grimt navn(e)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2011

<3

misslea skriver:

Heheh... jaaah det er altså MEGA svært med SMAG!!! Og det er sådan set lige gyldigt om det handler om tøj, boligindretning eller navne!!!

Jeg hører til én af dem, som altid har fået at vide, at jeg er SKØR, når jeg har nævnt, hvilke navne, jeg havde i tankerne, da vi ventede vores datter.

Inden vi kendte kønnet, snakkede vi drengenavne som:

Ingolf (efter min farfar), Tjalfe, Alvin, Willum, Hermann, Hubert, Otto, Alfred og Wilbert!

Pigenavne... tjaaa.. der var KUN Wilma...

Og da det jo blev en DEEEJLIG pige kom hun til at hedde WILMA ELVIRA.....

Wilma-navnet var der rigtig mange, der syntes var underligt i starten, men da de først havde set vores lille vidunderlige Wilma-pige, så kunne hun ikke hedde andet, og idag, hvor hun er 5 mdr. får vi at vide af de fleste, at det er et super SMUKT navn...!!

Så ja... mine navne ville sikkert være på manges lister og GRIMME navne... men jeg kunne ikke være mere ligeglad, for jeg ved, at folk ændrer opfattelse af navnet, når de lærer sådan en skøn unge at kende... hihi!!!

Sådan har jeg det nemlig selv....! Jeg kan da godt TÆNKE... hmmm.. mener I virkelig det??? Når folk fortæller, hvad deres barn skal hedde... men når først der er komet en lille skøn unge til verden, tjaaa... så bliver jeg jo helt skudt i den lille trold, og vupti, så er navnet jo bare herligt!!!

Jeg kan dog sige, at jeg aldrig kunne give mit barn et navn, som ADOLF, FRANCO eller JESUS!!!!

De to første navne, fordi jeg simpelthen afskyr, dét de stod for, og Jesus fordi, at det simpelthen er en TAND for relegiøst... (selvom man hedder det mange steder i verden)...heheh!!!!

Puha.da...... sikke en smørre.!!!

Hm jeg synes nu du har rigtig god smag og uden at være biaset så synes jeg især om Tjalfe

Og Wilma er da skønt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

<3

Malene84 skriver:

og hun skal da bestemt heller ikke hedde andet. Jeg er VILD med navnet Wilma, den havde vi også oppe at vende!

Tjalfe, Alvin, Willum stod på min top10 liste - hvor er det skægt! (Villads kælenavn er Villum, så jeg fik da lidt en af dem)

Igen må jeg understrege hvor ufattelig god smag I har, ikke kun valgte I fine navne til lige jeres drenge, men de andre og nu nævner jeg fuldstændig ud af det blå - Tjalfe stadfæster hvor UTROLIG fantastisk god smag I har!!!  

Anmeld

14. marts 2011

<3

maria_wt skriver:

Side 9 er vi oppe på og jeg har ikke engang givet min mening...

Der er helt klart navne jeg synes er direkte grimme og navne jeg ikke forstå at forældre kan gi deres børn.. men me men... Det er ikke mine børn og jeg skal ikke rende og sige det hver dag, så jeg er LIGEGLAD 

Tager det heller ikke tungt hvis nogen synes at navnet Tristan og Ene er mærkelige, grimme osv... (Har dog aldrig hørt udtrykket LAV STATUS før i dag)  Men det må min kære Tristan jo så tage med, når vi har givet ham det navn.. HA HA HA

Ene er det af det keltiske navn Ena som betyder lille ild? og som jeg er ret så vild med

Anmeld

14. marts 2011

misslea

Kirle skriver:

Hm jeg synes nu du har rigtig god smag og uden at være biaset så synes jeg især om Tjalfe

Og Wilma er da skønt!

JAAAAAAAAH Tjalfe og Wilma er bare såååå skønne navne!!!

Anmeld

14. marts 2011

<3

misslea skriver:

JAAAAAAAAH Tjalfe og Wilma er bare såååå skønne navne!!!

JAHHH! fra os fuldstændig objektive mennesker

Anmeld

14. marts 2011

Ciss

Der er mange navne, jeg ikke ville bruge til mine børn, men de er jo ikke nødvendigvis grimme. Det handler mere om, hvad jeg forbinder med dem. -  Som Adolf eller Vidkun.

Anmeld

14. marts 2011

<3

Kloster skriver:

Nu har vores børn jo fået navne og vi skal ikke have flere børn. Vores drenge hedder noget så "kedeligt" som Rasmus, Nocolaj og Mads.

Og ud fra dette, er det nok nemt nok at konkludere at vi og jeg ikke er til engels-klingende navne. Ikke for at genere nogle, men jeg synes ofte at de engelsk-klingene navne  er børn af meget unge og lavtstående personer i samfundet (ingen udd, kontanthjælp ell børn-får-børn-mor) Sorry

Ja jeg er heller ikke til de helt gamle navne og anderledes stavet navne og selvopfundne navne, som fx Dagny, Agner, Izzabella, Xander, Ninja, Cirkel osv. Det klinger i mine ører som om forældrene vil gøre deres børn mere interessante end de er. Lidt som om de er det vigtigste i verden for alle.

Men hvad ved jeg... Jeg er glad for drengene kedelige navne, hvor de aldrig har haft navne-brødre i hverken dagpleje, bh, klassen ell sfo. Så helt alm navne er blevet meget sjældne

Synes nu Nocolaj lyder ret særpræget

Anmeld

14. marts 2011

tinasmor

Kloster skriver:

Men hvad ved jeg... Jeg er glad for drengene kedelige navne, hvor de aldrig har haft navne-brødre i hverken dagpleje, bh, klassen ell sfo. Så helt alm navne er blevet meget sjældne

Enig. Det de "alm" navne er nok dem der bliver mest specielle. Alle dem som tror de har opfundet den runde tallerken med et navn som ingen andre vil få, ved jo i princippet ikke om lige netop det bliver det nye hit.

F.eks Storm, det var rigtig specielt, men lige pludselig har jeg to veninder der har børn og 1 i dagplejen, 1 i mødregruppe og en i vuggestuen. Så man ved jo alligevel aldrig.

Forstår heller ikke de personer der vil gøre ALT for at deres barn hedder noget for at blive så unik så mulig. Det er faktisk ikke altid det børn ønsker.

Anmeld

14. marts 2011

Corn

Jeg er ikke så vild med unisex navne, da jeg synes det er synd for ungerne, at andre børn kan have svært ved at finde ud af, om de er drenge eller piger... Eller senere i livet.

Kendte engang et søskendepar hvor bror hed JoHan og søster hed JohAn... Da vi så var på lejr og der kom post, vidste de voksne ikke engang, hvilket brev var til hvem...

Anmeld

14. marts 2011

Malene84

Kirle skriver:

Igen må jeg understrege hvor ufattelig god smag I har, ikke kun valgte I fine navne til lige jeres drenge, men de andre og nu nævner jeg fuldstændig ud af det blå - Tjalfe stadfæster hvor UTROLIG fantastisk god smag I har!!!  

ha ha ha ha ha ha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.