Efter tråden ang. huller i ørerne på små børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2011

Laura.

Albertesmor skriver:

Hvor har du informationen fra omkring steril/ikkesteril ved guldsmeden?? øreringene er pakket ind sterilt og når de bliver sat på pistolen kommer intet i kontakt med den som kommer ind i dine ører, guldsmeden renser også dine ører inden han skyder øreringene i så den påstand holder ikke helt
http://www.anytime-bedsted.dk/index.php/hul-i-oren e

Jae.. jeg ville spørge om det samme...

Der findes flere forskellige systemer i dag og såvidt jeg ved, er de fleste lavet sådan, man man IKKE kommer i berøring med hverken ørestik eller hud og langt de fleste steder bliver huden også renset inden.

Så synes ikke at ts kan tillade sig at sige at guldsmedes maskiner til dette ikke er sterile.. Men har ts en kilde, vil jeg da også gerne læse den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

Dinna88

B&J skriver:

Beskidt ???

hos min guldsmed sprittede de altid den pistol af og der kom ny nål eller hvad man kader det i jeg har selv set det og nu har jeg da 6huller i ørne og mine er super fine og sidder perfekt, min mor fik lavet samme guldsmed for mange år siden hun har 7huller i hver øre og de var også perfekt. stoler på de guldsmede som laver dem de må da have lidt forstand på det især når de er gamle i faget

men sådan er min mening jo, og stoler da også på nogle der laver piercinger men det kan jo gå lige så galt som hos en guldsmed især med betændelse....

Som jeg lige har fremhævet ovenfor, så tager spritten ikke alt. Og ja, selvfølgelig kan guldsmede lave noget helt fine piercings, men de risici der er ved det, er bare langt større ved sådan en.

Fremhævet: Hvordan ved du at de er det?  Jeg stoler bestemt ikke på dem, fordi de har taget et kursus i at bruge en "pistol". 

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

Jae.. jeg ville spørge om det samme...

Der findes flere forskellige systemer i dag og såvidt jeg ved, er de fleste lavet sådan, man man IKKE kommer i berøring med hverken ørestik eller hud og langt de fleste steder bliver huden også renset inden.

Så synes ikke at ts kan tillade sig at sige at guldsmedes maskiner til dette ikke er sterile.. Men har ts en kilde, vil jeg da også gerne læse den.

Du kan jo læse det svar jeg gav hende

Jeg skriver ikke at deres stave ikke er sterile. Men! Nu er det jo heller ikke det eneste jeg påpeger. det er bare noget af det, og som jeg lgei skrev til en anden, så kan de da selvfølgelig lave fine piercings, men der er større risici indblandet.

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

morethanperfect skriver:

Det har jeg sku aldrig lige tænkt over  
God pointe  

Thaaaanks

Anmeld

26. marts 2011

slettet_7530

Dinna88 skriver:

Jeg har det fra en person, der selv har brugt pistolerne. Jeg lavede i 9. klasse projektopgave om tatoveringer og piercings. Jeg gik ned til ham som havde sagt at han ikke ville pierce min næse, og spurgte ham ind til udstyret, som han brugte. Og der viste han mig hvilke problematikker der er ved det. 

Desuden står der dette inde på siden du henviser til:

”Hepatitis kan overleve i udtørret tilstand på et instrument i over en uge.”
Judy M. Heeg, Deborah A. Coleman: Registered Nurse, April 1992

”Infektioner kan blive overført uden nogen synlige spor af blod på instrumentet.”
Fra den engelske ”Guide to Hygienic Skin Piercing” 1983

”Opløsninger med 70 % sprit ødelægger ikke hepatitisvirus.”
Carl J. Johnson et al: JAMA, March 11, 1974, Vol 227, No 10; 1165

”Overføringen af HIV er også mulig, især når det samme ørepiercing-instrument bliver brugt til flere kunder.”
John George, Marion White: The Practitioner, March 1989

Jeg har lige fremhævet den sidste

Sansyneligheden for at få at få de ting du skriver er lige så stor hos en piecer, da deres nåle er lige sterile, igen pistolen kommer ikke i kontakt med øret, ham du henvendte dig til må have sparet på tingene, men det kan man vel også opleve ved en piercer

Anmeld

26. marts 2011

tinasmor

Ja jeg må indrømme at skulle min datter have lavet huller i ørene så blev det hos en guldsmed. Fordi du har snakket med én person og lavet en opgave en gang, så betyder det jo ikke, at det er sandheden.

