grimt navn(e)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2011

quar20

blomst84 skriver:

Måske du skulle læse lidt om inklusion/eksklusion, en dygtig mand indenfor det område er Bent Madsen! For med den holdning i din proffession kan du da ubevidst komme til at ekskludere nogen børn eller forældre, der har lav status eller dårlig stil?!

Det er helt fint du har din mening om forskellige navne, men at klassificere alle over en kam, er da i hvert fald ikke noget du lære på din uddannelse, tværtimod! Kig på individet bag og ikke på navnet. 

Bliver da en lille smule bekymret, når du skriver at det er "ok" med de holdninger, fordi sådan er det i din verden... men det pædagoger kan, er da at kunne se udover sin egen verden og ind i andres og anerkende dem for det de er... Om de så hedder Liam Tristan Olga eller Lone er da fuldstændig underordnet, bare DU kan forstå individets verden og støtte det frem i livet!

Men som Axel Honneth beskriver det så pænt... ja hvis man har rod i sin egen verden kan det være svært at anerkende de andres verden!

God eksamens læsning      

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

Fenja09

luppe-laban skriver:

heej pige..

lå i sengen i aftes og kunne ikke sove så kom jeg til og tænkte på navne. hvad for nogle jeg syns mine børn ikke skulle hedde.

så hvad for nogle navne ville i aldrig give jeres børn-

Jeg vil helt sikkert ikke give mine børn navne der var populære da jeg var barn og heller ikke navne der er meget brugte idag - synes det søde/pæne går lidt af navnet når alle vennernes børn hedder det samme fordi det er populært lige nu

Anmeld

14. marts 2011

Laulund87

Enayia skriver:

Ved ikke om der er navne jeg synes er "grimme" som sådan. Men synes aldrig man kalder sit barn noget man forbinder med f.eks en person man ikke bryder sig om Det er ihvertfald sådan jeg har det. Men skal jeg komme med navne jeg bestemt ikke synes er de smukkeste er det nok..

Den her hopper jeg på

Anmeld

14. marts 2011

Malene84

blomst84 skriver:

Måske du skulle læse lidt om inklusion/eksklusion, en dygtig mand indenfor det område er Bent Madsen! For med den holdning i din proffession kan du da ubevidst komme til at ekskludere nogen børn eller forældre, der har lav status eller dårlig stil?!

Det er helt fint du har din mening om forskellige navne, men at klassificere alle over en kam, er da i hvert fald ikke noget du lære på din uddannelse, tværtimod! Kig på individet bag og ikke på navnet. 

Bliver da en lille smule bekymret, når du skriver at det er "ok" med de holdninger, fordi sådan er det i din verden... men det pædagoger kan, er da at kunne se udover sin egen verden og ind i andres og anerkende dem for det de er... Om de så hedder Liam Tristan Olga eller Lone er da fuldstændig underordnet, bare DU kan forstå individets verden og støtte det frem i livet!

Men som Axel Honneth beskriver det så pænt... ja hvis man har rod i sin egen verden kan det være svært at anerkende de andres verden!

God eksamens læsning      

Anmeld

14. marts 2011

Sees

Hm, bum bum bum ..

Navne er vel noget man får, fordi man bare ikke kan hedde andet.
Der er da nogle navne som jeg synes er mindre kønne, men barnet kan jo ikke hedde andet.
- At en person har et mindre kønt navn, gør absolut ikke hverken person eller dennes forældre til nogle med dårlig stil eller lav status!
Jeg kender et par, der lige har fået tvillinger, som skal hedde Tove og Otto. Navne jeg ikke selv bryder mig om, men det gør altså ikke at jeg synes de har dårlig stil eller noget andet - Og når man først lærer ungerne at kende, så tror jeg simpelthen ikke de kan hedde andet!
Jeg synes det er at skærer alle over en kamp, og gå over stregen, ved at sige at "Fordi du hedder Tristian/Liam (you name it) så er du dårlig stil og lav status" ..
Jeg synes generalt bare ikke at man kan vudere folks statusser og stil, udfra deres navne - Det er ret så langt fra min verden.

Mette, som også vil tilbage til lektierne.

Anmeld

14. marts 2011

SD21

Eva. skriver:

Lonnie, Conny, Sonny, Timmi, Johnny, Melanie, Steffanie, Liam, Tristan og alle de de er engelsk, amerikanske navne som i min optik oser af dårlig stil og lav status.

Udover det er jeg ikke til de der meget slidte overbrugte navne, i en periode har det været Lukas, Markus, Noah, Mathias og Magnus.....

Men det med navne er jo lidt sårbart for nu skriver jeg det her og så sidder der nogen med børn der hedder det og bliver stødte,..men det er bare min mening, mit billede...

Hov hov hov - Jeg hedder Stephanie Hahahah

Ej, det er bare gas !

Anmeld

14. marts 2011

SpunkenJo

rikkekrogh skriver:

underlige mennesker...

Helt sikkert

Anmeld

14. marts 2011

SpunkenJo

Znuzke skriver:

Skal du genere mit navn???? Du skal passe gevaldigt på, for der er rigtigt mange af os

Jeg bøjer mig i støvet og beklager jeg syns det er bare en lille bitte smule mærkeligt at kalde sit barn (eller sig selv?) for Gollum

Anmeld

14. marts 2011

sarahb

blomst84 skriver:

God eksamens læsning      

Sådan... ... Skønt med iskolde facts...

Anmeld

14. marts 2011

JacobsMoar

kamtok skriver:

Jeg synes Jakob/Jacob kan bruges hele livet og jeg synes det er SMUKT  Vil dog prøve at lade være med at forestille mig min egen Jakob som gammel, gråhåret og på plejehjem - for han vil jo altid være min lille baby

Hihi.. Jeg er HELT enig, det er et meget smukt navn Og det skal jo bruges resten af livet, så selvfølgelig kan man være gammel og grå, og hedde Jacob/Jakob (Selvom min Jacob også altid vil være min baby)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.