Begrænsning på tilbud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2011

Carina1977

Laulund87 skriver:

Jah vidste ikke lige hvad overskriften skulle være

Vi var ude at handle i dag..Tilbud på Kærgården til 10 kr Man måtte maks købe 6 stk, derudover var det til normalpris. Vi købte så bare 6.

Jeg så så nogle der åbenlyst "hamstrede" og stillede sig lige efter hinanden i køen med 6 stk hver. (De var 4 afsted)

Jeg var lidt overrasket over hvor åbenlyst de gjorde det

Gør du det og synes du det er i orden? Eller skal man respektere den regel?

Hmm jeg gør det aldrig åbenlyst. Jeg kan godt finde på at købe det max antal man må købe, og så komme igen et par dage efter  de kan jo alligevel ikke huske en hehe

Men jeg ved så at når de sætter begrænsninger på de tilbud de har i fakta, så er det et max antal pr. dag. Så hvis man har lyst til at rende i fakta hver dag i den uge, så kan man jo gøre det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

N&J

Baby-støv skriver:

enig, og det er jo også derfor butikkerne laver en grænse... Folk er grådige.

Hvordan kan det handle om grådighed - det handler da om at gøre en god handel - ligesom hvis man finder en trøje på tilbud til ½ pris.. er det så synd for hende der købte den dagen inden den var på tilbud, jeg syntes det er økonomisk fornuft, så kan pengene da bruges på andre ting istedet.. 

Anmeld

21. marts 2011

Laulund87

Mamalou skriver:

Min kæreste og jeg var på et tidspunkt hos Fleggaard, hvor de havde vådservietter uden parabener og parfume til 5 kr. Jeg husker ikke hvor mange det var tilladt at købe pr. kunde, men vi købte det antal begge to. Da vi havde betalt gik min kæreste til information og købte en sidste omgang  Jeg selv gik ud til bilen, for jeg ville dø hvis det blev afsløret... Det ville være så pinligt! Det skal siges, at jeg ikke opfordrede min kæreste til at gøre, men brokker mig heller ikke over, at vi fik udbytte af tilbudet - selvom det ikke var helt efter bogen! 

Haha det ville jeg også have syntes ville være død pinligt, og havde gjort som dig Men mændene er sgu ligeglade

Anmeld

21. marts 2011

muzen

jeg er så sur over det, for det første er det ikke lovligt det butikkerne gør. og rema 1000 har førdselsdag i denne her uge og hele avisen er klisket til med max ...  per kunde.

ja og jeg kan godt finde på købe de 4-6 pakker komme dem i en pose også stille den for at gå ind igen.

desværre kan man ikke bruge ordene det må i ikke. for deres kassaraparat er indstillede sådan at man betaler normal pris efter de 4-6 der er max.

det er så latterligt. tror jeg vil tage fat i forbrugerstyrelsen i morgen.

har en gang hørt i radioen at de meget gerne vil have folk ringer til dem og gør dem opmærksom på det.

også hvis butikkerne sælger deres vare for tidligt, vil de også gerne vide det. da det kun er lovlig og sælge varene fra mandag hvis der står det på avisen. men eks bilka sælger tingene fra lørdag og det må de ikke.

ja jeg kunne blive ved men jeg bliver så arrig over det, når det lige frem er ulovligt. jeg få sku en bode for at kører forstærkt!!!

Anmeld

21. marts 2011

Jibbe

Jeg synes folk skal gøre som de selv vil uden at andre kigger skævt til det. Jeg kommer fra en familie hvor vi var 7 børn og så bliver der hamstret når der er tilbud. Især hvis det er op til en fødselsdag fx hvor man skal bruge mere end normalt. Man ved jo ikke om dem foran i køen skal holde en fest eller noget eller om de bare er en kæmpe familie. Der blev fx tit købt 10-12 l mælk på en gang når mine forældre var ude at handle og 3-4 pakker rugbrød. Så må folk skele lige så meget til det som de vil, men de gad da ikke tage ud at handle flere gange om dagen for ikke at blive det skævt til.

Anmeld

21. marts 2011

N&J

muzen skriver:

jeg er så sur over det, for det første er det ikke lovligt det butikkerne gør. og rema 1000 har førdselsdag i denne her uge og hele avisen er klisket til med max ...  per kunde.

ja og jeg kan godt finde på købe de 4-6 pakker komme dem i en pose også stille den for at gå ind igen.

desværre kan man ikke bruge ordene det må i ikke. for deres kassaraparat er indstillede sådan at man betaler normal pris efter de 4-6 der er max.

har en gang hørt i radioen at de meget gerne vil have folk ringer til dem og gør dem opmærksom på det.

også hvis butikkerne sælger deres vare for tidligt, vil de også gerne vide det. da det kun er lovlig og sælge varene fra mandag hvis der står det på avisen. men eks bilka sælger tingene fra lørdag og det må de ikke.

ja jeg kunne blive ved men jeg bliver så arrig over det, når det lige frem er ulovligt. jeg få sku en bode for at kører forstærkt!!!

det gør Fakta skam også, også Netto har jeg set have varene til den nye pris dagen før.. 

Anmeld

21. marts 2011

Laulund87

muzen skriver:

Det der pisser mig af! Det gør Rema1000 nærmest hver uge

Anmeld

21. marts 2011

ekzunz

muzen skriver:

Markedsføringsloven blev ændret helt tilbage i 2007 hvor forbudet mod mængdebegrænsning blev ophævet - så det er altså helt lovligt, men dødirriterrende....

Anmeld

21. marts 2011

Carina1977

Mette. skriver:

Jeg ved ikke rigtigt om det er iorden, men reelt er det faktisk ikke tilladt i følge købeloven at lave begrænsninger på den måde, fra butikkens side..

At jeg så ikke forstår folk gider hamstre sådan er så en anden sag, men reelt har de lov til det. 

Så vidt jeg husker må de faktisk godt sætte begrænsninger på, når bare de gør opmærksom på at de første 6 er til tilbudspris, og de pakker udover det, koster den normale pris. Det er lidt at omgå købeloven....men det er det de gør rundt omkring, for netop ikke at bryde købeloven.

Anmeld

21. marts 2011

bullerbassen

Znuzke skriver:

Jeg sidder sgu og bliver sådan lidt småirriteret over hvor åndsvage i er at høre på!

Jeg køber ikke meget smør, men jeg køber meget af så meget andet. I denne uge er der fx. 1 kg. oksekød til 40 kr. i vores Brugs. Der kommer jeg så til at købe ca. 10 -15 kg.

I jeres øjne er jeg latterlig og hamstrer - i mine øjne er jeg økonomisk og køber ind når det er billigt. 

Men jeg kan da godt se at for en familie på 2 eller 4 kan det se voldsomt ud når man, som jeg, handler til en familie på 7.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.