grimt navn(e)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

skønneunger

MarianneSonne skriver:

Hvis jeg fik en dreng skulle han helt sikkert hedde Thor. Jeg har ikke mødt en eneste som syntes om det navn, men jeg eeeeeelsker det og det var det eneste min mand og jeg kunne blive enige om. Så fik vi så en pige mere

www.stjerneleg.dk

Jeg har en Thor og syntes det er et smukt og meget stærkt navn

jeg syntes ikke der er grimme navne men måske mindre heldige navne   men jeg syntes som mange andre at nogen gange det kan blive lidt for meget med kreativiteten.

Folk de kan være så grove når man snakker om navne, hvor de egentlig bare skulle passe sig selv og lade forældrene tage det valg.

Min ældste på 8 år hedder Marcus og det var egentlig ikke et navn jeg havde overvejet rigtigt, men da jeg havde haft ham i armene og kigget på ham i en times tid efter han blev født så kom det bare som et lyn fra en klar himmel at han skulle hedde Marcus. Det fandt jeg så senere ud af der var mange andre drenge i den alder der også hed men jeg er da ligeglad for min dreng kan bare ikke hedde andet end Marcus

Min yngste dreng på 2 år hedder som sagt Thor og det kom han til at hedde fordi det var det eneste af de navne jeg havde fundet som hans far kunne lide ( han var smuttet så han skulle ikke bestemme men fik to at vælge imellem, vi er dog sammen nu hehe) jeg havde givet ham valget mellem Thor og Adrian, og det blev så Thor og ja han kan da heller ikke være andet end min lille thormand

det blev lidt langt oops

men altså hvad andre syntes om jeres børns navne kan jo egentligt være ligemeget, hvis navnet føles rigtigt for jer jamen så er det bare sådan.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

misslea

Kirle skriver:

JAHHH! fra os fuldstændig objektive mennesker

HAHAHA lige nøjagtig

Anmeld

15. marts 2011

Maise

Navne som Stephanie, malou, melanie, markus, romeo, claudia og den dur, er ikke lige mig, de er " for søde -tuttenuttet".

Anmeld

15. marts 2011

Mi

skønneunger skriver:

Jeg har en Thor og syntes det er et smukt og meget stærkt navn

jeg syntes ikke der er grimme navne men måske mindre heldige navne   men jeg syntes som mange andre at nogen gange det kan blive lidt for meget med kreativiteten.

Folk de kan være så grove når man snakker om navne, hvor de egentlig bare skulle passe sig selv og lade forældrene tage det valg.

Min ældste på 8 år hedder Marcus og det var egentlig ikke et navn jeg havde overvejet rigtigt, men da jeg havde haft ham i armene og kigget på ham i en times tid efter han blev født så kom det bare som et lyn fra en klar himmel at han skulle hedde Marcus. Det fandt jeg så senere ud af der var mange andre drenge i den alder der også hed men jeg er da ligeglad for min dreng kan bare ikke hedde andet end Marcus

Min yngste dreng på 2 år hedder som sagt Thor og det kom han til at hedde fordi det var det eneste af de navne jeg havde fundet som hans far kunne lide ( han var smuttet så han skulle ikke bestemme men fik to at vælge imellem, vi er dog sammen nu hehe) jeg havde givet ham valget mellem Thor og Adrian, og det blev så Thor og ja han kan da heller ikke være andet end min lille thormand

det blev lidt langt oops

men altså hvad andre syntes om jeres børns navne kan jo egentligt være ligemeget, hvis navnet føles rigtigt for jer jamen så er det bare sådan.

Dejligt med en Thor  Det er nemligt en meget stærkt navn

www.stjerneleg.dk

Anmeld

15. marts 2011

oo

maria_wt skriver:

Det vidste jeg ikke Malene

(Min mand valgte navnet og troede faktisk lidt at det var Engelsk)

nej da! Tristan er jo bl.a. kendt fra den keltiske myte om Tristan og Isolde - som faktisk er en forløber eller en "grundhistorie" om Romeo og Julie

Anmeld

15. marts 2011

oo

der er maaaaaaange navne jeg ikke ville vælge - derfor skændtes vi også så taget lettede op til flere gange da vi skulle blive enige om et pige og et drengenavn og derfor er vi lidt på skideren hvis vi får endnu en datter....vi er ude i noget med "Sol2" (Sørens forslag) hvis det er

Anmeld

15. marts 2011

SussieThyssen

MarianneSonne skriver:

Hvis jeg fik en dreng skulle han helt sikkert hedde Thor. Jeg har ikke mødt en eneste som syntes om det navn, men jeg eeeeeelsker det og det var det eneste min mand og jeg kunne blive enige om. Så fik vi så en pige mere

www.stjerneleg.dk

Så kender du en, der også elsker navnet Thor
Jeg har især en stor svaghed for de gamle nordiske og oldbibelske navne

Anmeld

15. marts 2011

SussieThyssen

Der er mange navne, jeg synes om, og mange jeg ikke synes om.
Så nævne dem lige her, ville blive alt for overvældende.
Men som nævnt lige før i tråden holder jeg meget af oldnordiske navne og oldbibelske.
I det hele taget har jeg en svaghed for store regentnavne, mytologiske navne og deslige, fordi de rummer en styrke i sig selv.
Og mine børn har alle navne, der rummer en historie og har en betydning.

Men jeg kan da roligt sige, at navne som Alf, Jason, Dusine, Viggo, Hugo, Joan (kun hvis det udtales på engelsk er det ok), Yvonne, Arthur og deslige, ikke ligger på min hitliste.

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. marts 2011

dukke

jeg er ikke vild med navne som Grethe Jimmi Jim Jørgen Ulla Lise Sascha Martin Elias Micha Amalie Bo Bent Charlotte (jeg hedder selv Charlotte)jeg kan super godt lide navnetAksel min søn hedder det knus Charlotte

Anmeld

16. marts 2011

Ellim

Jeg har arbejdet i en vuggestue hvor en lille pige hed Irene, i starten syntes jeg ikke super godt om navnet, men efter jeg lærte hende at hende er jeg begyndt at ELSKE det navn - fordi hun er den dejligeste lille pige, med verdens sødeste forældre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.