grimt navn(e)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2011

Koen.

Efter at have læst tråden "tør" jeg ikke udtale mig om hvilke navne der ikke lige er mig! Ikke sådan som man kan få hak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

Kloster

luppe-laban skriver:

heej pige..

lå i sengen i aftes og kunne ikke sove så kom jeg til og tænkte på navne. hvad for nogle jeg syns mine børn ikke skulle hedde.

så hvad for nogle navne ville i aldrig give jeres børn-

Nu har vores børn jo fået navne og vi skal ikke have flere børn. Vores drenge hedder noget så "kedeligt" som Rasmus, Nocolaj og Mads.

Og ud fra dette, er det nok nemt nok at konkludere at vi og jeg ikke er til engels-klingende navne. Ikke for at genere nogle, men jeg synes ofte at de engelsk-klingene navne  er børn af meget unge og lavtstående personer i samfundet (ingen udd, kontanthjælp ell børn-får-børn-mor) Sorry

Ja jeg er heller ikke til de helt gamle navne og anderledes stavet navne og selvopfundne navne, som fx Dagny, Agner, Izzabella, Xander, Ninja, Cirkel osv. Det klinger i mine ører som om forældrene vil gøre deres børn mere interessante end de er. Lidt som om de er det vigtigste i verden for alle.

Men hvad ved jeg... Jeg er glad for drengene kedelige navne, hvor de aldrig har haft navne-brødre i hverken dagpleje, bh, klassen ell sfo. Så helt alm navne er blevet meget sjældne

Anmeld

14. marts 2011

Pena

Baby-støv skriver:

gamle danske navne er ikk altid lige heldige...

olga, tove, oda, jørgen, bent, kurt, svend o.s.v.....

Også er jeg heller ikk vildt fan af meget almindelige navne som christian, christina osv... ikk fordi de er grimme, men bare meget brugte...

Men heldigvis er det jo sådan, at kender man nogen dejlige mennesker med et mindre heldigt navn, bliver navnet lige pludselig smukt.

Pt har jeg et crush i en Jørgen, har kærstet med en Svend Erik, og kender en sød lille dreng der hedder Sven.

Og vupti, så er de navne slet ikke slemme mere. I min verden.

Anmeld

14. marts 2011

Pena

lillespurv20 skriver:

Efter at have læst tråden "tør" jeg ikke udtale mig om hvilke navne der ikke lige er mig! Ikke sådan som man kan få hak

Jeg tør heller ikke udtale mig, men synes egentlig også emnet er lidt dumt, for hvad får man ud af det andet end at såre nogen?

Nu har jeg ingen børn selv, men ved da at hvis jeg havde ville jeg blive lidt ked, hvis navnet blev nævnt i denne tråd.

Hmm og dog. Hele mit liv ( eller ihvertfald maaaange år) har jeg drømt om at få en søn der hedder Ejgil. Eeelsker bare det navn, men ved også at det bestemt ikke vil falde i alles smag, så der ville jeg nok forvente nogle kommentarer.

Men der jo også forskel på at sige: Det er ikke lige min smag, og så at kalde nogen for et low-life pga navnevalget.

Anmeld

14. marts 2011

.....

lillespurv20 skriver:

Jeg har bare valgt at udtale mig om hvilke navne jeg faktisk godt kan lide , og hvorfor det ikke er alle navne man kan lide . Hvis man ikke kan fordrage en person man engang har mødt så er det helt klart at mit barn engang ikke skal hedde det

Anmeld

14. marts 2011

Steph_Laurits

Eva. skriver:

Lonnie, Conny, Sonny, Timmi, Johnny, Melanie, Steffanie, Liam, Tristan og alle de de er engelsk, amerikanske navne som i min optik oser af dårlig stil og lav status.

Udover det er jeg ikke til de der meget slidte overbrugte navne, i en periode har det været Lukas, Markus, Noah, Mathias og Magnus.....

Men det med navne er jo lidt sårbart for nu skriver jeg det her og så sidder der nogen med børn der hedder det og bliver stødte,..men det er bare min mening, mit billede...

Unskyld men hvorfor er de engelske navne ligefrem dårlig stil og lav status??

Undrer mig over din måde at udtrykke det på!

Hilsen Stephanie (som er GLAD for sit navn og bestemt ikke føler navnet er dårlig stil eller lav status overhovedet)

Anmeld

14. marts 2011

Koen.

Pena skriver:

Jeg tør heller ikke udtale mig, men synes egentlig også emnet er lidt dumt, for hvad får man ud af det andet end at såre nogen?

Nu har jeg ingen børn selv, men ved da at hvis jeg havde ville jeg blive lidt ked, hvis navnet blev nævnt i denne tråd.

Hmm og dog. Hele mit liv ( eller ihvertfald maaaange år) har jeg drømt om at få en søn der hedder Ejgil. Eeelsker bare det navn, men ved også at det bestemt ikke vil falde i alles smag, så der ville jeg nok forvente nogle kommentarer.

Men der jo også forskel på at sige: Det er ikke lige min smag, og så at kalde nogen for et low-life pga navnevalget.

Jamen kan sagtens se hvis man bliver stødt og kommentare som dem der er blevet skrevet, men hvis nu en f.eks skrev at hun syntes LÆRKE (hedder min datter) var et grimt navn fordi det synes vedkommende nu bare
Så ville jeg ikke som sådan blive stødt for vi kan ikke alle være enige

Men at skrive visse navne lyder som lav-status navne ovs. synes jeg heller ikke er i orden! Man kan nøjes med at skrive navnet er grimt og så punktum, alle må have en mening bare den bliver skrevet på en ordenlig måde

Anmeld

14. marts 2011

Sphynxlover

Bodil

Bolette

Kaj

Mogens

Jalthe

Janus

Åse

Gertrud

Gudrun

Birgit

Karl

Alfred

Torben

osv osv

Anmeld

14. marts 2011

ekzunz

SpunkenJo skriver:

Jeg bøjer mig i støvet og beklager jeg syns det er bare en lille bitte smule mærkeligt at kalde sit barn (eller sig selv?) for Gollum

Ja, mht. Gollum er vi helt enige!!!! Det er lige før det er en sag for børneværnet.....

Anmeld

14. marts 2011

kamtok

blomst84 skriver:

Måske du skulle læse lidt om inklusion/eksklusion, en dygtig mand indenfor det område er Bent Madsen! For med den holdning i din proffession kan du da ubevidst komme til at ekskludere nogen børn eller forældre, der har lav status eller dårlig stil?!

Det er helt fint du har din mening om forskellige navne, men at klassificere alle over en kam, er da i hvert fald ikke noget du lære på din uddannelse, tværtimod! Kig på individet bag og ikke på navnet. 

Bliver da en lille smule bekymret, når du skriver at det er "ok" med de holdninger, fordi sådan er det i din verden... men det pædagoger kan, er da at kunne se udover sin egen verden og ind i andres og anerkende dem for det de er... Om de så hedder Liam Tristan Olga eller Lone er da fuldstændig underordnet, bare DU kan forstå individets verden og støtte det frem i livet!

Men som Axel Honneth beskriver det så pænt... ja hvis man har rod i sin egen verden kan det være svært at anerkende de andres verden!

God eksamens læsning      

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.