det er da heller ikke alle der tænker over det vaskepulver som man vasker sit barns tøj med er fyldt med parabener og parfumer.. tænker over giftstoffer i legetøj og vælger plasticlegetøj fra pga pftalater, tænker iover at maden burde være 100% økologisk og man kunne blive ved...
det er heller ikke alle der tænker over at det måske er lidt dumt at ryge under graviditeten og i hjemmet hvor der bor børn.
men folk gør de ting alligevel. og det er ikke ulovligt og der er ingen lov om at man ikke MÅ ryge under graviditet.. sundhedsstyrrelsen fraråder en det ja.. men det vil folk jo skide på.. (dette er bare til et eksempel)
så madvaner, det er ikke noget at klage nød over..
vi fik sgu også mc D da jeg var barn... men det er nu ikke det jeg ser tilbage på og opfatter som omsorgssvigt. (som jeg har oplevet på andre måder) via Tæv og en masse råben og skrigen og andet ubehag... nææh når vi skulle på mc d så var vi glade for det var et måltid mindre med kartofler og tyk brunsovs og en eller anden klam gryderet ala væltet lokum..
men mc D hver dag er fej ernering.. det er sandt.. men går du ind til din nabo og banker på og siger... "hey jeres unger ser godtnok sløje ud, prøv denne grøntsat den hedder gulerod, den er sund, i modsætning til hvad i giver jeres unger"
der er DESVÆRRE nogle forældre der ikke overkommer det at lave aftensmad til deres unger.. og fejlernere dem. men hvis du syntes det er skidt så må du jo gøre noget ved det.. de får noget mad det er det vigtigste... hvis de så derimod kommer og spørger om råd eller andet hvor de vil have hjælp så kan du gøre alt det du har lyst til. men hvis du gør det uden at have fået et råb om hjælp fra deres side kan du ligesågodt løbe hovedet mod en mur... det får du mere ud af end at tage den med dem.. desværre
Anmeld