grimt navn(e)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2011

JonTri

SpunkenJo skriver:

Det er der fandme 

Kopi fra dst.dk

Resultat af søgning: 2010 2011 Ændring 
 Mænd med fornavnet 'gollum' .. ..

..) Der er højst 2 personer med navnet.

Navnedatabasen indeholder kun oplysninger om første fornavn samt sidste efternavn - altså ikke mellemnavne. Er dit fulde navn fx Dorthe Høst Larsen, vil du være registreret under Dorthe Larsen.

Vi har valgt af diskretionshensyn at fjerne navne med kun én eller to forekomster fra navnedatabasen, så derfor kan du godt få et lidt upræcist svar, hvis den navnekombination du søger på, er sjælden.

Denne statistik er baseret på den nyeste optælling fra 1. januar 2011.

Crazy SHIT 

underlige mennesker...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

Sara_S

Malene84 skriver:

Åh Eva - vi er aldrig enige om ret meget herinde, men hvorfor skal du lige træde det skridt ekstra?

Ja, jeg føler mig trådt på. Tristan er iøvrigt ikke engelsk - men er en blanding af keltisk og latin!!!

Malene! 

Tæller til 10... oh gud... jeg blev også vildt fornærmet! 

Vi valgte Tristan fordi det er en af de få navne der ikke bliver ændret på mange forskellig sprog (den italienske version er Tristano, men kan sagtens udtales alligevel uden o'et), så jeg forstår slet ikke at den bliver betragtet som et engelsk navn... Hedder Tristan (fra myten om Kong Arthur) ikke Tristan på dansk? Jo, ikke? Så bliver det automatisk til et dansk navn også, i mine øjne - af keltisk og latinsk afstamning... men alligevel et dansk navn!!

Er Sara, Maria, Eva, Daniel, Jakob, Adam, David ikke danske navne fordi de kommer fra biblen og er af jødisk afstamning?

(lidt indviklet, men jeg håber det er til at forstå!

Anmeld

14. marts 2011

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Fru Nielsen skriver:

Er helt iorden du ikke kan lide de navne... Men syntes måske ikke det er okay du ligefrem melder ud af hvis man kalder sine børn de navne så er det = Dårlig stil og lav status!

Syntes jeg er ultra personligt..

Haps!!

Anmeld

14. marts 2011

Dorthe1986

Der er ikke navne jeg som sådan ikke kan lide, men der er da helt klart navne jeg aldrig ville give mine børn, men det er fordi jeg har mødt nogle personer der har heddet disse navne og vil helst ikke associere dem med mine små guldklumper

Ofte kan jeg også synes at folk får nogle sjove navne, men igen, oftest passer de jo bare til den lille når man først har set vedkommende

Men jeg kan ikke forstå, hvordan man kan sige at visse navne oser af dårlig stil og lav status... hvordan kan et navn det? Er det ikke ens handlinger og/eller livsstil, der afgør hvorvidt man har lav status og dårlig stil? Og igen hvordan definerer man lige dårlig stil og lav status? Kan bare slet ikke se sammenhængen mellem navne og status......

Anmeld

14. marts 2011

Sara_S

Dorthe1986 skriver:

Der er ikke navne jeg som sådan ikke kan lide, men der er da helt klart navne jeg aldrig ville give mine børn, men det er fordi jeg har mødt nogle personer der har heddet disse navne og vil helst ikke associere dem med mine små guldklumper

Ofte kan jeg også synes at folk får nogle sjove navne, men igen, oftest passer de jo bare til den lille når man først har set vedkommende

Men jeg kan ikke forstå, hvordan man kan sige at visse navne oser af dårlig stil og lav status... hvordan kan et navn det? Er det ikke ens handlinger og/eller livsstil, der afgør hvorvidt man har lav status og dårlig stil? Og igen hvordan definerer man lige dårlig stil og lav status? Kan bare slet ikke se sammenhængen mellem navne og status......

Tak Dorthe! 

Anmeld

14. marts 2011

Dorthe1986

Sara_S skriver:

Tak Dorthe! 

Anmeld

14. marts 2011

Lou87

Sjov tråd - hehe..
Virkelig mange meninger, men undrede mig egentlig ikke, da jeg tit hører folk kalder deres børn navne som jeg bare tænker: WHAT - det er jo synd for barnet.. Men omvendt, det gør nogen sikkert også om de navne jeg kan li.
Feks ska min mor passe en Thorkild.. det ville jeg aldrig kalde mit barn!

Gamle navne som Knud, Gustav, Valdemar, Asta, Gurli osv, synes jeg ikk er "sødt" til et lille barn.. Og jeg synes feks også at dobbeltnavne er blevet "en dille" frem for noget pænt/godt..
De "amerikanske" navnet er også blevet lidt for meget sys jeg..
Og dem der skifter navn pga numorlogi (staves) forstår jeg heller ikk .. ja der er mange ting, men man er jo alle sammen forskellge!!

Anmeld

14. marts 2011

ekzunz

SpunkenJo skriver:

Ha, det er skægt, for jeg er gift med en Max
Tilgengæld kender jeg også en Max i mit proffesionelle liv, og han er heller ikke helt færdigbagt
Måske det er den samme

Men navne jeg heller ikke vil give, er på præcis samme baggrund som dig. Jeg ku fx. ALDRIG finde på at kalde en datter for Rikke. Har mødt 8 der hedder det, og kun 2 af dem var nogenlunde velforvarede i hovedet. De andre var nogle skrækkelige mennesker, hvorfor jeg ikke ville kunne finde på at give det til en datter. Men ligefrem grimt, næ, det syns jeg vel egenlig ikke.

Et grimt/AALT for mærkeligt navn er vel Gollum
gollum

Hvorfor er det overhovedet godkendt, som et navn man må give sit barn.... Det forstår jeg ikke 

Skal du genere mit navn???? Du skal passe gevaldigt på, for der er rigtigt mange af os

Anmeld

14. marts 2011

isimaven

Znuzke skriver:

Skal du genere mit navn???? Du skal passe gevaldigt på, for der er rigtigt mange af os

hahahaha

Anmeld

14. marts 2011

Lucas og Mathilde <3

Lisbeth85 skriver:

Ole, Bent, Kurt, Gerda, Olga, Åse, Dorit, Gurli og så videre i den dur

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.