Jeg vil vove at påstå, at der er flere piecere der vil kunne lave noget makværk end guldsmede (du har jo selvfølgelig ret i at man skal vælge med omhu) Mit valg er basseret ud fra, at jeg engang fik lavet hul i øret hos en piercer og det blev simpelthen så betændt at jeg røg på hospitalet til sidst. Ud fra dette, vil jeg vælge en guldsmed til at lave mine døtres øre (hvis de en dag måtte ønske dette) da jeg har 6 huller lavet fra en guldsmed uden en enste komplikation.

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

Albertesmor skriver:

Sansyneligheden for at få at få de ting du skriver er lige så stor hos en piecer, da deres nåle er lige sterile, igen pistolen kommer ikke i kontakt med øret, ham du henvendte dig til må have sparet på tingene, men det kan man vel også opleve ved en piercer

Øh. Hvordan det? I tre af de ting jeg nævner er ordet "instrument" nævnt, og ja, sådan et instrument bruger piercere jo ikke. Der er mange der bruger tange som de genbruger fordi de ikke kommer i kontakt med hullet. Og dem kan man jo hoppe let og elegant udenom. Der findes dog en gangs tange, og et beskyttelse stykke plastik man kan skifte hver gang man har brugt tangen, hvis man vælger at have sådan en man genbruger. 

Jeg skrev jo netop, at man sagtens kan finde piercere der laver om omgang møg, men det er jo så dem man undgår, og så søger man efter dem med erfaring og godt ry

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

tinasmor skriver:

Ja jeg må indrømme at skulle min datter have lavet huller i ørene så blev det hos en guldsmed. Fordi du har snakket med én person og lavet en opgave en gang, så betyder det jo ikke, at det er sandheden.

Jeg vil vove at påstå, at der er flere piecere der vil kunne lave noget makværk end guldsmede (du har jo selvfølgelig ret i at man skal vælge med omhu) Mit valg er basseret ud fra, at jeg engang fik lavet hul i øret hos en piercer og det blev simpelthen så betændt at jeg røg på hospitalet til sidst. Ud fra dette, vil jeg vælge en guldsmed til at lave mine døtres øre (hvis de en dag måtte ønske dette) da jeg har 6 huller lavet fra en guldsmed uden en enste komplikation.

Hehe, nu må du ikke misforstå det jeg skriver - det er ikke KUN baseret på ham jeg snakkede med. Jeg har tæt kontakt med piercere, og jeg har som sagt selv fået lidt vejledning til at pierce, Min erfaring rækker længere end som så.

Nu skriver jeg det så for tredje gang: selvfølgelig er der guldsmede der kan lave fine piercings uden problemer, men der er større risici ved at gå til sådan en. Desuden, som du selv pointerer, så handler det om at vælge en piercer der ved hvad vedkommende laver.

Anmeld

26. marts 2011

wamse

tinasmor skriver:

Jeg må så erklære mig enig med dig

Når min datter, skal hendes huller i ørene, så bliver det hos den lokale guldsmed, samme sted som jeg fik det lavet ved for 30 år siden

Anmeld

26. marts 2011

Laura.

Dinna88 skriver:

Du kan jo læse det svar jeg gav hende

Jeg skriver ikke at deres stave ikke er sterile. Men! Nu er det jo heller ikke det eneste jeg påpeger. det er bare noget af det, og som jeg lgei skrev til en anden, så kan de da selvfølgelig lave fine piercings, men der er større risici indblandet.

Tak for det

Jeg kan nu ikke se problemet i at man får lavet huller i øerne hos en guldsmed, sålænge hygiejnen (staves?) er i orden og personen som skal gøre det, har styr og forstand på det. Men en piercing i næsen eller i navlen eller andre steder for den sags skyld, kunne jeg dog aldrig drømme om at få lavet hos en guldsmed.. så så langt kan jeg godt følge dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.