Omsorgssvigt er ALLES ansvar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2011

slettet_7530

MoarJ skriver:

Overhovedet ikke mig! 

Nej det er det jeg mener, lad fagfolkene om at vurdere om andres poder er underernærede, eller for tykke eller for høje eller for lave eller for blege

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

qp

Albertesmor skriver:

Jeg håber ikke seriøst at du tolker den sådan at børn der har været på mc-donalds og spise hver dag hvad jeg rent faktisk tvivler på at nogle danske familier har råd til  gør at de ender på døgninstitution?? så er der da mere indeover end blot deres kost de kan da højst komme på julemærkehjem.

Faktum er jo, at det er billigere at leve usundt i DK end det er, at leve sundt! Og det er 1000 gange nemmere at smide et pr fritter og nuggets i en frituregryde fremfor, at tilberede noget ordentligt.... Jeg tror at rigtig mange socialt belastede mennesker der i forvejen ikke har så meget overskud lider under disse vilkår. Det kan godt være vi har et godt system i Dk hvor alle kan komme på kontanthjælp o.l - men mange af dem bliver forsømt i aller højeste grad hvilket er medvirkende til, at de ikke magter at give deres børn en god start på livet, både på den ene og den anden måde.

Anmeld

18. marts 2011

qp

tazz skriver:

Det sker jo også med børn hvis forældre lever efter andre strikse madvaner. Der er f.eks. talt om, at børn bliver socialt handicappede når de lever så de ikke kan begå sig med de andre.

Skal folk der lever efter "Kernesund familie" metoden så også meldes? Deres børn risikerer både mobning, fejlernæring og indlæringsvanskeligheder, når deres hjerne ikke får fedt nok.

Hvor går grænsen, og hvorfor er DIT mere rigtigt end MIT?

Nemlig... hvorfor er dit mere rigtig end mit?

Anmeld

18. marts 2011

tazz

qp skriver:

Faktum er jo, at det er billigere at leve usundt i DK end det er, at leve sundt! Og det er 1000 gange nemmere at smide et pr fritter og nuggets i en frituregryde fremfor, at tilberede noget ordentligt.... Jeg tror at rigtig mange socialt belastede mennesker der i forvejen ikke har så meget overskud lider under disse vilkår. Det kan godt være vi har et godt system i Dk hvor alle kan komme på kontanthjælp o.l - men mange af dem bliver forsømt i aller højeste grad hvilket er medvirkende til, at de ikke magter at give deres børn en god start på livet, både på den ene og den anden måde.

Det der med billigere med usundt mad, synes jeg nu har været tilbagebevist et HAV af gange.

Og hvis det er et lav-socialt problem, hvad vil en anmeldelse fra dig så ændre?

Anmeld

18. marts 2011

tazz

qp skriver:

Nemlig... hvorfor er dit mere rigtig end mit?

Så du ville ikke have et problem med at blive anmeldt for omsorgssvigt pga. dine børns spisevaner?

Anmeld

18. marts 2011

qp

qp skriver:

+ højtuddannede akademikere der ikke "har tid" til at lave mad til deres børn - deres børn var ifølge en artikel jeg læste nogle af de mest udsatte.

Anmeld

18. marts 2011

SussieThyssen

Mette+Mathias skriver:

Bliver man ikke underernæret hvis man lever af junkfood hver dag? SÅ mange vitaminer er der heller ikke i den ene agurk i mcd-burgerne.

Jo..meen så grelt er det nok heller ikke..der skal godt nok meget til, før det er så galt.

Anmeld

18. marts 2011

slettet_7530

Jeg lever selv EKSTREMT sundt og jeg vil vove den påstand at det er langt billigere at leve sundt end usundt

Der hvor den går galt og med det du beskriver så er det den sociale arv der skal brydes  og heri ligger LANGT mere end blot kosten

Anmeld

18. marts 2011

qp

tazz skriver:

Det der med billigere med usundt mad, synes jeg nu har været tilbagebevist et HAV af gange.

Og hvis det er et lav-socialt problem, hvad vil en anmeldelse fra dig så ændre?

En anmeldelse ville gøre de ellers ikke interesserede sundhedsmyndigheder opmærksomme på familiens levevis - måske de kunne sætte ind med madlavningskurser/ økonomisk shopping af sunde ravarer/ kurser og foredrag om hvor skadeligt det er o.l?

Anmeld

18. marts 2011

qp

tazz skriver:

Så du ville ikke have et problem med at blive anmeldt for omsorgssvigt pga. dine børns spisevaner?

Hvis jeg kunne det så ville jeg aldrig komme til det - hvilket måske også påvirkede MIG til, at spise sundere?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.