tazz skriver:
meget vel, at du ryger udenfor. Men medmindre du skifter tøj og går i bad derude, så har du alle skadelige partikler med ind igen. Det eneste du egentlig bekytter dit barn imod er selve røgen og lugten.
Så det kan da godt være, at dine børn får sund mad, men de får altså også lige et skud farlige partikler ned i luftvejene samtidig. Det er sundhedsskadeligt for dem, og så ser jeg slet ikke, hvad du har at udsætte på den anden familie. ISÆR ikke når du har røget under graviditeten.
I mine øjne skal man være fandens perfekt for, at feje sådan foran andre folks døre
det her drejer sig jo ikke om hvad qp gør og ikke gør!!
Det er, som hun har skrevet, et scenarie for at høre andres holdninger til et emne. Hun nævner jo ikke at det er HENDES nabo der hiver ungerne med på mac'en hver dag 
Og i øvrigt drejer debatten sig ikke om rygning, men om fejlernæring, så der er ingen grund til at bruge mere krudt på rygesnakken (IGEN)...
Min holdning til det her!? Tja... egentlig kunne jeg vel godt finde på at hive fat i børnenes "sundhedsansvarlige". Om det så er skole - og derved skole sundhedsplejerske, eller vuggestue el. lign eller om jeg simpelthen skulle have fat på kommunen og forklare min bekymring.
Om vi har PLIGT til det? Tja... måske. Jeg ville i hvert fald ikke have samvittighed til at bo ved siden af et (eller flere) synligt fejlernæret barn uden at reagere... Afhængigt af mit forhold til naboen ville jeg nok tage en snak med dem INDEN jeg gik videre!
knus
Anmeld