Hej alle. Jeg var ikke en gang kommet et par sider igennem tråden, da jeg følte at jeg måtte stille her dette spørgsmål:
Hvorfor er det at så mange af jer nævner "guldsmeden" i denne sammenhæng? Er det fordi I selv ville gå sådan et sted hen, hvis jeres barn eller i selv skulle have huller i ørerne?
Det undrer mig super meget at folk vil overlade sådan noget til en person, der har taget en kort kursus i skidtet. De skyder stavene i, hvilket IKKE er sterilt. Det kan ikke være sterilt, da de ikke har mulighed for at rense "pistolen". Desuden er "pistolerne" ikke til at stole på - jeg har set meget slemme videoer på nettet hvor pistolen sætter sig fast! Og mht. til at få den lavet i næsen ved en guldsmed - er I, der nævner guldsmeden, klar over at vedkommende kan flække jeres næser?
De har jo, som nævnt, blot været på et kort kursus i det.
Jeg spørger fordi det er en problematik jeg har stødt på mange gang! Folk tør ikke gå ind til en piercer grundet fordomme, de tror ikke på at de gør det ordentligt og sterilt og de er skræmmende at se på osv. Jeg synes det er brandærgeligt! Selvfølgelig er der piercere der laver lort, men det handler jo om at vælge dem med godt ry og erfaring. Og de er altså nemme at finde! Ligesom med tatovørere, så er de virkelig professionelle piercere altså trænet op af en anden! De øver sig på tykt skind til at starte på og så læser de på det! Jeg kender flere der har sat sig ned og læst lægebøger og kontaktet læger omkring risici m.m. F.eks. det med at de kan flække næsen og øret, ramme en nerve i øjenbrynet så man ikke kan få sit øjenlåg til at funke, eller måske så de gør så man kan miste noget af følelser i sin brystvorte osv! Mht. til troværdigheden, så handler det jo igen om at vælge de professionelle: dem der har en aftale med sygehuse om at de afleverer brugte kanyler til dem osv.
Jeg kunne aldrig nogensinde i mit liv drømme om at gå ind i til en smykkeforhandler og få lavet en piercing - hvor går de to ting hånd i hånd??
Er det noget du tænker over, når du vælger hvem der skal pierce dig? 
Anmeld