Efter tråden ang. huller i ørerne på små børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2011

Dinna88

Albertesmor skriver:

Iøvrigt forstår jeg ikek når nu de der SUPERtatovører er så superbange for deres ry at de alligevel laver pieceringer på unge helt ned til meget unge, er det ikke først når de er 18 at man må få en piercing

Nej, det er det ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

slettet_7530

Dinna88 skriver:

Jep - baseret på den erfaring jeg har draget til mig! Så det er, hvad kan man sige, set ud fra hvordan jeg har set piercere blive trænet op af andre piercere. 

Jeg synes de er kæmpe forskel på blot at tage det kursus, og så på at tage kurset og dernæst blive trænet op af en piercer samt konsultere læger omkring risici.

Hvis der hang et dokument i deres klinikker hvor det var dokumenteret at de havde været på hygiejnekursus så havde jeg troet på det, men det der er jo bare din påstand

Anmeld

26. marts 2011

slettet_7530

Dinna88 skriver:

Nej, det er det ikke

16??

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

Albertesmor skriver:

Hvis der hang et dokument i deres klinikker hvor det var dokumenteret at de havde været på hygiejnekursus så havde jeg troet på det, men det der er jo bare din påstand

Ja, det var jo sådan set også min mening du spurgte efter, var det ikke?
Desuden dokumenterer de meget professionelle da for hvad de har gennemgået, da det øger troværdigheden. 

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

Albertesmor skriver:

16??

Jeg kunne ikke huske hvordan paragraffen lød, så tjekkede lige forbrugerrådet, der skriver dette:  Der er ingen tilsvarende lovgivning vedrørende piercing. De anvendte materialer er dog omfattet af regler, som skal sikre mod allergi, idet smykker i Danmark ikke må indeholde mere end 0,05% nikkel

http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/raad051/

Hæng mig ikke lige op på hjemmesiden, jeg har lige kigget efter opdateringsdato m.m.

Anmeld

26. marts 2011

Dansker i England

Dinna88 skriver:

Okay Det lyder fornuftigt mht. din datter, kan godt forstå dig. Valgte du selv guldsmeden til dine ører, eller hvordan? Jeg vil nemlig gerne høre hvorfor nogle er piercet ved en guldsmed.

Hæhæ, sjovt skrevet

Jeg fik huller i ørene, da jeg var 13-14, og dengang havde jeg aldrig tænkt på, at man skulle gå andre steder hen end guldsmeden, da alle andre også fik det gjort der. Jeg har dog hørt utrolig mange skræk historier fra venner og bekendte ang piercing hos guldsmeden, og derfor valgte jeg en prof til den i næsen.

Anmeld

26. marts 2011

morethanperfect

Dinna88 skriver:

Og derfor kan guldsmede lave piercings efter blot et kursus.

Men, en (super) tatovør vil aldrig nogensinde ansætte en (super) piercer (ja, piercere afbejder ofte for tatovører) der ikke kan sit kram, da det går ud over butikken.

Jeg ville faktisk også hellere bli piercet af en som har dét kursus og som er lært op af en som har det samme , end én som har kursusset og er lært op af en ganske alm. guldsmed som ikke har det ... Det gir da go mening  

Anmeld

26. marts 2011

Cris

Dinna88 skriver:

Hej alle. Jeg var ikke en gang kommet et par sider igennem tråden, da jeg følte at jeg måtte stille her dette spørgsmål:

Hvorfor er det at så mange af jer nævner "guldsmeden" i denne sammenhæng? Er det fordi I selv ville gå sådan et sted hen, hvis jeres barn eller i selv skulle have huller i ørerne?

Det undrer mig super meget at folk vil overlade sådan noget til en person, der har taget en kort kursus i skidtet. De skyder stavene i, hvilket IKKE er sterilt. Det kan ikke være sterilt, da de ikke har mulighed for at rense "pistolen". Desuden er "pistolerne" ikke til at stole på - jeg har set meget slemme videoer på nettet hvor pistolen sætter sig fast! Og mht. til at få den lavet i næsen ved en guldsmed - er I, der nævner guldsmeden, klar over at vedkommende kan flække jeres næser?  De har jo, som nævnt, blot været på et kort kursus i det.

