygning er usundt (Det eneste jeg lige kom på, man troede jo det var heeelt fint engang!)

Jeg er glad for, at der er nogle der er enige med mig - jeg synes det er et rigtigt vigtigt "emne" - og ja, piercere er altså ikke farlige, bare fordi de ikke (nødvendigvis) ligner alle andre  

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

Dk_lady skriver:

Jeg har selv fået lavet mine huller i øerne hos en guldsmed og har aldrig haft nogen dårlig oplevelse med det. Så længe de har hygiejnen i orden og de ved hvordan det skal gøres, har jeg intet imod det.. det er meget almindeligt at man får lavet huller i øerne hos guldsmed idag..

Piercinger bliver jo lavet på en helt anden måde. Jeg kunne ikke forestille mig at få sådan noget lavet hos en guldsmed. Jovist guldsmede får kurser i at lave huller i øerne, men tvivler på at de også får det i at lave piercings... Og når det er en anden metode det bliver gjort med, vil jeg kun have sådan en lavet hos en som har forstand på det og som gør det til hverdag.

Jeg ved at et firma som hedder Blomdahl også har udstyret (en pistol) til at lave hul i navlen, men jeg kunne bare ikke drømme om at gå til en gulsmed og få det gjort...

Jeg ved ikke om det giver nogen mening for dig, men sådan har jeg det nu bare..

Det giver helt fint mening, jeg kan bare ikke følge dig i din tankegang  

Nu er huller i ørerne jo også piercings. Og ja - de laver jo også i næsen og navlen. Jeg ved faktisk ikke om de laver andre steder? Jeg kan slet ikke forstå hvori forskellen på en navlepiercing og på piercings i ørerne ligger?

Anmeld

26. marts 2011

SSL

Dinna88 skriver:

Jeg kan helt sikkert følge dig i det hele du skriver. Det kan være utroligt skræmmende for et barn at se en stor, muskeløs mand med tatoveringer på 90 % af kroppen, samt mange piercings - det jeg mente var blot i forhold til hygiejne og erfaring m.m. 

Små børn kan jo have svært ved at forhold sig til at de er ligesom alle os andre, de ser bare anderledes ud.

Nå det var godt, synes mit budskab var lidt svært at få ud

Men jeg tænker at alt efter barnets alder, kan man jo snakke sig fra at de skal få et chok når de ser pierceren, og forklarer pierceren at man ankommer med et barn på en vis alder Jeg ville nok vælge en piercer.. Men det er også udfra, som du skrev med smerten, at den er langt mildere med en så spids nål.. Jeg husker tydeligt hvor ondt det gjorde med 'clipsemaskinen' da jeg var barn, synes den lignede en clipsemaskine, hehe.. Og efterflg. har jeg været piercet tre forskellige steder og det har ikke gjort ondt andet end at det nev da nålen gik igennem.. Og dét ville da være rart for mine piger, ikke at skulle få smerter i forbindelse med øreringe

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

SSL skriver:

Nå det var godt, synes mit budskab var lidt svært at få ud

Men jeg tænker at alt efter barnets alder, kan man jo snakke sig fra at de skal få et chok når de ser pierceren, og forklarer pierceren at man ankommer med et barn på en vis alder Jeg ville nok vælge en piercer.. Men det er også udfra, som du skrev med smerten, at den er langt mildere med en så spids nål.. Jeg husker tydeligt hvor ondt det gjorde med 'clipsemaskinen' da jeg var barn, synes den lignede en clipsemaskine, hehe.. Og efterflg. har jeg været piercet tre forskellige steder og det har ikke gjort ondt andet end at det nev da nålen gik igennem.. Og dét ville da være rart for mine piger, ikke at skulle få smerter i forbindelse med øreringe

Men det lykkedes meget godt!

Ja, altså, jo ældre barnet bliver, jo nemmere bliver det at forklare at pierceren er ligesom alle os andre, men ligesom "at mor vælger nederdel frem for bukser, så vælger han farve under huden, frem for en ensfarvet hud" - hvis du forstår hvad jeg mener, høhø.

Mht. smerten - så er jeg helt enig med dig! Jeg har haft en del piercings lavet af en piercer med tang og kanyle, og det gør nemlig kun lige ondt når kanylen går i gennem, og bagefter er det slet ikke som når smykket er skudt i. Jeg synes din tankegange er fornuftig, hæhæ. Det bliver dine piger nok glade for

Anmeld

26. marts 2011

SSL

Dinna88 skriver:

Men det lykkedes meget godt!

Ja, altså, jo ældre barnet bliver, jo nemmere bliver det at forklare at pierceren er ligesom alle os andre, men ligesom "at mor vælger nederdel frem for bukser, så vælger han farve under huden, frem for en ensfarvet hud" - hvis du forstår hvad jeg mener, høhø.

Mht. smerten - så er jeg helt enig med dig! Jeg har haft en del piercings lavet af en piercer med tang og kanyle, og det gør nemlig kun lige ondt når kanylen går i gennem, og bagefter er det slet ikke som når smykket er skudt i. Jeg synes din tankegange er fornuftig, hæhæ. Det bliver dine piger nok glade for

Ja, men jeg regner også med de bliver en alder hvor de selv kan sige de vil have huller i ørene.. Det bliver nok ikke i 3-4års alderen med mindre bedste veninde har det og de mener de vil have.. hehe.. Meen, det tror jeg næppe.. Ej, den skal jeg nok få kringlet hvis det bliver aktuelt..

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

SSL skriver:

Ja, men jeg regner også med de bliver en alder hvor de selv kan sige de vil have huller i ørene.. Det bliver nok ikke i 3-4års alderen med mindre bedste veninde har det og de mener de vil have.. hehe.. Meen, det tror jeg næppe.. Ej, den skal jeg nok få kringlet hvis det bliver aktuelt..

Hehe. "den skal jeg nok få kringlet" 

Anmeld

26. marts 2011

SSL

Dinna88 skriver:

Hehe. "den skal jeg nok få kringlet" 

Hehe, er nærmest allerede gået i gang med salgstalen til mine kommende døtre "Han ser nok lidt sjov ud, men han er sååå sød som julemanden - og yderligere vil han bruge en nål, men det gør ikke ondt, I får slik i aften hvis I er dygtige ............ " Og jeg er ikke med børn eller rogn endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.