grimt navn(e)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2011

BinaMor

jeg elsker engelsk sprogede navnedet er vel ingen hemmelighed

men jeg er også bare en simpel SU modtager...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

twinny

Pena skriver:

Men heldigvis er det jo sådan, at kender man nogen dejlige mennesker med et mindre heldigt navn, bliver navnet lige pludselig smukt.

Pt har jeg et crush i en Jørgen, har kærstet med en Svend Erik, og kender en sød lille dreng der hedder Sven.

Og vupti, så er de navne slet ikke slemme mere. I min verden.

Hehe.. fair nok... Men nu kender jeg ikk lige nogle...

Anmeld

14. marts 2011

Louisiana

Malene84 skriver:

hehe... det er der mange der tror!!!   http://www.baby-navne.dk/drengenavne/t/Tristan.html

Jeg synes det er det smukkeste navn, og vores sønner bærer det med LÆKKER stil og HØJ status

Det gør min søn også!!

Anmeld

14. marts 2011

Pena

lillespurv20 skriver:

Jamen kan sagtens se hvis man bliver stødt og kommentare som dem der er blevet skrevet, men hvis nu en f.eks skrev at hun syntes LÆRKE (hedder min datter) var et grimt navn fordi det synes vedkommende nu bare
Så ville jeg ikke som sådan blive stødt for vi kan ikke alle være enige

Men at skrive visse navne lyder som lav-status navne ovs. synes jeg heller ikke er i orden! Man kan nøjes med at skrive navnet er grimt og så punktum, alle må have en mening bare den bliver skrevet på en ordenlig måde

enig

Anmeld

14. marts 2011

Steph_Laurits

SD21 skriver:

Hov hov hov - Jeg hedder Stephanie Hahahah

Ej, det er bare gas !

Skal vi have dårlig stil og lav status sammen?

Anmeld

14. marts 2011

SHERO

Jeg kunne rigtig godt ha tænkt mig (hvis jeg havde fået en pige) at opkalde hende efter et familie medlem... Men alle de navne synes jeg simpelthen er for kikset til et barn

Jette, Rigmor, Bente, britta og Helle... Så sikke et held jeg fik en dreng

Anmeld

14. marts 2011

Low

Dét vil jeg slet ikke udtale om andet end der er nogle få navne jeg ikke forstår, ikke at jeg ikke kan lide dem, jeg forstår bare hvorfor nogle synes det er pæne navne.

Jeg vælger derfor at ikke kigge efter hvad folk synes af navne i denne tråd, i frygt for at jeg ser nogle skriver min søns navn 

Anmeld

14. marts 2011

Sara_S

Jamen kan sagtens se hvis man bliver stødt og kommentare som dem der er blevet skrevet, men hvis nu en f.eks skrev at hun syntes LÆRKE (hedder min datter) var et grimt navn fordi det synes vedkommende nu bare
Så ville jeg ikke som sådan blive stødt for vi kan ikke alle være enige

Men at skrive visse navne lyder som lav-status navne ovs. synes jeg heller ikke er i orden! Man kan nøjes med at skrive navnet er grimt og så punktum, alle må have en mening bare den bliver skrevet på en ordenlig måde

Helt enig!!

Alle i min familie synes Tristan er et grimt navn... alle!! Det tog mig også utrolig lang tid at overbevise manden.

Fint nok, at der er nogle der synes Tristan ikke er et specielt køn navn, men ligefrem at sige at det oser af dårlig stil og lav status, synes jeg er for meget! 

Men jeg er også bare indvandre og er ikke en gang opvokset her... det er nok en meget lav status! 

Anmeld

14. marts 2011

MariaJ

Svært at svare på, for på en eller anden måde ændrer man nok alligevel smag sammen med resten af befolkningen, så navne, der lød mærkelige for ti år siden pludselig virker helt fine eller omvendt. Desuden kan et dejligt barn jo få selv det mærkeligste navn til at lyde helt rigtigt.

MEN, jeg er ikke til meget specielle navne, mærkelige stavemåder af ellers kendte navne og heller ikke til udenlandske navne fra lande vi ikke har nogen tilknytning til.  

Som dansk/tysk par bosat i Norge ledte vi efter navne, der kunne udtales nogenlunde ens i de tre lande, som var almindelige i mindst et af "vores" lande og ikke mærkelige i de andre og som havde en betydning for os. Vi endte med Johanna Liv, og det passer nok meget godt med at vi især var til "klassiske" og nordiske navne.

Anmeld

14. marts 2011

Ranarupta

sarahb skriver:

Der er utrolig mange navne jeg ikke vil give mine børn, men det er ikke ensbetydende med at jeg synes de er grimme. Ville foreksempel ikke kunne kalde vores søn Tristan som der har været oppe meget herinde, men det er på baggrund af hvem vi som forældre er og kommer fra. (pakistan/danmark) Så skal det passe dertil og det gør Tristan ikke, men jeg synes det er det Fineste navn og synes det er vildt flot.

At skulle hæve sig selv ved at nedgøre andres valg af navne det er simpelhen at synke for lavt. Men jeg har den teori udfra hvad jeg til dagligt oplever, at dem der hæver sig selv på andres bekostninger har brug for det for at kunne stole på sig selv og sine egne valg, at blive bekræftet i at sine egne meninger er Rigtige og det bunder i den grad i super dårligt selvværd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.