Efter tråden ang. huller i ørerne på små børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2011

Dinna88

LIZO skriver:

den gang var der hellere ikke så mange piercer.. så det var normalt at gå til guldsmeden og få dem lavet... så det er nok bare en væne at jeg os skriver det sådan..

Ja, det virker logisk
Jeg tænkte bare, at når nu så mange skrev det, så måtte jeg altså informere folk om hvordan det egentlig er. Jeg synes slet slet slet ikke man nogensinde skal gå til en guldsmed og blive piercet! Og det budskub vil jeg gerne ud med  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

tinasmor

Men hvis du ikke har kursus i at lave huller i ørene, er det så ikke det samme, at du fik lavet det selv som at gå til en guldsmed

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

tinasmor skriver:

Men hvis du ikke har kursus i at lave huller i ørene, er det så ikke det samme, at du fik lavet det selv som at gå til en guldsmed

Hvis jeg ikke havde..... Og så alligevel nej. En guldsmed piercer huden med en ikke-steril maskine, der kan gå i stykker, så du går hjem med et hullet øre, der gør meget ondt og uden smykke i.

Nu er det så sådan at jeg har snakket med piercere om det. Mine kanyler er sterile, jeg har handsker på, og smykkerne er sterile. Så den holder ikke på mig, den der

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

Og med hensyn til at udsætte sit barn for smerte:

med en maskine gør det ikke ondt i øjeblikket, men svider ad helveds til bagefter! Ens øre bliver rødt og varmt.

Med en kanyle gør det måske lidt mere ondt når det sker, men det kan ikke mærkes bagefter i form af smerte, på samme måde

Anmeld

26. marts 2011

morethanperfect

Dinna88 skriver:

Hej alle. Jeg var ikke en gang kommet et par sider igennem tråden, da jeg følte at jeg måtte stille her dette spørgsmål:

Hvorfor er det at så mange af jer nævner "guldsmeden" i denne sammenhæng? Er det fordi I selv ville gå sådan et sted hen, hvis jeres barn eller i selv skulle have huller i ørerne?

Det undrer mig super meget at folk vil overlade sådan noget til en person, der har taget en kort kursus i skidtet. De skyder stavene i, hvilket IKKE er sterilt. Det kan ikke være sterilt, da de ikke har mulighed for at rense "pistolen". Desuden er "pistolerne" ikke til at stole på - jeg har set meget slemme videoer på nettet hvor pistolen sætter sig fast! Og mht. til at få den lavet i næsen ved en guldsmed - er I, der nævner guldsmeden, klar over at vedkommende kan flække jeres næser?  De har jo, som nævnt, blot været på et kort kursus i det.

Jeg spørger fordi det er en problematik jeg har stødt på mange gang! Folk tør ikke gå ind til en piercer grundet fordomme, de tror ikke på at de gør det ordentligt og sterilt og de er skræmmende at se på osv. Jeg synes det er brandærgeligt! Selvfølgelig er der piercere der laver lort, men det handler jo om at vælge dem med godt ry og erfaring. Og de er altså nemme at finde! Ligesom med tatovørere, så er de virkelig professionelle piercere altså trænet op af en anden! De øver sig på tykt skind til at starte på og så læser de på det! Jeg kender flere der har sat sig ned og læst lægebøger og kontaktet læger omkring risici m.m. F.eks. det med at de kan flække næsen og øret, ramme en nerve i øjenbrynet så man ikke kan få sit øjenlåg til at funke, eller måske så de gør så man kan miste noget af følelser i sin brystvorte osv! Mht. til troværdigheden, så handler det jo igen om at vælge de professionelle: dem der har en aftale med sygehuse om at de afleverer brugte kanyler til dem osv.

Jeg kunne aldrig nogensinde i mit liv drømme om at gå ind i til en smykkeforhandler og få lavet en piercing - hvor går de to ting hånd i hånd??

Er det noget du tænker over, når du vælger hvem der skal pierce dig? 

Det har jeg sku aldrig lige tænkt over  
God pointe  

Anmeld

26. marts 2011

slettet_7530

Hvor har du informationen fra omkring steril/ikkesteril ved guldsmeden?? øreringene er pakket ind sterilt og når de bliver sat på pistolen kommer intet i kontakt med den som kommer ind i dine ører, guldsmeden renser også dine ører inden han skyder øreringene i så den påstand holder ikke helt
http://www.anytime-bedsted.dk/index.php/hul-i-oren e

Anmeld

26. marts 2011

Dansker i England

Jeg fik lavet mine huller i ørene hos guldsmeden men i næsen var jeg hos en piercer, og hvis min datter en gang skal have det lavet bliver det også hos en prof. Man konsulterer jo heller ikke en advokat, hvis man har lungebetændelse men vælger en læge, som har træning/uddannelse inden for området (sat på en spids).

Anmeld

26. marts 2011

B&J

Beskidt ???

hos min guldsmed sprittede de altid den pistol af og der kom ny nål eller hvad man kader det i jeg har selv set det og nu har jeg da 6huller i ørne og mine er super fine og sidder perfekt, min mor fik lavet samme guldsmed for mange år siden hun har 7huller i hver øre og de var også perfekt. stoler på de guldsmede som laver dem de må da have lidt forstand på det især når de er gamle i faget

men sådan er min mening jo, og stoler da også på nogle der laver piercinger men det kan jo gå lige så galt som hos en guldsmed især med betændelse....

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

Albertesmor skriver:

Hvor har du informationen fra omkring steril/ikkesteril ved guldsmeden?? øreringene er pakket ind sterilt og når de bliver sat på pistolen kommer intet i kontakt med den som kommer ind i dine ører, guldsmeden renser også dine ører inden han skyder øreringene i så den påstand holder ikke helt
http://www.anytime-bedsted.dk/index.php/hul-i-oren e

Jeg har det fra en person, der selv har brugt pistolerne. Jeg lavede i 9. klasse projektopgave om tatoveringer og piercings. Jeg gik ned til ham som havde sagt at han ikke ville pierce min næse, og spurgte ham ind til udstyret, som han brugte. Og der viste han mig hvilke problematikker der er ved det. 

Desuden står der dette inde på siden du henviser til:

”Hepatitis kan overleve i udtørret tilstand på et instrument i over en uge.”
Judy M. Heeg, Deborah A. Coleman: Registered Nurse, April 1992

”Infektioner kan blive overført uden nogen synlige spor af blod på instrumentet.”
Fra den engelske ”Guide to Hygienic Skin Piercing” 1983

”Opløsninger med 70 % sprit ødelægger ikke hepatitisvirus.”
Carl J. Johnson et al: JAMA, March 11, 1974, Vol 227, No 10; 1165

”Overføringen af HIV er også mulig, især når det samme ørepiercing-instrument bliver brugt til flere kunder.”
John George, Marion White: The Practitioner, March 1989

Jeg har lige fremhævet den sidste

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

Dansker i England skriver:

Jeg fik lavet mine huller i ørene hos guldsmeden men i næsen var jeg hos en piercer, og hvis min datter en gang skal have det lavet bliver det også hos en prof. Man konsulterer jo heller ikke en advokat, hvis man har lungebetændelse men vælger en læge, som har træning/uddannelse inden for området (sat på en spids).

Okay Det lyder fornuftigt mht. din datter, kan godt forstå dig. Valgte du selv guldsmeden til dine ører, eller hvordan? Jeg vil nemlig gerne høre hvorfor nogle er piercet ved en guldsmed.

Hæhæ, sjovt skrevet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.