Efter tråden ang. huller i ørerne på små børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2011

Dinna88

Dk_lady skriver:

Tak for det

Jeg kan nu ikke se problemet i at man får lavet huller i øerne hos en guldsmed, sålænge hygiejnen (staves?) er i orden og personen som skal gøre det, har styr og forstand på det. Men en piercing i næsen eller i navlen eller andre steder for den sags skyld, kunne jeg dog aldrig drømme om at få lavet hos en guldsmed.. så så langt kan jeg godt følge dig.

Må jeg spørge om hvad du mener forskellen er?
jeg ser sådan på det, at jeg stadig ikke mener at de har styr på det og at hygiejnen (jep, du stavede det rigtigt )  ikke er i top. Men! Med det sagt, så hellere gå til en guldsmed og få lavet huller i øreflippen end i næsen - de kan trods alt ikke flække ens øreflip, går jeg ud fra. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

slettet_7530

Øh. Hvordan det? I tre af de ting jeg nævner er ordet "instrument" nævnt, og ja, sådan et instrument bruger piercere jo ikke. Der er mange der bruger tange som de genbruger fordi de ikke kommer i kontakt med hullet. Og dem kan man jo hoppe let og elegant udenom. Der findes dog en gangs tange, og et beskyttelse stykke plastik man kan skifte hver gang man har brugt tangen, hvis man vælger at have sådan en man genbruger. 

Jeg skrev jo netop, at man sagtens kan finde piercere der laver om omgang møg, men det er jo så dem man undgår, og så søger man efter dem med erfaring og godt ry

Hvis du nu rent faktisk gad at gøre dig den ulejlighed og læse det materiale du smider ind her ville jeg have en smule respekt, men du går ind kopiere noget uden at læse hvad det rent faktisk er du smider afsted, det du har smidt ind her er et skrækscenarie netop fra de ældste ørepistoler og de ting der KUNNE følge med, jeg kunne også vælge at smide nogle linjer ind omkring en snusket piecer der i 1980 lavede piercierninger hjemme i køkkenet med husholdningssprit og genbrugte nålen og hvad det førte med sig, men det er ligeså urealistisk som det du har smidt ind.
Læs hvad du kaster ind inden du gør det og forhold dig til fakta, alle de steder jeg havde kontakt med for få år siden da jeg ksulle have lavet mine huller brugte det system jeg henviser til

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

Albertesmor skriver:

Hvis du nu rent faktisk gad at gøre dig den ulejlighed og læse det materiale du smider ind her ville jeg have en smule respekt, men du går ind kopiere noget uden at læse hvad det rent faktisk er du smider afsted, det du har smidt ind her er et skrækscenarie netop fra de ældste ørepistoler og de ting der KUNNE følge med, jeg kunne også vælge at smide nogle linjer ind omkring en snusket piecer der i 1980 lavede piercierninger hjemme i køkkenet med husholdningssprit og genbrugte nålen og hvad det førte med sig, men det er ligeså urealistisk som det du har smidt ind.
Læs hvad du kaster ind inden du gør det og forhold dig til fakta, alle de steder jeg havde kontakt med for få år siden da jeg ksulle have lavet mine huller brugte det system jeg henviser til

Det kunne du, ja, men så havde du jo ikke læst at jeg påpeger, at der selvfølgelig findes piercere der kan lave en omgang møg, netop som du skriver det, og det er så dem man hoppet let og elegant udenom. 

Jeg har til gengæld skrevet flere gange herinde, at der selvfølgelig er guldsmede der kan lave helt fine piercings uden problematik - jeg skriver blot at der er større risici ved at gå til sådan en, frem for en piercer. (Og her er det så med fokus på en piercer der kan sit kram)

Anmeld

26. marts 2011

slettet_7530

også til de damer værsgod her er starten af artiklen eller havd man kalder det

Infektioner og ørepiercing
Der findes fortrinsvis to typer af infektioner, som kan overføres via ørepiercing.

Bakterielle infektioner
Bakterier findes på ikke-sterile piercinginstrumenter og naturligvis på hænder. Hvis du rører ved dine nylavede huller i ørene, uden at have vasket hænder først, risikerer du at overføre bakterier. Bakterielle infektioner kan afhjælpes med antibiotika.Virusinfektioner

Blodvirus som Hepatit B og HIV kan overføres via ørepiercing, hvis du får lavet huller i ørene med gamle, umoderne piercinginstrumenter. På sådanne instrumenter har den del, som kommer i kontakt med dit øre, tidligere været i kontakt med mange andre personers ører. Selvom instrumentet rengøres med 70 % alkoholløsning, kan Hepatit-virus stadig forefindes på instrumentet. Det kan overleve på et instrument i mere end en uge, og der kan findes rester af blod, som ikke kan ses med det blotte øje.

I Blomdahl Medical Ear Piercing er den forreste del på det gamle, umoderne piercinginstrument erstattet med en steril, indkapslet engangskassette - se Maksimal hygiejne. Denne kassette gør overførsel af infektioner stort set umulig.

Anmeld

26. marts 2011

slettet_7530

Dinna88 skriver:

Okay Det lyder fornuftigt mht. din datter, kan godt forstå dig. Valgte du selv guldsmeden til dine ører, eller hvordan? Jeg vil nemlig gerne høre hvorfor nogle er piercet ved en guldsmed.

Hæhæ, sjovt skrevet

Til dansker i England vil jg så bare fortælle at det ikke kræver noget at blive piecer i Danmark, andet end et kursus

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

Albertesmor skriver:

Til dansker i England vil jg så bare fortælle at det ikke kræver noget at blive piecer i Danmark, andet end et kursus

Og derfor kan guldsmede lave piercings efter blot et kursus.

Men, en (super) tatovør vil aldrig nogensinde ansætte en (super) piercer (ja, piercere afbejder ofte for tatovører) der ikke kan sit kram, da det går ud over butikken.

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

Albertesmor skriver:

Men, en (super) tatovør vil aldrig nogensinde ansætte en (super) piercer (ja, piercere afbejder ofte for tatovører) der ikke kan sit kram, da det går ud over butikken.

Anmeld

26. marts 2011

slettet_7530

Det vil sige at du vil påstå at en mand der arbjeder hos en tatovør og har taget et kursus i "huller" skulle være bedre end frisøren eller ekspedienten i guldsmeden der har været på kursus i "huller" ?? jeg ser desværre ikke helt forskellen.

Det vil også sige at du ikke mener de andre har en butik og deres ry at tage hensyn til

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

Albertesmor skriver:

Det vil sige at du vil påstå at en mand der arbjeder hos en tatovør og har taget et kursus i "huller" skulle være bedre end frisøren eller ekspedienten i guldsmeden der har været på kursus i "huller" ?? jeg ser desværre ikke helt forskellen.

Det vil også sige at du ikke mener de andre har en butik og deres ry at tage hensyn til

Jep - baseret på den erfaring jeg har draget til mig! Så det er, hvad kan man sige, set ud fra hvordan jeg har set piercere blive trænet op af andre piercere. 

Jeg synes de er kæmpe forskel på blot at tage det kursus, og så på at tage kurset og dernæst blive trænet op af en piercer samt konsultere læger omkring risici.

Anmeld

26. marts 2011

slettet_7530

Dinna88 skriver:

Iøvrigt forstår jeg ikek når nu de der SUPERtatovører er så superbange for deres ry at de alligevel laver pieceringer på unge helt ned til meget unge, er det ikke først når de er 18 at man må få en piercing

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.