Begrænsning på tilbud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2011

Mette.

muzen skriver:

jeg er så sur over det, for det første er det ikke lovligt det butikkerne gør. og rema 1000 har førdselsdag i denne her uge og hele avisen er klisket til med max ...  per kunde.

ja og jeg kan godt finde på købe de 4-6 pakker komme dem i en pose også stille den for at gå ind igen.

desværre kan man ikke bruge ordene det må i ikke. for deres kassaraparat er indstillede sådan at man betaler normal pris efter de 4-6 der er max.

det er så latterligt. tror jeg vil tage fat i forbrugerstyrelsen i morgen.

har en gang hørt i radioen at de meget gerne vil have folk ringer til dem og gør dem opmærksom på det.

også hvis butikkerne sælger deres vare for tidligt, vil de også gerne vide det. da det kun er lovlig og sælge varene fra mandag hvis der står det på avisen. men eks bilka sælger tingene fra lørdag og det må de ikke.

ja jeg kunne blive ved men jeg bliver så arrig over det, når det lige frem er ulovligt. jeg få sku en bode for at kører forstærkt!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

ekzunz

Carina1977 skriver:

Så vidt jeg husker må de faktisk godt sætte begrænsninger på, når bare de gør opmærksom på at de første 6 er til tilbudspris, og de pakker udover det, koster den normale pris. Det er lidt at omgå købeloven....men det er det de gør rundt omkring, for netop ikke at bryde købeloven.

Det er markedsføringsloven - og det er helt lovligt at sætte begrænsninger på

Anmeld

21. marts 2011

muzen

Znuzke skriver:

Markedsføringsloven blev ændret helt tilbage i 2007 hvor forbudet mod mængdebegrænsning blev ophævet - så det er altså helt lovligt, men dødirriterrende....

kan du vise mig det? har en kammerat der er butiks chef i netto og han siger at det ikke er lovligt

Anmeld

21. marts 2011

ekzunz

muzen skriver:

kan du vise mig det? har en kammerat der er butiks chef i netto og han siger at det ikke er lovligt

Det kan jeg da

http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/raad052/?ref=2026

Anmeld

21. marts 2011

Mamalou

Laulund87 skriver:

Haha det ville jeg også have syntes ville være død pinligt, og havde gjort som dig Men mændene er sgu ligeglade

Fuldstændig ligeglade  

Det skal siges, at jeg ikke er den største tilbuds haj og holder mig inden for de begrænsninger, der bliver sat fast. Vi er heller ikke den største husstand, der skal handles til, så jeg ved ikke hvad jeg skulle stille op med 6 pakker smør eller lign.

Anmeld

21. marts 2011

muzen

Laulund87 skriver:

Det der pisser mig af! Det gør Rema1000 nærmest hver uge

jep det gør de. men det har jeg aldrig fundet som et problem. men i bilka er det død træls.

men i rema1000 kan det pisse mig af at de sidder en tilbudsvare frem om lørdagen men til almindelig pris også kommer man mandag også er den sat ned. HVAD FANDEN ER DET FOR NOGET BONDE FANGERI

Anmeld

21. marts 2011

muzen

Znuzke skriver:

Det kan jeg da

http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/raad052/?ref=2026

må bøje mig i støvet.

Anmeld

21. marts 2011

Laulund87

Mamalou skriver:

Fuldstændig ligeglade  

Det skal siges, at jeg ikke er den største tilbuds haj og holder mig inden for de begrænsninger, der bliver sat fast. Vi er heller ikke den største husstand, der skal handles til, så jeg ved ikke hvad jeg skulle stille op med 6 pakker smør eller lign.

Jeg er en helt forfærdelig tilbudsjæger! Lige nu ligger der 6 pakker smør i fryseren, og vi er to voksne+et barn

Anmeld

21. marts 2011

Laulund87

muzen skriver:

jep det gør de. men det har jeg aldrig fundet som et problem. men i bilka er det død træls.

men i rema1000 kan det pisse mig af at de sidder en tilbudsvare frem om lørdagen men til almindelig pris også kommer man mandag også er den sat ned. HVAD FANDEN ER DET FOR NOGET BONDE FANGERI

Jeg er tit kommet i Rema1000 om lørdagen og så er de ved at sætte nye varer ind (nonfood) og det er prisen der gælder fra om mandagen..Argh!

Anmeld

21. marts 2011

ekzunz

Laulund87 skriver:

Jeg er en helt forfærdelig tilbudsjæger! Lige nu ligger der 6 pakker smør i fryseren, og vi er to voksne+et barn

Jamen det skal du da være glad for - og du skal ud og købe mere smør. Der er netop blevet vedtaget en fedtafgift på vist nok 16 kr. pr. kg, så fra oktober (mener jeg) stiger fx. smør med 25%. Så se du bare at få fyldt fryseren op (og så ved jeg så ikke lige hvor længe smør kan holde sig i fryseren)

Og så er der altså rigtigt mange penge at spare ved at være tilbudsjæger. Vi bruger så mange penge på dagligvarer at der er rigtigt mange penge at hente ved at kigge sig om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.