De usunde sager... jeres holdning???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2011

Pige2009

Mor til prinsessen :-) skriver:

Jeg tror også jeg ville blive tosset hvis jeg ikke vil have min datter fik det, også gav andre hende noget.....

Ja. Hun har et par gange smagt kage, men hun spiste kun 2 bidder, så gad hun ikke mere og ville hellere have pære

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

Brams

Rose <3 skriver:

Det har noget med stofskiftet/forbrændingen at gøre. Der har været et større studie her oppe, hvor det blev vist, at IGUR børn har denne risiko.

Er der et sted hvor man kan få information om IGUR på dansk på nettet?

Anmeld

23. marts 2011

Maise

Mor til prinsessen :-) skriver:

hmm.... ja det lyder da lidt mærkeligt at de så siger vi skal spise 6 styjjer frugt om dagen :-)

JA, giver jeg dig ret i, men ved man noget om ernæring, så kan man læse at 6 stk frugt om dagen er pænt meget sukker at indtage, men der er jo også forskel på hvad man spiser af frugt. Man skal nok ikke spise 6 bananer om dagen

Anmeld

23. marts 2011

chael

De usunde sager, indgår helt naturligt i vores hverdag.

Ungerne får fredags slik og lørdags guf.

Og reste naf ugen, der efterspørger de det ikke, eller savner det. De æder heller ikke slik, som om de aldrig fik noget, de siger selv fra, når de har fået nok, eller siger fra, hvis de ikke har lyst.

Her vil de lige så godt have et æbel eller en pære

Vi har aldrig gået så højt op i det og er heller ikke sukker forskrækket. Vi vill gerne sørge for, at vores børn får et naturligt forhold til søde sager

*Camilla 13+0

Anmeld

23. marts 2011

Klumpe-dumpe

Brams skriver:

Er der et sted hvor man kan få information om IGUR på dansk på nettet?

Hvad tænker du på, er det noget særligt du vil vide eller bare sådan mere generalt?

Anmeld

23. marts 2011

Brams

Rose <3 skriver:

Hvad tænker du på, er det noget særligt du vil vide eller bare sådan mere generalt?

Ja jeg tænker at jeg ville undersøge det lidt nærmere, min datter er meget lille og har ikke taget på siden juni måned sidste år og de kan ikke finde at der er noget galt med hende

Anmeld

23. marts 2011

ESV

Herhjemme kører vi lidt en alt med måde stil. Jeg tror af princip ikke på total forbud men vil hellere lærer hende at lidt er godt engang imellem. Men nej hun får bestemt ikke ting hver dag. Men spiser/drikker vi andre noget og hun vil smage får hun lov. Og hun har heldigvis gjort det rigtig nemt for os, for det eneste usunde hun er rigtig glad for er rosiner, mariekiks og vingummi. så hvis ikke jeg syntes hun skal have den dag må vi åbne vores vingummier når hun er gået i seng.

Men kommer ALDRIG til at kører med total forbud for sådanne ting!!

Anmeld

23. marts 2011

ESV

chael skriver:

De usunde sager, indgår helt naturligt i vores hverdag.

Ungerne får fredags slik og lørdags guf.

Og reste naf ugen, der efterspørger de det ikke, eller savner det. De æder heller ikke slik, som om de aldrig fik noget, de siger selv fra, når de har fået nok, eller siger fra, hvis de ikke har lyst.

Her vil de lige så godt have et æbel eller en pære

Vi har aldrig gået så højt op i det og er heller ikke sukker forskrækket. Vi vill gerne sørge for, at vores børn får et naturligt forhold til søde sager

*Camilla 13+0

Anmeld

23. marts 2011

Klumpe-dumpe

Brams skriver:

Ja jeg tænker at jeg ville undersøge det lidt nærmere, min datter er meget lille og har ikke taget på siden juni måned sidste år og de kan ikke finde at der er noget galt med hende

Åh jeg tror du har misforstået, børn bliver født sådan, altså undervægtige. Min datter kom til verden i uge 34 og vejede kun 1395g og var 38 cm. kort.  (SÅ hun svarede til en uge 29 baby, da hun kom til verden)

Normalt er de født undervægtige pga. komplikationer i graviditeten, sædvanligvis pga. moderkagen ikke har fungeret optimalt, så de ikke har fået nærring nok. Ved mig var det pga. blodpropper i moderkagen, så den var ikke "udviklet" normalt, den vejede kun 190g, hvor en normal moderkage vejer over 1 kg.

Så når børnene er i maven kaldes det en tilstand, IGUR. og ja når de bliver født så er de IGUR børn. (vækshæmmet)

Håber det er mere forståeligt nu?

Var din datter inden for normalen da hun blev født?

Anmeld

24. marts 2011

Brams

Rose <3 skriver:

Åh jeg tror du har misforstået, børn bliver født sådan, altså undervægtige. Min datter kom til verden i uge 34 og vejede kun 1395g og var 38 cm. kort.  (SÅ hun svarede til en uge 29 baby, da hun kom til verden)

Normalt er de født undervægtige pga. komplikationer i graviditeten, sædvanligvis pga. moderkagen ikke har fungeret optimalt, så de ikke har fået nærring nok. Ved mig var det pga. blodpropper i moderkagen, så den var ikke "udviklet" normalt, den vejede kun 190g, hvor en normal moderkage vejer over 1 kg.

Så når børnene er i maven kaldes det en tilstand, IGUR. og ja når de bliver født så er de IGUR børn. (vækshæmmet)

Håber det er mere forståeligt nu?

Var din datter inden for normalen da hun blev født?

Ok, tak for dit svar.

Min datter var normalvægtig ved fødslen 3.174 g og 50 cm. lang.

Min bekymring er, at hun ikke har taget på siden juni måned sidste år  Har været hos børnelæge hvor hun er testet for Glutenallergi og forskellige stofskiftesygdomme som heldigvis alle kom tilbage negative. Er dog stadig bekymret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.