Jeg vil overhoved ikke pege fingre.
Og jeg skal på ingen måde gøres til dommer i deres familie. Det er de selv. Men jeg vil meget gerne tale med dem. Jeg forstår ikke, hvis man kun giver sine børn Mc Donalds.. Og det ville jeg tale med forældrene om. Og det kan gøres på mange måder - så man IKKE skal pege fingre eller være nedladende. Selvfølgelig er det er ømt enme, da som sagt før, jeg virkelig ikke tror at nogle forældre gør noget dårlig, og er bevidst om det. Så jeg ville selvfølgelig være åben og rolig omkring det. Måske de ikke har tænkt at det ikke er så godt for børnene.
Som pædagogstuderende gør det IKKE mig eller nogen andre til overmennesker, der skal blande sig i alt og alle.
Jeg ville dog blande mig, da det for mig er så langt fra det, jeg mener er rigtigt og godt for børn.
Mener også at der i serviceloven står at vanrøgt, nedværdigende behandling og forhold, der bringer barnets sundhed i fare skal underrettes. Og så kan man jo, som med alt andet, diskutere hvorvidt det er at bringe et barns sundhed i fare. Jeg ville dog ikke underrette kommunen..
Anmeld