Den der tråd med at forlade sovende barn/børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2011

morethanperfect

Brams skriver:

Jeg kan ærligt sige at jeg aldrig ville forlade mit barn når det sov. Synes det ville være noget andet hvis man endnu ikke havde puttet en dreng/pige på 14 år og så sagde jeg kører lige ned efter mælk eller lign. Men at de skulle vågne og man ikke var der, det synes jeg er synd.

Enig .. Jeg ville også syns det var synd hvis de vågnede op og mor bare var væk .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

Aves.

henh01 skriver:

Det kunne jeg aldrig finde på. Jeg kunne gå hen at handle mens de var vågne, men aldrig være væk fra dem til kl. 3 om natten. Men jeg er måske også meget pylret.

Jeg ville heller ikke, hvis ikke det var fordi mine forældre er genboen og sover 10 meter væk i luftlinje....de kan se over til ungerne i det værelse de sover.. syntes bare det var mere synd at de skulle sove derover når jeg nu kom hjem og skulle have dem op om morgenen...så var de der ikke, så ville jeg heller ikke...

Anmeld

25. marts 2011

Christopher&Andreas

Eva. skriver:

jeg kan se at størstedelen svarer nej kort og godt...altså, jeg må indrømme at jeg sagtens kunne finde på det...selvfølgelig ikke med små børn, men mine tre unger på 5, 8 pg 14 år ville jeg sagtens og uden skrupler kunne køre fra og komme igen senere...nu ved den store også at jeg evt lige kunne være kørt hvis han eller en af de andre vågner, de har mobil osv..

Men altså, jer der skrev nej, er det sådan altid, indtil de flytter hjemmefra.. eller er det aldersbestemt...for jeg synes da måske nok store børn kan klare at være selv...mine er i hvert fald også hvis jeg lige skal noget om aftenen, så putter jeg de små og så er den store der ved dem også...men måske jeg bare er en rigtig slem ravnemor...?

jeg svarer nej fordi mine drenge er 1 og 3år var de større som dine så ville jeg klart også se anderledes på det..

go weekend

Anmeld

25. marts 2011

Aves.

gitte&christopher skriver:

jeg svarer nej fordi mine drenge er 1 og 3år var de større som dine så ville jeg klart også se anderledes på det..

go weekend

Tak og i lige måde...og klart med så små.. men tanken her lukker også før min den store går i seng, så det er egentlig aldrig aktuelt...

Anmeld

25. marts 2011

Carina1977

Eva. skriver:

jeg kan se at størstedelen svarer nej kort og godt...altså, jeg må indrømme at jeg sagtens kunne finde på det...selvfølgelig ikke med små børn, men mine tre unger på 5, 8 pg 14 år ville jeg sagtens og uden skrupler kunne køre fra og komme igen senere...nu ved den store også at jeg evt lige kunne være kørt hvis han eller en af de andre vågner, de har mobil osv..

Men altså, jer der skrev nej, er det sådan altid, indtil de flytter hjemmefra.. eller er det aldersbestemt...for jeg synes da måske nok store børn kan klare at være selv...mine er i hvert fald også hvis jeg lige skal noget om aftenen, så putter jeg de små og så er den store der ved dem også...men måske jeg bare er en rigtig slem ravnemor...?

Hehe nu er det sådan at jeg svarede udlukkende udfra, at forlade et sovende barn. Jeg kunne aldrig drømme om at forlade mit hjem, mens Mark lå og sove.....også selvom han er 10 år. Han ville da blive megaskræmt, hvis han vågnede og jeg så ikke var her. Så i sådanne situationer, kunne jeg aldrig drømme om at gøre det.

Hvis det er om dagen, hvor han er herhjemme, så kan jeg altså sagtens smutte i fakta de 10-15 min. det tager. Nu bryder Mark sig ikke om at være alene hjemme om aftenen...heller ikke bare 10 min. Så der kunne jeg heller aldrig drømme om, at lade ham være alene hjemme.

