Omsorgssvigt er ALLES ansvar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2011

qp

Min tanke er lidt...........  Men hvis vi ser naboens madvaner, eks, junkfood, slik og sodavand hver dag... Børnene er blege og ser syge ud - er det så ikke vores pligt, at undrette sundhedsmyndighederne såvel som det også ville være vores pligt at undrette myndighederne ved mistanke anden form for omsorgssvigt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

merle2010

jeg ville blande mig helt uden om, så længe de ikke sulter, får kærlighed og har tøj på kroppen.. har en bekendt der fik tvangsfjernet sin 1 årige søn.. han fik KUN mad fra mcd, fik kun skiftet ble 1 gang i døgnet, hun havde aldrig mad, rent tøj eller bleer til ham.. hun slæbte ham med ud midt om natten til veninder og sådan.. han havde jo ALDRIG ro den lille mand.. ventede kun på at de fjernede ham.. det var i hvert fald hans bedste..

Anmeld

18. marts 2011

SussieThyssen

qp skriver:

Men hvis vi ser naboens madvaner, eks, junkfood, slik og sodavand hver dag... Børnene er blege og ser syge ud - er det så ikke vores pligt, at undrette sundhedsmyndighederne såvel som det også ville være vores pligt at undrette myndighederne ved mistanke anden form for omsorgssvigt?

Nej..for forkert mad og livsstil er IKKE under den form for omsorgssvigt.
Omsorgssvigt er, når de ikke får mad, når de er underernærede, hvis de går rundt som zombier, hvis de bliver slået eller der er mistanke derom, hvis de bliver efterladt alene, hvis deres tøj er urent og beskidt, hvis du ser at forældrene er alkoholiserede osv osv.

Anmeld

18. marts 2011

slettet_7530

qp skriver:

Min tanke er lidt...........  Men hvis vi ser naboens madvaner, eks, junkfood, slik og sodavand hver dag... Børnene er blege og ser syge ud - er det så ikke vores pligt, at undrette sundhedsmyndighederne såvel som det også ville være vores pligt at undrette myndighederne ved mistanke anden form for omsorgssvigt?

Kort og godt NEJ

Anmeld

18. marts 2011

tazz

Det kan aldrig komme dig ved.

Anmeld

18. marts 2011

BellaT

Hvad JEG gør ved det? INTET!  

Et indlæg lavet for at starte en laaaang debat? For du har vel en eller anden mening med dette?

Hvad gør DU?

Anmeld

18. marts 2011

Mira0911

Intet! 

Anmeld

18. marts 2011

qp

Jamen når nu usund levevis i form af overdrevet indtagelse af usund mad og mangel på grønt samt vitaminer er væksthæmmende og fører til indlæringsvanskeligheder - hvordan i alverden  kan det så være ok, at lade det stå til????

Anmeld

18. marts 2011

qp

BellaT skriver:

Hvad JEG gør ved det? INTET!  

Et indlæg lavet for at starte en laaaang debat? For du har vel en eller anden mening med dette?

Hvad gør DU?

Jeg tænker højt - vær med eller lad være

Anmeld

18. marts 2011

pussepige

qp skriver:

Jamen når nu usund levevis i form af overdrevet indtagelse af usund mad og mangel på grønt samt vitaminer er væksthæmmende og fører til indlæringsvanskeligheder - hvordan i alverden  kan det så være ok, at lade det stå til????

Jeg kan sagtens følge dig i hva du siger/mener..

Men hvad man skal gøre ved jeg ikke lige helt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.