grimt navn(e)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2011

SiLiMiMa

Tutter skriver:

Jeg synes faktisk ikke der er nogle navne der er grimme!

Men der er en del navne jeg ikke vil kalde mine børn... Hvilke får I ikke af vide, for vil ikke træde nogle over tærene!

Knus Beck - Som når hun bliver gravid, gerne vil have en Amy eller Wiliam! Jeg elsker de 2 navne, har selv et Amerikansk navn, og deres mavne skal kunne udtales i Amerika da min mor bor der!

amy er fedt, men jeg ville stave det Aimee - som i Aimee Mann - en skøn sangerinde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

Bondepigen

sarahb skriver:

Der er utrolig mange navne jeg ikke vil give mine børn, men det er ikke ensbetydende med at jeg synes de er grimme. Ville foreksempel ikke kunne kalde vores søn Tristan som der har været oppe meget herinde, men det er på baggrund af hvem vi som forældre er og kommer fra. (pakistan/danmark) Så skal det passe dertil og det gør Tristan ikke, men jeg synes det er det Fineste navn og synes det er vildt flot.

At skulle hæve sig selv ved at nedgøre andres valg af navne det er simpelhen at synke for lavt. Men jeg har den teori udfra hvad jeg til dagligt oplever, at dem der hæver sig selv på andres bekostninger har brug for det for at kunne stole på sig selv og sine egne valg, at blive bekræftet i at sine egne meninger er Rigtige og det bunder i den grad i super dårligt selvværd.

det er nemlig rigtigt!

Anmeld

14. marts 2011

kamtok

Bromberg skriver:

Kan ikke fortælle dig hvilke navne jeg ikke kan lide.. For i min verden er det personen bag navnet der er det vigtigste Jeg ville dog ønske at man ved en hvis alder kunne få nyt navn, ved ikke rigtig hvad jeg synes om Jacob (som min søn hedder) til en gammel grå mand på plejehjemmet Hmmmm...

Jeg synes Jakob/Jacob kan bruges hele livet og jeg synes det er SMUKT  Vil dog prøve at lade være med at forestille mig min egen Jakob som gammel, gråhåret og på plejehjem - for han vil jo altid være min lille baby

Anmeld

14. marts 2011

tazz

amy er fedt, men jeg ville stave det Aimee - som i Aimee Mann - en skøn sangerinde

Det hedder min venindes datter (hendes mand er englænder)

Kan faktisk godt lide de Irske og skotske navne (har selv boet i Skotland). Elsker navnet Kayleeh - udtalt på irsk eller skotsk, men på dansk fungerer det bare ikke, det bliver hen i retning af Kegle, og så er blev droppet. Siobhan gik manden bare SLET ikke med til.

Annas pige-dansepartner hedder Callin, det er bare så sødt, især efter at Anna har lært IKKE at udtale det 'kælling' 

Anmeld

14. marts 2011

isimaven

sarahb skriver:

Der er utrolig mange navne jeg ikke vil give mine børn, men det er ikke ensbetydende med at jeg synes de er grimme. Ville foreksempel ikke kunne kalde vores søn Tristan som der har været oppe meget herinde, men det er på baggrund af hvem vi som forældre er og kommer fra. (pakistan/danmark) Så skal det passe dertil og det gør Tristan ikke, men jeg synes det er det Fineste navn og synes det er vildt flot.

At skulle hæve sig selv ved at nedgøre andres valg af navne det er simpelhen at synke for lavt. Men jeg har den teori udfra hvad jeg til dagligt oplever, at dem der hæver sig selv på andres bekostninger har brug for det for at kunne stole på sig selv og sine egne valg, at blive bekræftet i at sine egne meninger er Rigtige og det bunder i den grad i super dårligt selvværd.

enig 

vi er også islænding/dansker og det udelukker derfor en del navne (synes vi) uden at vi finder dem grimme

Anmeld

14. marts 2011

SiLiMiMa

tazz skriver:

Det hedder min venindes datter (hendes mand er englænder)

Kan faktisk godt lide de Irske og skotske navne (har selv boet i Skotland). Elsker navnet Kayleeh - udtalt på irsk eller skotsk, men på dansk fungerer det bare ikke, det bliver hen i retning af Kegle, og så er blev droppet. Siobhan gik manden bare SLET ikke med til.

Annas pige-dansepartner hedder Callin, det er bare så sødt, især efter at Anna har lært IKKE at udtale det 'kælling' 

hahaha kælling

siobhan kan jeg huske at en af pigerne i bananarama hed - en engelsk pigegruppe fra 80'erne, hvis de unge herinde sku være i tvivl

hvordan dælen udtales det? sjobæn?

Anmeld

14. marts 2011

Becks

Heise skriver:

Det er også en fed stavemåde

Anmeld

14. marts 2011

anonym06

Hvis det er sjældne eller ikke navne der bruges hele tiden, kan man jo altid se i navne statistikken, hvor mit navn Janni i hvert fald ikke ligefrem er overbrugt, men også andre eksempler, bare et forslag.

Anmeld

14. marts 2011

tazz

Heise skriver:

hahaha kælling

siobhan kan jeg huske at en af pigerne i bananarama hed - en engelsk pigegruppe fra 80'erne, hvis de unge herinde sku være i tvivl

hvordan dælen udtales det? sjobæn?

Det udtales slet ikke som det staves.

Det er: Shi-vaun

Anmeld

14. marts 2011

SiLiMiMa

tazz skriver:

Det udtales slet ikke som det staves.

Det er: Shi-vaun

nå på den måde sjovt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.