Anmeld

25. marts 2011

Aves.

Carina1977 skriver:

Hehe nu er det sådan at jeg svarede udlukkende udfra, at forlade et sovende barn. Jeg kunne aldrig drømme om at forlade mit hjem, mens Mark lå og sove.....også selvom han er 10 år. Han ville da blive megaskræmt, hvis han vågnede og jeg så ikke var her. Så i sådanne situationer, kunne jeg aldrig drømme om at gøre det.

Hvis det er om dagen, hvor han er herhjemme, så kan jeg altså sagtens smutte i fakta de 10-15 min. det tager. Nu bryder Mark sig ikke om at være alene hjemme om aftenen...heller ikke bare 10 min. Så der kunne jeg heller aldrig drømme om, at lade ham være alene hjemme.

Det er klart at der skal tages hensyn til hvad børnene kan og magter... men jeppe ville ikke panikke...han er jo også en stor dreng og så har han jo sin mormor og morfar over på den anden side...har dog aldrig gjort det, for han sover jo lige så sent som jeg...

Anmeld

25. marts 2011

Louisiana

Jeg mener at der, i den tråd du hentyder til, stod; hvis dit barn er begyndt at sove igennem om natten. Altså går man ud fra, at det er en helt lille én der er tale om. Spørgsmålet gik også på, at hente en ingrediens til aftensmaden, altså må det være en der kommer meget tidligt i seng... Eller er det bare mig?

Min søn er 11 år og meget moden af sin alder, så hvis jeg hurtigt skulle på tanken, så ville han slet ikke panikke, han ville bare smse eller ringe. Men nu har jeg jo også en kæreste i huset, så han ville jo bare gå til ham  Han ville slet ikke være alene, hvis jeg skulle på tanken  

Anmeld

25. marts 2011

Brams

Eva. skriver:

Kommer vel an på om de ved det er en mulighed....altså mine børn ville ikke panikke hvis jeg lige var kørt...jeg ville selvfølgelig lige smide en sms til min den store...har nu ikke rigtig haft brug for det, da han jo sover sent..men den anden aften da kørte jeg ved 20 tiden og var hjemme kl.3 om natten og der var de da alene..

WHAT! Ja sorry men nu bliver jeg faktisk lidt forarget. Hvordan kan du finde på at efterlade dine børn i 7 timer i træk midt om natten. Udover at de vel, selv om du plejer at gå fra dem om natten, kunne blive bange, så kan der jo både udbryde brand, blive begået indbrud eller alle mulige andre ting, mens du er væk, og det ville de skulle takle alene. Der hjælper det altså ikke så meget at der bor nogle tæt på. Jeg sidder og håber at det er en form for joke, for at få nogle af os op af stolen, for jeg kan virkelig slet ikke forestille mig at der er nogen der kunne finde på sådan noget

Anmeld

25. marts 2011

Dinna88

Eva. skriver:

Undrede mig bare ingen spurgte ind til alder eller svarede sådan bare lidt mere nuanceret....og ja, det er da aldersbestemt...og jeg tror nu de har godt af at få lidt ansvar og ikke pakkes ind i vat, sådan hele livet igennem..

Jeg tror folk regnede med at det var små unger
Men ja da - jeg har tidligt lært at lave mad m.m. så jeg har helt sikkert fået noget ud af det. 

Anmeld

25. marts 2011

PernilleB

Nu har jeg ikke blandet mig i den anden debat, men jeg kan kun sige at jeg ville dømme efter mit barns evne til selv a kunne tisse hvis det vågnede, eller hvad barnet nu ellers skal... Jeg synes folk svare alt for grimt, og tror at TS rent faktisk har gjort/havde tænkt sig a gøre det... Kan godt følge folk i der ikke gider skrive debatter mere, pga a folk dømmer så hurtigt og hårdt...ville ønske vi snart selv kunne slette de devatter vi har skrevet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.