grimt navn(e)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2011

maria_wlt

Side 9 er vi oppe på og jeg har ikke engang givet min mening...

Der er helt klart navne jeg synes er direkte grimme og navne jeg ikke forstå at forældre kan gi deres børn.. men me men... Det er ikke mine børn og jeg skal ikke rende og sige det hver dag, så jeg er LIGEGLAD 

Tager det heller ikke tungt hvis nogen synes at navnet Tristan og Ene er mærkelige, grimme osv... (Har dog aldrig hørt udtrykket LAV STATUS før i dag)  Men det må min kære Tristan jo så tage med, når vi har givet ham det navn.. HA HA HA

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

JonTri

SpunkenJo skriver:

Ha, det er skægt, for jeg er gift med en Max
Tilgengæld kender jeg også en Max i mit proffesionelle liv, og han er heller ikke helt færdigbagt
Måske det er den samme

Men navne jeg heller ikke vil give, er på præcis samme baggrund som dig. Jeg ku fx. ALDRIG finde på at kalde en datter for Rikke. Har mødt 8 der hedder det, og kun 2 af dem var nogenlunde velforvarede i hovedet. De andre var nogle skrækkelige mennesker, hvorfor jeg ikke ville kunne finde på at give det til en datter. Men ligefrem grimt, næ, det syns jeg vel egenlig ikke.

Et grimt/AALT for mærkeligt navn er vel Gollum
gollum

Hvorfor er det overhovedet godkendt, som et navn man må give sit barn.... Det forstår jeg ikke 

Ha jeg er ok færdigbagt og velforvaret, hvis jeg da selv skal sige det... og det skal jeg jo!

Og der er vel forhåbentlig INGEN der kalder deres lille baby for Gollum??? Er der...?

Eller hvad med dem, der ville kalde deres datter Rodendendeon og så Busk til efternavn - arhh det kan blive for underligt!

Anmeld

14. marts 2011

Dinna88

Malene84 skriver:

Præcis... jeg afventer også gerne det svar!! Bliver yderst interessant at høre hendes holdning omkring det og hvad der ligge til baggrund for så ******** en bemærkning.

Jeps! Og når vi netop er så uforstående som vi er overfor det hun skriver, så ville det da være endnu mere super med en god forklaring. 

Og så skrev jeg endda Charlie som et eksempel, men google det lige, og det stammer fra Tyskland! Og Ja, Tristan f.eks. troede jeg faktisk også var engelsk, men det er det jo heller ikke. Så det er vist MEGET svært at se det sort på hvidt  Det gør hendes kommentar endnu mere mærkelig.

Anmeld

14. marts 2011

Aves.

Hej tøser...I får lige et fælles svar...kan se mange af jer ikke har setd et jeg skrev til en af de andre i denne tråd.

Min mening er baseret på mine oplevelser....mennesker jeg har mødt, børn jeg har været i kontakt med qua min uddannelse og i mit privatliv. Jeg ser en tendens herfra hvor jeg står, i min verden. Jeg siger ikke det er sådan det er, ejheller at det er sådan det er alle steder eller for alle menneske,...what ever...så er det min mening baseret på overstående....og jeg ser ingen grund til uddybe yderligere...

Og hvis nogen tager det personligt...så vil jeg for god ordens skyld lige tilføje, at nej, jeg mener ikke at I herinde som kalder jeres børn for engelske navne ndøvendigvis er i den omtalte gruppe...men jeg ser en tendens, her fra hvor jeg står i min verden som ikke er den her verden, herinde...der har jeg som ingen klasseopdelinger....

Over and out...tilbage til ekamensløsning...den gamle Gardner...

Anmeld

14. marts 2011

jydeinden

altså jeg ville aldrig kalde mine børn for navne som i forvejen er i familien, fordi jeg synes det ville virke for underligt.

men ellers ville jeg somend ikke tænke at et navn var turn off på forhånd.

Anmeld

14. marts 2011

Fru Nielsen

Eva. skriver:

Hej tøser...I får lige et fælles svar...kan se mange af jer ikke har setd et jeg skrev til en af de andre i denne tråd.

Min mening er baseret på mine oplevelser....mennesker jeg har mødt, børn jeg har været i kontakt med qua min uddannelse og i mit privatliv. Jeg ser en tendens herfra hvor jeg står, i min verden. Jeg siger ikke det er sådan det er, ejheller at det er sådan det er alle steder eller for alle menneske,...what ever...så erd et min mening baseret på overstående....og jeg ser ingen grund til uddybe yderligere...

