grimt navn(e)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2011

Dinna88

Eva. skriver:

Lonnie, Conny, Sonny, Timmi, Johnny, Melanie, Steffanie, Liam, Tristan og alle de de er engelsk, amerikanske navne som i min optik oser af dårlig stil og lav status.

Udover det er jeg ikke til de der meget slidte overbrugte navne, i en periode har det været Lukas, Markus, Noah, Mathias og Magnus.....

Men det med navne er jo lidt sårbart for nu skriver jeg det her og så sidder der nogen med børn der hedder det og bliver stødte,..men det er bare min mening, mit billede...

Jeg undskylder på forhånd, hvis du er blevet spurgt om dette, jeg gider nemlig ikke lige læse hele tråden!

Men hvordan kan et navn repræsentere lav status??? Jeg har så absolut tænkt mig at mine børn skal have navne der kan udtales i udlandet, gerne smukke, engelske navne der kan udtales med en smuk accent. F.eks. Charlie. Og jeg er bestemt ikke lavt stillet og med hensyn til dårlig stil, så kan jeg ikke helt hitte ud af hvad du mener? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

Malene84

misslea skriver:

Heheh... jaaah det er altså MEGA svært med SMAG!!! Og det er sådan set lige gyldigt om det handler om tøj, boligindretning eller navne!!!

Jeg hører til én af dem, som altid har fået at vide, at jeg er SKØR, når jeg har nævnt, hvilke navne, jeg havde i tankerne, da vi ventede vores datter.

Inden vi kendte kønnet, snakkede vi drengenavne som:

Ingolf (efter min farfar), Tjalfe, Alvin, Willum, Hermann, Hubert, Otto, Alfred og Wilbert!

Pigenavne... tjaaa.. der var KUN Wilma...

Og da det jo blev en DEEEJLIG pige kom hun til at hedde WILMA ELVIRA.....

Wilma-navnet var der rigtig mange, der syntes var underligt i starten, men da de først havde set vores lille vidunderlige Wilma-pige, så kunne hun ikke hedde andet, og idag, hvor hun er 5 mdr. får vi at vide af de fleste, at det er et super SMUKT navn...!!

Så ja... mine navne ville sikkert være på manges lister og GRIMME navne... men jeg kunne ikke være mere ligeglad, for jeg ved, at folk ændrer opfattelse af navnet, når de lærer sådan en skøn unge at kende... hihi!!!

Sådan har jeg det nemlig selv....! Jeg kan da godt TÆNKE... hmmm.. mener I virkelig det??? Når folk fortæller, hvad deres barn skal hedde... men når først der er komet en lille skøn unge til verden, tjaaa... så bliver jeg jo helt skudt i den lille trold, og vupti, så er navnet jo bare herligt!!!

Jeg kan dog sige, at jeg aldrig kunne give mit barn et navn, som ADOLF, FRANCO eller JESUS!!!!

De to første navne, fordi jeg simpelthen afskyr, dét de stod for, og Jesus fordi, at det simpelthen er en TAND for relegiøst... (selvom man hedder det mange steder i verden)...heheh!!!!

Puha.da...... sikke en smørre.!!!

og hun skal da bestemt heller ikke hedde andet. Jeg er VILD med navnet Wilma, den havde vi også oppe at vende!

Tjalfe, Alvin, Willum stod på min top10 liste - hvor er det skægt! (Villads kælenavn er Villum, så jeg fik da lidt en af dem)

Anmeld

14. marts 2011

sarahb

Malene84 skriver:

hehe... det er der mange der tror!!!   http://www.baby-navne.dk/drengenavne/t/Tristan.html

Jeg synes det er det smukkeste navn, og vores sønner bærer det med LÆKKER stil og HØJ status

DET ER LIGE HVAD DE GØR

Anmeld

14. marts 2011

Malene84

Dinna88 skriver:

Jeg undskylder på forhånd, hvis du er blevet spurgt om dette, jeg gider nemlig ikke lige læse hele tråden!

Men hvordan kan et navn repræsentere lav status??? Jeg har så absolut tænkt mig at mine børn skal have navne der kan udtales i udlandet, gerne smukke, engelske navne der kan udtales med en smuk accent. F.eks. Charlie. Og jeg er bestemt ikke lavt stillet og med hensyn til dårlig stil, så kan jeg ikke helt hitte ud af hvad du mener? 

tror desværre ikke du skal regne med svar - vi andre har også spurgt, men... hmm...

Anmeld

14. marts 2011

tazz

luppe-laban skriver:

altås jeg ville rette overskriften men det kunne jeg ikk da den var oprættet. beklager der kom til og stå grimme navne..

Det ved jeg godt  

Og det var også mest henvendt til de herinde, der fører det videre.

Anmeld

14. marts 2011

Malene84

sarahb skriver:

DET ER LIGE HVAD DE GØR

Anmeld

14. marts 2011

misslea

Malene84 skriver:

og hun skal da bestemt heller ikke hedde andet. Jeg er VILD med navnet Wilma, den havde vi også oppe at vende!

Tjalfe, Alvin, Willum stod på min top10 liste - hvor er det skægt! (Villads kælenavn er Villum, så jeg fik da lidt en af dem)

Hihi.. nej vel??? Hun er nemlig vores lille Wilma-prut

Hahah... hvor morsomt!! Ret ens smag i navne så!! Jeg EEEEEEEELSKER bare navnet Willum... meeeeen tror det ligger liiiige lovlig tæt på Wilma, hvis vi en dag, får os en dreng.... heheh!!!

Anmeld

14. marts 2011

SpunkenJo

tazz skriver:

Synes ikke rigtigt at der er grimme navne. Der er da bestemt navne jeg ikke ville døbe mine børn og som jeg undrer mig over, men det er jo helt op til folk selv.

Kom selv til at grine lidt af navnene Rosinea og Tusnelda, indtil jeg fandt ud af, at to af mine kollegaers døtre hedder det. Og de er altså nogle dejlige unger, og så kan de ikke hedde andet.

Min søster gik meget op i, at hendes søn skulle hedde noget HELT specielt! Det måtte ikke være på top 50 eller top 100 listen, han skulle ikke være a,b,c... i klassen. Hun fandt hvad hun søgte, med det resultat at der er FEM af det navn i hans klasse.

Det er skægt, hva kom han til at hedde?

Anmeld

14. marts 2011

Dinna88

Malene84 skriver:

tror desværre ikke du skal regne med svar - vi andre har også spurgt, men... hmm...

Jaa, det så jeg da lige! Ups! Men jeg skrev jo at jeg ikke havde læst tråden

Men det er da ærgeligt, når nu det er en debat. Jeg vil gerne vide hvorfor hun så mener at jeg er lavt socialt stillet, fordi mine børns navne bliver som de gør. Altså, hun kan jo måske forklare os det, så vi forstår (uden nødvendigvis er enige)  

Anmeld

14. marts 2011

Malene84

Dinna88 skriver:

Jaa, det så jeg da lige! Ups! Men jeg skrev jo at jeg ikke havde læst tråden

Men det er da ærgeligt, når nu det er en debat. Jeg vil gerne vide hvorfor hun så mener at jeg er lavt socialt stillet, fordi mine børns navne bliver som de gør. Altså, hun kan jo måske forklare os det, så vi forstår (uden nødvendigvis er enige)  

Præcis... jeg afventer også gerne det svar!! Bliver yderst interessant at høre hendes holdning omkring det og hvad der ligge til baggrund for så ******** en bemærkning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.