Jeg spørger fordi det er en problematik jeg har stødt på mange gang! Folk tør ikke gå ind til en piercer grundet fordomme, de tror ikke på at de gør det ordentligt og sterilt og de er skræmmende at se på osv. Jeg synes det er brandærgeligt! Selvfølgelig er der piercere der laver lort, men det handler jo om at vælge dem med godt ry og erfaring. Og de er altså nemme at finde! Ligesom med tatovørere, så er de virkelig professionelle piercere altså trænet op af en anden! De øver sig på tykt skind til at starte på og så læser de på det! Jeg kender flere der har sat sig ned og læst lægebøger og kontaktet læger omkring risici m.m. F.eks. det med at de kan flække næsen og øret, ramme en nerve i øjenbrynet så man ikke kan få sit øjenlåg til at funke, eller måske så de gør så man kan miste noget af følelser i sin brystvorte osv! Mht. til troværdigheden, så handler det jo igen om at vælge de professionelle: dem der har en aftale med sygehuse om at de afleverer brugte kanyler til dem osv.

Jeg kunne aldrig nogensinde i mit liv drømme om at gå ind i til en smykkeforhandler og få lavet en piercing - hvor går de to ting hånd i hånd??

Er det noget du tænker over, når du vælger hvem der skal pierce dig? 

Det kommer fra den tid, hvor der ikke var så nemt at finde en piercing butik... Det er ret moderne i vores verden. Da jeg var "ung"  var der slet ikke nogle i nærheden og vi gik altid til apotheket til at få det gjord (i Spanien) i dag er der, men mange tænker ikke på det... Jeg gik til min veninde nu for et par måneder siden for hun ønskede sig så meget at kunne bruge øreringe (ligesom mine ) og vi gik ind i en piercing butik. Det var en fantastisk oplevelse! Ren og profi det hele!

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

Dansker i England skriver:

Jeg fik huller i ørene, da jeg var 13-14, og dengang havde jeg aldrig tænkt på, at man skulle gå andre steder hen end guldsmeden, da alle andre også fik det gjort der. Jeg har dog hørt utrolig mange skræk historier fra venner og bekendte ang piercing hos guldsmeden, og derfor valgte jeg en prof til den i næsen.

Ah okay
Men som det ses er der jo vidt forskellige meninger. Jeg holder dog på, at jeg aldrig kommer til en guldsmed. 

Anmeld

26. marts 2011

slettet_7530

Dinna88 skriver:

Jeg kunne ikke huske hvordan paragraffen lød, så tjekkede lige forbrugerrådet, der skriver dette:  Der er ingen tilsvarende lovgivning vedrørende piercing. De anvendte materialer er dog omfattet af regler, som skal sikre mod allergi, idet smykker i Danmark ikke må indeholde mere end 0,05% nikkel

http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/raad051/

Hæng mig ikke lige op på hjemmesiden, jeg har lige kigget efter opdateringsdato m.m.

ok
Piercing regler i Danmark

Faktisk er der ingen. Den danske regel vedr. kropsudsmykninger omfatter kun tatoveringer. Således er det frit for den enkelte piercer, hvornår han eller hun vil pierce unge mennesker.

Inden vi kommer til de mest normale aldersgrænser, så bør du vide at en piercer stadig kan komme i problemer med at pierce en ung under 18, selvom der ingen specifik lov er. Gunden er at indtil en person er myndig, dvs. fyldt de 18 år, har ens værge (typiske forældrene), det sidste ord at skulle have sagt når det kommer til deres børs helbred, psyke, økonomiske situation etc. De har befølejse til at træffe beslutninger på vejene af barnet, så længe det er for barnets eget bedste.
Beslutter ens værge derfor at man ikke må få en piercing, så længe man er under 18 år, kan de således stadig kræve piercingen fjernet og muligvis lægge sag an imod pierceren.
Den her skal man nok have baghovdet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.