Og hvis nogen tager det personligt...så vil jeg for god ordens skyld lige tilføje, at nej, jeg mener ikke at I herinde som kalder jeres børn for engelske navne ndøvendigvis er i den omtalte gruppe...men jeg ser en tendens, her fra hvor jeg står...

Du må helt ærligt have mig undskyldt.... Men igen igen forsøger du at komme ud af noget du fået skrevet som ik har været skide heldig....

Syntes det er skide ærgeligt du lige får skabt dårli stemning, smutter og vender så tilbage for at "undskylde"

Er bare ikke første gang det sker, og kan ikke forstå du ikke lære af det og udbyber det du skriver INDEN den dårlige stemning kommer....

Jeg har også haft en uheldig måde at skrive på, men har da lært af mine fejl og har nu fundet en anden måde at debatere på...

Anmeld

14. marts 2011

Dinna88

Eva. skriver:

Min mening er baseret på mine oplevelser....mennesker jeg har mødt, børn jeg har været i kontakt med qua min uddannelse og i mit privatliv. Jeg ser en tendens herfra hvor jeg står, i min verden. Jeg siger ikke det er sådan det er, ejheller at det er sådan det er alle steder eller for alle menneske,...what ever...så er det min mening baseret på overstående....og jeg ser ingen grund til uddybe yderligere...

Og hvis nogen tager det personligt...så vil jeg for god ordens skyld lige tilføje, at nej, jeg mener ikke at I herinde som kalder jeres børn for engelske navne ndøvendigvis er i den omtalte gruppe...men jeg ser en tendens, her fra hvor jeg står i min verden som ikke er den her verden, herinde...der har jeg som ingen klasseopdelinger....

Tak for svar Det var vist længeventet, for nogle herinde. (Nu skrev jeg så mit indlæg for kort tid siden)

Anmeld

14. marts 2011

Bondepigen

Præcis... jeg afventer også gerne det svar!! Bliver yderst interessant at høre hendes holdning omkring det og hvad der ligge til baggrund for så ******** en bemærkning.

Nogle gange burde man anmelde Evas indlæg. Hun har en evne til at puste til ilden og så forsvinde ud af billedet, hvilket kan være voldsomt irriterende for de involverede...

Nu skriver jeg det bare til dig, for Eva er jo forsvundet...

Men jeg ville nu ikke tage det så tungt, for I har to lækre drenge med nogle fine navne... Måske Evas børns navne er skrækkelige, hvem ved...Og ups, så kom hun sørme alligevel...

Anmeld

14. marts 2011

SpunkenJo

rikkekrogh skriver:

Ha jeg er ok færdigbagt og velforvaret, hvis jeg da selv skal sige det... og det skal jeg jo!

Og der er vel forhåbentlig INGEN der kalder deres lille baby for Gollum??? Er der...?

Eller hvad med dem, der ville kalde deres datter Rodendendeon og så Busk til efternavn - arhh det kan blive for underligt!

Det er der fandme 

Kopi fra dst.dk

Resultat af søgning: 2010 2011 Ændring 
 Mænd med fornavnet 'gollum' .. ..

..) Der er højst 2 personer med navnet.

Navnedatabasen indeholder kun oplysninger om første fornavn samt sidste efternavn - altså ikke mellemnavne. Er dit fulde navn fx Dorthe Høst Larsen, vil du være registreret under Dorthe Larsen.

Vi har valgt af diskretionshensyn at fjerne navne med kun én eller to forekomster fra navnedatabasen, så derfor kan du godt få et lidt upræcist svar, hvis den navnekombination du søger på, er sjælden.

Denne statistik er baseret på den nyeste optælling fra 1. januar 2011.

Crazy SHIT 

Anmeld

14. marts 2011

Bondepigen

Fru Nielsen skriver:

Du må helt ærligt have mig undskyldt.... Men igen igen forsøger du at komme ud af noget du fået skrevet som ik har været skide heldig....

Syntes det er skide ærgeligt du lige får skabt dårli stemning, smutter og vender så tilbage for at "undskylde"

Er bare ikke første gang det sker, og kan ikke forstå du ikke lære af det og udbyber det du skriver INDEN den dårlige stemning kommer....

Jeg har også haft en uheldig måde at skrive på, men har da lært af mine fejl og har nu fundet en anden måde at debatere på...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.