grimt navn(e)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2011

Trinemusen

Eva. skriver:

Lonnie, Conny, Sonny, Timmi, Johnny, Melanie, Steffanie, Liam, Tristan og alle de de er engelsk, amerikanske navne som i min optik oser af dårlig stil og lav status.

Udover det er jeg ikke til de der meget slidte overbrugte navne, i en periode har det været Lukas, Markus, Noah, Mathias og Magnus.....

Men det med navne er jo lidt sårbart for nu skriver jeg det her og så sidder der nogen med børn der hedder det og bliver stødte,..men det er bare min mening, mit billede...

Lav status navne ligefrem??? Sådan kan man skisme da ikke stille det op...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

Ranarupta

blomst84 skriver:

Måske du skulle læse lidt om inklusion/eksklusion, en dygtig mand indenfor det område er Bent Madsen! For med den holdning i din proffession kan du da ubevidst komme til at ekskludere nogen børn eller forældre, der har lav status eller dårlig stil?!

Det er helt fint du har din mening om forskellige navne, men at klassificere alle over en kam, er da i hvert fald ikke noget du lære på din uddannelse, tværtimod! Kig på individet bag og ikke på navnet. 

Bliver da en lille smule bekymret, når du skriver at det er "ok" med de holdninger, fordi sådan er det i din verden... men det pædagoger kan, er da at kunne se udover sin egen verden og ind i andres og anerkende dem for det de er... Om de så hedder Liam Tristan Olga eller Lone er da fuldstændig underordnet, bare DU kan forstå individets verden og støtte det frem i livet!

Men som Axel Honneth beskriver det så pænt... ja hvis man har rod i sin egen verden kan det være svært at anerkende de andres verden!

God eksamens læsning      

Lyder som interessant og spændende læsning.

Anmeld

14. marts 2011

Ranarupta

Tullen85 skriver:

Jeg kunne rigtig godt ha tænkt mig (hvis jeg havde fået en pige) at opkalde hende efter et familie medlem... Men alle de navne synes jeg simpelthen er for kikset til et barn

Jette, Rigmor, Bente, britta og Helle... Så sikke et held jeg fik en dreng

Jeg  Rigmor (men kæresten er ikke med på den, hvis vi engang får en pige...)

Anmeld

14. marts 2011

SD21

StephanieJ skriver:

Skal vi have dårlig stil og lav status sammen?

Haha. Ja, det kan vi godt !

Anmeld

14. marts 2011

Mor til Mike

luppe-laban skriver:

heej pige..

lå i sengen i aftes og kunne ikke sove så kom jeg til og tænkte på navne. hvad for nogle jeg syns mine børn ikke skulle hedde.

så hvad for nogle navne ville i aldrig give jeres børn-

Ole, Bo, Torben, Bent, Jens, Søren.

Dorit, Bente, Mary.

Anmeld

14. marts 2011

Bondepigen

lillespurv20 skriver:

Efter at have læst tråden "tør" jeg ikke udtale mig om hvilke navne der ikke lige er mig! Ikke sådan som man kan få hak

Det er jo ikke det Eva får hak for, hun får hak for det overflødige hun siger, som at et "navn = lav status eller dårlig stil"...

Anmeld

14. marts 2011

eElak

Eva. skriver:

Lonnie, Conny, Sonny, Timmi, Johnny, Melanie, Steffanie, Liam, Tristan og alle de de er engelsk, amerikanske navne som i min optik oser af dårlig stil og lav status.

Udover det er jeg ikke til de der meget slidte overbrugte navne, i en periode har det været Lukas, Markus, Noah, Mathias og Magnus.....

Men det med navne er jo lidt sårbart for nu skriver jeg det her og så sidder der nogen med børn der hedder det og bliver stødte,..men det er bare min mening, mit billede...

Vi har sjovt nok stik modsat smag, for min søn har et internationalt navn.. De navne som vi havde at vælge imellem, var navne som vi havde gennemtænkt skulle kunne bruges på den internationale scene.. 

Så at du mener at det er lav status eller dårlig stil... Det er din mening, at du synes at jeg er lavtstående og har dårlig stil, fordi jeg vælger at navngive min søn på den måde... 

Jeg synes nu det ville være værre hvis man kaldte sine børn for f.eks. Jesus, Adolf, Olfert, Rhondendrombusk, Bror, Kaos, Panik, Gertrud osv. 

Heldigvis er vi så forskellige som vi er.. 

Anmeld

14. marts 2011

SpunkenJo

Znuzke skriver:

Ja, mht. Gollum er vi helt enige!!!! Det er lige før det er en sag for børneværnet.....

Jeg gad godt møde nogen der har kaldt deres barn Gollum eller noget i den dur....

For jeg tror ikke de er så autrere, men i mit hovede er det en rollespillerfamilie.....  Tager helt sikkert fejl!

Anmeld

14. marts 2011

slettet_7530

Rikke Ella Rigmor  Joy Alex Magnus Brian

Anmeld

14. marts 2011

Loa

Jeg er ikke helt pjattet med sådan rigtig gamle navne.... 

Og så bindestregs navne...... Eller bare dobbelt navne..... 

Men derfra og så til at syntes de er decideret grimme, der er langt syntes jeg.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.