Omsorgssvigt er ALLES ansvar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2011

PsychedeliC

Hvad andre familier spiser kommer ikke mig ved. Men hvis nogle mennesker(uanset alder) har det fysisk dårligt og måske på sigt kan blive alvorlig syg, så skal de have hjælp. Og så er det ligemeget med hvad det skyldes

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2011

slettet_7530

Det har du spurgt om flere gange nu - mener du at med mindre man er uddannet diætist eller læge, så kan man skride ind/reagere/melde det til myndighederne hvis børn ser underernærede ud? 

Jeg mener at vi lever i et samfund hvor vi bliver fulgt i hoved og ... af sundhedsplejersker og lægeundersøgelser, de fleste børn går i vuggestue eller dagpleje, hvis ikke nogle af de primærpersoner ser barnet som underernæret så ved jeg ikke hvem der skulle kunne det, og ja jeg mener bestemt ikke at du eksempelvis er den rette til at bedømme om andres børn er underernærede eller ej.

Anmeld

19. marts 2011

slettet_7530

qp skriver:

Jamen at blive ved er jo en del af, at debattere - det troede jeg du var klar over Jeg tænker højt i denne tråd og forsøger, at udfordre med nogle lidt provokerende tænkning ifht, kost. Jeg har aldrig været nedladende overfor nogen i denne tråd og fordi jeg bliver ved, giver det dig da ingen ret til, at være det overfor mig.... Dette er jo min tråd som du har valgt, at deltage i!

som du må have forventet at få forskellige reaktioner på  og tænkt over hvordan du vil tackle dem

Anmeld

19. marts 2011

qp

Albertesmor skriver:

som du må have forventet at få forskellige reaktioner på  og tænkt over hvordan du vil tackle dem

Hehehe.... Ja vel ja!

Anmeld

19. marts 2011

qp

Jeg vil så sige, at jeg 100% er imod, rygning under graviditet - det er ikke i orden overhovedet! Der er hjælp at hente allevegne hvis man virkelig vil men der er rigtig mange der ikke kan magte, at stoppe - jeg var desværre selv en af dem!

Generelt synes jeg da, at det er nævneværdigt at rygende forældre nødvendigvis ikke udsætter deres børn for røg? De fleste ryger jo udenfor i dag og dermed udsætter de da ikke deres børn for rygning. Herfor synes jeg ikke man kan sammenligne forældre der byder deres børn en usund levevis i form af kost med forældre der ryger ude i haven men ellers tilbyder deres børn en sund og indholdsrig kost i hverdagen?

Anmeld

19. marts 2011

qp

Endvidere forstår jeg slet ikke hvordan så mange af jer kan forsvare fejlernæring fremfor underernæring? - Det er da helt hen i vejret efter min mening!

Der er mange af jer der skriver "jamen så længe de får et eller andet at spise, så mener jeg ikke deres situation rager os andre"? - Det er da en falliterklæring der siger SPAR 5!

Anmeld

19. marts 2011

qp

Albertesmor skriver:

Nej ved du hvad... Efter nærmere omtanke så synes jeg faktisk du burde opføre dig ordentligt overfor mig når jeg opfører mig ordentligt overfor dig - det er da det mindste man kan forvente af voksne mennesker. Din nedladenhed og spydige bemærkninger bryder jeg mig egentlig slet ikke om. Det er i orden, at du ikke har samme holdning som jeg - det er tit det der gør debatterne spændende, men enten deltager man i debatterne fordi man er interesseret i, at diskutere et emne eller så lader man det ligge. Måske du burde genlæse sitets regler, sådan for en god ordens skyld!

Anmeld

19. marts 2011

slettet_7530

qp skriver:

Nej ved du hvad... Efter nærmere omtanke så synes jeg faktisk du burde opføre dig ordentligt overfor mig når jeg opfører mig ordentligt overfor dig - det er da det mindste man kan forvente af voksne mennesker. Din nedladenhed og spydige bemærkninger bryder jeg mig egentlig slet ikke om. Det er i orden, at du ikke har samme holdning som jeg - det er tit det der gør debatterne spændende, men enten deltager man i debatterne fordi man er interesseret i, at diskutere et emne eller så lader man det ligge. Måske du burde genlæse sitets regler, sådan for en god ordens skyld!

Jeg kan ikke se jeg er nedladende overhovdet, men til gengæld kan jeg ikke se du selv har kommet med nogle brugbare svar hvad man også må forvente når man smider sådan et debatemne på banen.

Anmeld

19. marts 2011

tazz

Jeg vil så sige, at jeg 100% er imod, rygning under graviditet - det er ikke i orden overhovedet! Der er hjælp at hente allevegne hvis man virkelig vil men der er rigtig mange der ikke kan magte, at stoppe - jeg var desværre selv en af dem!

Generelt synes jeg da, at det er nævneværdigt at rygende forældre nødvendigvis ikke udsætter deres børn for røg? De fleste ryger jo udenfor i dag og dermed udsætter de da ikke deres børn for rygning. Herfor synes jeg ikke man kan sammenligne forældre der byder deres børn en usund levevis i form af kost med forældre der ryger ude i haven men ellers tilbyder deres børn en sund og indholdsrig kost i hverdagen?

meget vel, at du ryger udenfor. Men medmindre du skifter tøj og går i bad derude, så har du alle skadelige partikler med ind igen. Det eneste du egentlig bekytter dit barn imod er selve røgen og lugten.

Så det kan da godt være, at dine børn får sund mad, men de får altså også lige et skud farlige partikler ned i luftvejene samtidig. Det er sundhedsskadeligt for dem, og så ser jeg slet ikke, hvad du har at udsætte på den anden familie. ISÆR ikke når du har røget under graviditeten.

I mine øjne skal man være fandens perfekt for, at feje sådan foran andre folks døre

Anmeld

19. marts 2011

slettet_7530

tazz skriver:

meget vel, at du ryger udenfor. Men medmindre du skifter tøj og går i bad derude, så har du alle skadelige partikler med ind igen. Det eneste du egentlig bekytter dit barn imod er selve røgen og lugten.

Så det kan da godt være, at dine børn får sund mad, men de får altså også lige et skud farlige partikler ned i luftvejene samtidig. Det er sundhedsskadeligt for dem, og så ser jeg slet ikke, hvad du har at udsætte på den anden familie. ISÆR ikke når du har røget under graviditeten.

I mine øjne skal man være fandens perfekt for, at feje sådan foran andre folks døre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.