Efter tråden ang. huller i ørerne på små børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2011

Dinna88

Fenja09 skriver:

Nu har jeg ikke lige læst alle 12 sider, så ved ikke om en anden har skrevet noget i samme stil, men alle kan slå en butik op og så begynde at pierce folk, det samme med tatoveringer - det er ikke lovpåkrævet herhjemme at folk skal have uddannelse i det. Så kender man ikke sin piercer, så kan det reelt være en som aldrig nogensinde har taget et kursus i noget som helst indenfor piercinger og i den forstand være lige så god som en guldsmed.

Når man siger "huller i ørerne" er det jo ikke en piercing, netop fordi der er brugt pistol. Piercinger er udelukkende med nål. Man kan sagtens få lavet huller i ørerne med pistol uden det gør noget, så længe materialerne er sterile. Det er noget helt andet, hvis man vil have lavet i næsen, som ved pistol kan ødelægge næseryggen.

Mit personlige syn på det hele er, at skulle jeg have lavet noget som helst igen, også ørerne, så ville jeg gå til en piercer jeg kender - i mit tilfælde Gorlubb, men ellers vil jeg mene, at man sagtens kan få lavet huller i ørerne ved en ordentlig guldsmed. Det handler nok mest om at tjekke forretning, uanset om det er en piercer eller en guldsmed. Skal man have lavet andet end huller i ørerne, så bør man bruge en piercer.

Jeg har fået lavet alle mine piercinger ved Gorlubb i Kbh (bor i Nordjylland). Mine huller i ørerne er gamle og lavet ved en guldsmed, helt uden problemer efterfølgende.

/Fenja

En piercing er en piercing - om den er lavet med pistol eller tang og kanyle.

Med hensyn til at kende sin piercer - det har vi været inde på, ja.

Det korte svar skyldes, at vi har været inde på det, og jeg magter altså ikke at skrive det hele igen, for 10. gang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

slettet_7530

MissGeoh skriver:

Nej det gør jeg ikke, men når de har en butik og de også tattovere så er jeg KLAR over at han/hun har erfaring med det.. (Og mere end en i en guldsmed)

Og hvis en piercer ikke havde erfaring inden for det fag, så havde de nok ikke åbnet sådan en shop.. 

Og jeg VED det er mere sterilt end ved en guldsmed da de åbner fra nye indpakninger hver gang hos en piercer.. Det gør de jo ikke ved en guldsmed med sådan en pistol..

Det gør de også i en guldsmed

Anmeld

27. marts 2011

MissGeoh

Albertesmor skriver:

Det gør de også i en guldsmed

De tager ikke en ny pistol hver gang..

Anmeld

27. marts 2011

Steph_Laurits

Fik engang lavet hul i næsen hos en guldsmed - havde den i 4 timer fordi det blødte som bare pokker! Hun havde så skudt den skævt i så hun havde ramt en blodåre og en tårekanal. Hun sagde så at jeg kunne få lavet en ny gratis - NOWAY! Aldrig om jeg skal forsøge med hul i næsen igen!!

Anmeld

27. marts 2011

Fenja09

Dinna88 skriver:

En piercing er en piercing - om den er lavet med pistol eller tang og kanyle.

Med hensyn til at kende sin piercer - det har vi været inde på, ja.

Det korte svar skyldes, at vi har været inde på det, og jeg magter altså ikke at skrive det hele igen, for 10. gang

Helt i orden - jeg gider bare ikke læse alle indlæg igennem

Det er ikke det samme om det bliver skudt i eller piercet i - det er to forskellige ting. En piercing er udelukkende et hul der bores igennem huden med en nål. En ørering er ikke en piercing i ordets forstand, men kun en form for det, da det som regel skydes i med pistol. Siger ikke, at det ikke kan laves som piercing, altså med nål, men når noget skydes i så vil det ikke gå under kategorien " piercing" også selvom ordet betyder "gennemtræning".

Kan godt være at vi ikke bliver enige om dette, og det er også helt ok - ikke noget der skal gå hen og blive flueknepperi

/Fenja

Anmeld

27. marts 2011

slettet_7530

MissGeoh skriver:

De tager ikke en ny pistol hver gang..

Nej men det der kommer ikontakt med din hud er nyt
Tandlægen skifter heller ikke hele hendes instrumentbord ud efter hver patient

Anmeld

27. marts 2011

Dinna88

Helt i orden - jeg gider bare ikke læse alle indlæg igennem

Det er ikke det samme om det bliver skudt i eller piercet i - det er to forskellige ting. En piercing er udelukkende et hul der bores igennem huden med en nål. En ørering er ikke en piercing i ordets forstand, men kun en form for det, da det som regel skydes i med pistol. Siger ikke, at det ikke kan laves som piercing, altså med nål, men når noget skydes i så vil det ikke gå under kategorien " piercing" også selvom ordet betyder "gennemtræning".

Kan godt være at vi ikke bliver enige om dette, og det er også helt ok - ikke noget der skal gå hen og blive flueknepperi

/Fenja

Nu er det godt nok mundkløverit, det her, og fred være med det, men jeg forstår faktisk ikke hvad du skriver.

http://www.denstoredanske.dk/Livsstil,_sport_og_fritid/Bekl%C3%A6dning_og_stil/Tilbeh%C3%B8r_og_dragtdele/piercing - du skriver det selv: det er at gennembore huden. Om det gøres ved håndkraft eller med en "pistol" = potato/potato

Du bliver jo også piercet, hvis du gør det derhjemme med en synål.

Anmeld

27. marts 2011

MissGeoh

Albertesmor skriver:

Nej men det der kommer ikontakt med din hud er nyt
Tandlægen skifter heller ikke hele hendes instrumentbord ud efter hver patient

Jeg er slet ikke enig med dig..

De sætter den ind over øret hver gang, og det røre jo din hud.. Ergo er det ikke sterilt, for det kan de ikke skifte ud på pistolen..

En guldsmed ligger den jo bare ned i kassen og så i skuffen efter brug..

Nej det ved jeg godt de ikke gør, men derfor er en tandlæges ting jo alligevel altid sterilt..

Anmeld

27. marts 2011

slettet_7530

MissGeoh skriver:

Jeg er slet ikke enig med dig..

De sætter den ind over øret hver gang, og det røre jo din hud.. Ergo er det ikke sterilt, for det kan de ikke skifte ud på pistolen..

En guldsmed ligger den jo bare ned i kassen og så i skuffen efter brug..

Nej det ved jeg godt de ikke gør, men derfor er en tandlæges ting jo alligevel altid sterilt..

Det er en boks desætter ind i pistolen, som er steril der kommer i kontakt med dit øre.

Anmeld

27. marts 2011

MissGeoh

Albertesmor skriver:

Det er en boks desætter ind i pistolen, som er steril der kommer i kontakt med dit øre.

Det var det ikke dengang jeg fik lavet huller i ørene, og jeg har sku været der en del gange i mine yngre dage..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.