Omsorgssvigt er ALLES ansvar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2011

tazz

Albertesmor skriver:

Det er da noget en påstand at komme med.
Jeg vælger bare mine kampe med omhu, hvis jeg skulle anklage folk der spiser 5 is eller mere om ugen, familier der går på mcdonalds 3 gange om ugen osv osv så kunne jeg da have nok at holde øje med, jeg tror simpelthen ikke på at der er nogen børn i dagens Danmark der lider af fejl eller underernæring uden at der er andre svigt med inde ovre.

Jeg fristes til at spørge hvem der kan og skal bedømme om et barn lider af fejlernæring uanset hvilken levevis de er på i denne debat kunne man have hevet kernesund familiens levevis frem som eksempel på fejlernæring da det er meget tydeligt at børn på denne kost lider markant mere af under og fejlernæring, end børn på alm kostpyramide kost jeg bryder mig ikke om et big brother samfund hvor vi skal pege fingre af hinanden fordi andre ikke gør tingene som vi lige selv har valgt at gøre.
Så ja som udgangspunkt vælger jeg at stole på fagfolkene  og bruger min sunde fornuft hvis jeg ser noget uhensigtsmæssigt

Har en veninde som arbejder på en børneafdeling. Hun siger at de aldrig har fået flere børn ind med fejlernæring som nu. MEN det er pudsigt nok IKKE dem, man her peger fingre ad, det er de fantastisk sunde, der ryger ind, fordi forældrene ikke kan finde ud af, at erstatte de vitaminer man mister ved at udelukke noget fra sin kost.

Hvem skal man så anmelde? Dem med McD, eller dem der lever for fanatisk den anden vej?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

H+S Skjolgborg.

Deres valg.

Jeg gøre ingen ting. det er skam deres valg.

Men skriv du en far eller mor stod og slå på sit barn på mc donals bilka eller et andet sted.Så  tilstå jeg sgu ag jeg ville blande mig.

Henriette

Anmeld

20. marts 2011

Barbamama

Nej jeg ville ikke blande mig i det.

Jeg tænker lidt at hvis de vælger at spise så usundt til hverdag, så vil børnene måske også have usund mad med i madpakken og så er der nogle lærere og nogle pædagoger der ser det. Dér kan de jo så gå ind og vejlede familien omkring kosten. Der er jo også sundhedsplejersker på skolen, nu ved jeg ikke hvor gamle de er, men jeg tænker bare at der nok er stor chance for at der allerede er nogle fagpersoner der har øje på dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.