grimt navn(e)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2011

isimaven

pyhh et farligt indlæg det her men jeg er til lidt af hvert kan godt lide nogle af de nordiske navne (har en Silja), nogle af det rigtig gammeldags navne er også pæne (har en julius), og så synes jeg også at nogle af de engelsk/internationale navne er pæne (har en zoe)

og jeg føler mig ikke stødt af folks holdninger selvom jeg måske synes det er lidt meget ligefrem at udråbe folk til at have dårlig stil pga. deres valg af navne!!!!

men navne jeg desideret synes er grimme er fx.

Irmgard, Edeltraut, Vermund og Wolfgang hehehe.... men altså synes dog samtidig at man kan vænne sig til det meste hvis barnet er dejligt bliver navnet pludselig også ok!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

N1

Jeg ville aldrig give mit barn et navn, som min ekskæreste har heddet - eller mandens for den sags skyld! 

Anmeld

14. marts 2011

twinny

NO skriver:

Jeg ville aldrig give mit barn et navn, som min ekskæreste har heddet - eller mandens for den sags skyld! 

haha... enig....

Anmeld

14. marts 2011

tazz

SpunkenJo skriver:

Det er skægt, hva kom han til at hedde?

Andreas.

Meget almindeligt og dansk, men ikke nogen top-lister dét år.

Anmeld

14. marts 2011

SpunkenJo

tazz skriver:

Andreas.

Det skulle jeg have heddet hvis jeg var blevet en dreng

Og min svenske fætter hedder Andreas. Syns det er et dejligt navn

Anmeld

14. marts 2011

sarahb

Der er utrolig mange navne jeg ikke vil give mine børn, men det er ikke ensbetydende med at jeg synes de er grimme. Ville foreksempel ikke kunne kalde vores søn Tristan som der har været oppe meget herinde, men det er på baggrund af hvem vi som forældre er og kommer fra. (pakistan/danmark) Så skal det passe dertil og det gør Tristan ikke, men jeg synes det er det Fineste navn og synes det er vildt flot.

At skulle hæve sig selv ved at nedgøre andres valg af navne det er simpelhen at synke for lavt. Men jeg har den teori udfra hvad jeg til dagligt oplever, at dem der hæver sig selv på andres bekostninger har brug for det for at kunne stole på sig selv og sine egne valg, at blive bekræftet i at sine egne meninger er Rigtige og det bunder i den grad i super dårligt selvværd.

Anmeld

14. marts 2011

Fru Nielsen

tazz skriver:

Andreas.

Kommer der en dejlig mand ud af... jeg er gift med en af slagsen!

Anmeld

14. marts 2011

SiLiMiMa

uha uha, sikke en debat

der er da nogle navne, som jeg synes er lidt uheldige - vil ikke lige nævne nogen, for ved ikke, om nogen herinde har børn der hedder det

og så er der faktisk navne, som jeg synes er ret fede, men ikke ville have "mod" til at kalde mine børn, fordi de er lidt specielle.... tør jeg mon nævne et???..... hm.... ok fx Filuca.... vildt sødt.

desuden er der de navne, hvor man har dårlige associationer pga gamle klassekammerater el lign......

OG så er der også navne, som "vinder", når man kender personen....her kan jeg nævne et søskendepar fra mille og maia's dagpleje/børnehave: Thea og Johan.... jeg tænkte først: AJ, nogle gammeldags navne..... men når man så lærer de små personligheder at kende, så kan de pludselig ikke hedde andet og så er navnene pludselig heller ikke så "øv" som man engang syntes....

men navne kan vække så mange forskellige følelser og associationer i folk, så selvfølgelig og heldigvis er smag og behag forskelligt her.... ville da også være MEGA besværligt, hvis alle børn hed det samme

heise

Anmeld

14. marts 2011

Becks

Jeg synes faktisk ikke der er nogle navne der er grimme!

Men der er en del navne jeg ikke vil kalde mine børn... Hvilke får I ikke af vide, for vil ikke træde nogle over tærene!

Knus Beck - Som når hun bliver gravid, gerne vil have en Amy eller Wiliam! Jeg elsker de 2 navne, har selv et Amerikansk navn, og deres mavne skal kunne udtales i Amerika da min mor bor der!

Anmeld

14. marts 2011

tazz

rikkekrogh skriver:

Ha jeg er ok færdigbagt og velforvaret, hvis jeg da selv skal sige det... og det skal jeg jo!

Og der er vel forhåbentlig INGEN der kalder deres lille baby for Gollum??? Er der...?

Eller hvad med dem, der ville kalde deres datter Rodendendeon og så Busk til efternavn - arhh det kan blive for underligt!

Smilede nu også lidt, da jeg læste at et familie havde fået afslag på, at døbe deres søn Ferskenhud.

Jeg er nu heller ikke bedre selv. Da jeg læste navnebogen igennem grinede jeg først højt, da jeg så at man måtte døbe sin datter Kirke. Manden så til gengæld sådan ud  da jeg faktisk foreslog det, for nu synes jeg at det er helt vildt sødt, hvis man bare lytter til navnet, ikke ordet. (Måske er det derfor han ikke vil have flere børn? Han skal ikke risikere noget??)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.